Inlägg från: schizoliv |Visa alla inlägg
  • schizoliv

Jag HATAR missbrukare!

tobiq skrev 2012-05-27 21:12:21 följande:
    Men jag har aldrig sagt att jag hatar missbrukare, jag avskyr missbruket och ser definitivt ned på "partyknarkarna" som inte har en aning om hur illa det kan gå, eller bara inte bryr sig för att det verkar kul.
    Hade jag fått välja hade det inte det inte existerat varken alkohol eller droger, då det bara leder till förstörda människor och förstörda familjer. Tyvärr är det ju bara önsketänkande.
    Vet inte hur man tänker där.
    När man pratar om partysuparna, så drar man inte in alkoholister.
    Varför ska man med "partyknarkarna" dra in missbrukarna för?

Missbrukarna utgör en mycket liten minoritet av de som nyttjar droger.

Sen hade ju det säkert varit en trevlig utopi att inte alkohol och droger skulle existera.
    Men förstörda familjer hade vi fått ändå, sen hade vi inte haft alkohol och droger att skylla på längre.
  • schizoliv
    Sockertoppen27 skrev 2012-05-28 00:07:57 följande:
    Och vad mer ska samhället göra? Ska man kedja fast dom? Alla får väl ta eget ansvar. Vill man knarka bort sitt liv så varsågod. Samhället ska inte böna och be för att dom ska sluta. 
    Samhället kan ju sluta använda stickan till att tackla problemet.
    Så kanske mer folk frivilligt kunde söka vård.

Och man kan tex köra Polens nya policy när polis kommer i kontakt med en drogkonsument.
    Där istället för låta rättsväsendet ta hand om dom.
    Skicka dom till en psykolog, som utvärderar om vård är nödvändigt.
    Finns många vägar att gå, men dagen system skapar bara mer missbrukare.
    Och skickas man till hassela, ja då har man det inte lätt längre.
  • schizoliv
    nostalgi skrev 2012-06-02 19:49:48 följande:
    De där A-lagarna, behöver vi inte ens prata om. De tillhör en minoritet. Det värsta med missbruk är, allt det "dolda". Alla föräldrar som super, och röker på, men endå försöker att hålla fasaden uppe: De sköter sina jobb, de har barn, de är "sociala". De betalar månadens räkningar, och ligger aldrig tilbaka med hyran. De tar krediter, men hamnar bara hos KF. Någon gång ibland, och då tar de ett nytt lån, för att betala av den, så fort som möjligt.

MEN även de jävla skitföräldrarna, fattar tydligen inte, vilken "psykisk misär", de utsätter sina barn för.

De har fina mobiler, de har de kläder de de vill ha. OSV. Men när 14 åringen vill ha hjälp med matteläxan en lördagskväll, är det kört. Ingen svarar, ingen kan hjälpa, därför att de har druckit alkohol. Eller rökt på.

Så det allra största problemet med missbruk, finns inte "på bänken på torget", men i hemmen, där de små barnen skall vistas, och växa upp. jag vet, för mina "föräldrar" söp. Bara på helger, förvisso. Men jag hade inte "tillgång till dem då", de fanns inte. Många gånger önskade jag hjälp med läxan, men det funkade inte på helgen. Det gick inte ens att kommunicera med dem. Sa' man någonting, blev svaret: "Skall du inte gå och lägga dig nu, hjärtat"?Kräks
    Jag tar inga lån för hantera ekonomin, har par hundra tusen på bankkontot.
    Inte för det är mycket, men det funkar för mig.
    Ska sälja lägenheten nu och köpa mig ett hus.
    Någon fasad behöver jag inte skapa mig, men självbevarelsedrift har jag, så berättar inte att jag tar mig en röka då och då.
    För stigmatiseringen är så tydlig, ser ju bara på den mall du slängde upp här.
    Förstår inte varför folk inbillar sig så mycket om cannabis, är ju som en religion att stigmatisera utan att de kan förklara varför.
    Frågar man sen vad ni baserar sig åsikt på, ja då blir det det ska du skita i det är min åsikt.
    och så håller det på.....
    Bästa är jag jobbar minsann med missbrukare, jaha, och resten som inte är missbrukare som är majoriteten räknas då inte Skrattande
    Sen raljerar dom att dom vet bäst i sin lilla bubbla Skrikandes
Svar på tråden Jag HATAR missbrukare!