• Anonym (Hon)

Jag HATAR missbrukare!

Jag verkligen avskyr och grovt hatar alla slags missbrukare. Dom är inget  värda i mina ögon. Ser ner på missbrukare. Det är falska och opålitliga människor. Dom är så svaga och det ända dom tänker på är sitt missbruk. 

Jag bryr mig inte om hur tufft dom har haft det och vad orsaken är till att dom börja missbruka. Jag tycker man ser dessa missbrukare överallt i varenda hörn. Dom är bara en stor belastning för samhället.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-27 22:58
    Många förbannade missbrukare har fått all hjälp dom kan få men ändå väljer dom att fortsätta med sitt missbruk. Det är ingen som tvingar dom att ta knark eller supa. Man har alltid val här i livet och väljer man att knarka/supa bort sitt liv så är man dum i huvudet. Skyll fan inte på omständigheter och tuff uppväxt. Jag själv har haft en tuff uppväxt men inte fan knarkar/super jag för det.
    Jag brukar inte gå och tänka på hur mkt jag hatar missbrukare men när jag ser en a lagare eller en påtänd pundare så känner jag bara hur vidriga o misslyckade dom är. Jag skulle aldrig skämma ut mig och prata med en sån människa. Och NEJ JAG ÄR INTE EN OPATISK MÄNNISKA. Jag har hjälpt många men det är såna som förtjänar det. Jag skulle aldrig hjälpa en missbrukare när jag veta tt det bara är onödigt.

• Svar på tråden Jag HATAR missbrukare!
  • Anonym

Jaha?
    Själv kör jag Volvo.

• Wimlan

Jag HATAR droger och alkohol och vad det gör med människor och samhället. Men jag förstår inte hur du kan hata själva människan som fått sitt liv förstört av detta. Visserligen förstör den missbrukande människan allt omkring sig - arbete, familj, vänner och samhället i övrigt, men det är ju en konsekvens av alkoholen och/eller drogen och gör ju inte själva människans värde mindre. Tycker jag i allafall...

• Anonym

Varför bör vi diskutera dina åsikter? Eller fanns det ett större diskussionsunderlag, som du maskerar genom att skriva vad du anser hela tiden? Är tanken att vi andra också ska skriva vad vi anser om allt möjligt i den här tråden? Eller använder du Familjeliv som dagbok?

• Anonym
    Anonym (Hon) skrev 2012-05-27 02:46:46 följande:
    Jag verkligen avskyr och grovt hatar alla slags missbrukare. Dom är inget  värda i mina ögon. Ser ner på missbrukare. Det är falska och opålitliga människor. Dom är så svaga och det ända dom tänker på är sitt missbruk. 

Jag bryr mig inte om hur tufft dom har haft det och vad orsaken är till att dom börja missbruka. Jag tycker man ser dessa missbrukare överallt i varenda hörn. Dom är bara en stor belastning för samhället.

Jag ser ner på dig och finner dig högst motbjudande.
  • Anonym (Hon)
    Anonym skrev 2012-05-27 02:57:24 följande:
    Varför bör vi diskutera dina åsikter? Eller fanns det ett större diskussionsunderlag, som du maskerar genom att skriva vad du anser hela tiden? Är tanken att vi andra också ska skriva vad vi anser om allt möjligt i den här tråden? Eller använder du Familjeliv som dagbok?
    Kände du dig träffad? 
  • Anonym
    Anonym (Hon) skrev 2012-05-27 03:10:42 följande:
    Kände du dig träffad? 
    Nej, jag har själv en del problem med missbrukare. Tycker också att de kostar för mycket, och framförallt tjack-missbrukare hyser jag ett innerligt förakt för.

Detta gör dock inte att jag startar en tråd där jag basunerar ut vad jag anser om någonting, och sedan helt hoppar frågeställningar eller någon form av diskussionsunderlag. Jag tar helt enkelt för givet att folk inte tillräckligt intresserade av vad jag tycker om saker och ting för att det ska vara värt att starta en hel tråd där jag upplyser om mina åsikter.

Så frågan kvarstår.
  • Anonym (Hatar?)

Är detta en "listtråd"? I så fall HATAR jag

Melodifestivalen, och allt vad det innebär.....Kaffe

• taquine

Lilla vännen att hata tar mycket engemang o energi ( lägg den hellre på en hemlös stackare) o garanterat du mår bättre än och sitta framför datorn Lycka till !!!

Bryt inte ensam Bryt ihop
  • taquine
    Anonym skrev 2012-05-27 02:49:13 följande:
    Jaha?
    Själv kör jag Volvo.
    WOW jag kör audiFlörti
    Bryt inte ensam Bryt ihop
Svar på tråden Jag HATAR missbrukare!