• Anonym (Hon)

Jag HATAR missbrukare!

Jag verkligen avskyr och grovt hatar alla slags missbrukare. Dom är inget  värda i mina ögon. Ser ner på missbrukare. Det är falska och opålitliga människor. Dom är så svaga och det ända dom tänker på är sitt missbruk. 

Jag bryr mig inte om hur tufft dom har haft det och vad orsaken är till att dom börja missbruka. Jag tycker man ser dessa missbrukare överallt i varenda hörn. Dom är bara en stor belastning för samhället.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-27 22:58
    Många förbannade missbrukare har fått all hjälp dom kan få men ändå väljer dom att fortsätta med sitt missbruk. Det är ingen som tvingar dom att ta knark eller supa. Man har alltid val här i livet och väljer man att knarka/supa bort sitt liv så är man dum i huvudet. Skyll fan inte på omständigheter och tuff uppväxt. Jag själv har haft en tuff uppväxt men inte fan knarkar/super jag för det.
    Jag brukar inte gå och tänka på hur mkt jag hatar missbrukare men när jag ser en a lagare eller en påtänd pundare så känner jag bara hur vidriga o misslyckade dom är. Jag skulle aldrig skämma ut mig och prata med en sån människa. Och NEJ JAG ÄR INTE EN OPATISK MÄNNISKA. Jag har hjälpt många men det är såna som förtjänar det. Jag skulle aldrig hjälpa en missbrukare när jag veta tt det bara är onödigt.

• Svar på tråden Jag HATAR missbrukare!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-27 10:55:16 följande:
    hata e väl fel ts , det vore bättre ts skrev rädd för dom  ....men jag kan hålla med om när dom tar sina droger eller alkohol så blir de riktigt elaka hatiska människor mot andra. , men i övrigt e de helt vanliga ,snälla  människor som behöver hjälp..som mår dåligt.

Fast det finns ju mer än bara knark och alkohol man kan missbruka
    man kan missbruka socker, sex, tvål, mediciner (som inte är drogklassade!) m.m
  • Anonym (:))
    Anonym (MiniMe) skrev 2012-05-27 10:12:23 följande:
    Shit vad coolt ! Jag åker buss ! Solig
    Och jag golf...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-27 11:19:10 följande:
    Fast det finns ju mer än bara knark och alkohol man kan missbruka
    man kan missbruka socker, sex, tvål, mediciner (som inte är drogklassade!) m.m
    ja med dessa påverkar ine en människas sinnesfulla bruk på det sättet.som knark o alkohol, som  totalt flippar ut en person  o gör dom kapabla till vad som helst.
  • Anonym

TS obstinathet visar enbart hur effektiv stigmatiseringen är kring droger.

• tobiq

Jag skulle tro att TS har blivit drabbad av något riktigt jobbigt själv. Jag levde med en pojkvän i flera år som förutom att knarka och vara spelmissbrukare slog mig, jag kan känna oerhörda hatkänslor mot droger och även alkohol då jag sett så många gå ner sig.
    Även nu flera år senare när man hör talas om bekanta som "festknarkar" och dylikt så känner jag oerhörda äckelkänslor och förakt gentemot dom, även om jag givetvis hatar det dom gör och inte människan.

Sen är det för dom flesta svårt att se att missbruk faktiskt beror på sjukdom, för en frisk människa är det ju svårt att se varför man inte bara slutar med det som gör en själv och andra så illa. I ärligheten namn så tycker jag att det är oerhört svagt att inte ta tag i sina problem på andra sätt, men jag tycker istället synd om dessa människor, jag hatar dom definitivt inte.

• Anonym
    tobiq skrev 2012-05-27 13:59:17 följande:
    Jag skulle tro att TS har blivit drabbad av något riktigt jobbigt själv. Jag levde med en pojkvän i flera år som förutom att knarka och vara spelmissbrukare slog mig, jag kan känna oerhörda hatkänslor mot droger och även alkohol då jag sett så många gå ner sig.
    Även nu flera år senare när man hör talas om bekanta som "festknarkar" och dylikt så känner jag oerhörda äckelkänslor och förakt gentemot dom, även om jag givetvis hatar det dom gör och inte människan.

Sen är det för dom flesta svårt att se att missbruk faktiskt beror på sjukdom, för en frisk människa är det ju svårt att se varför man inte bara slutar med det som gör en själv och andra så illa. I ärligheten namn så tycker jag att det är oerhört svagt att inte ta tag i sina problem på andra sätt, men jag tycker istället synd om dessa människor, jag hatar dom definitivt inte.
    vad ska man göra med svaga människor då?
    ge dom en spark därbak och ge dom ett ultimatum att bli stark eller ta livet av sig eller vadå? 

många som missbrukar skäms, just för att man kallar dom svaga! och därför fortsätter dom hellre än att ta hjälp, för vem fan vill erkänna sig svag när det ses ner på som det gör!

jag anser att svaghet är något mänskligt som alla har mer eller mindre av och att visa sin svaghet är inget dåligt! utan det är bra, för det är först när man erkänner och visar den som man kan få hjälp.

Du är inte ett dugg bättre än dom som missbrukar, du är inte alls starkare än dom, utan du är helt enkelt inte dom, ditt liv har helt enkelt tagit en annan väg och du har valt andra vägar, men se för fan inte ner på dom som tagit någon annan väg eller vart med om saker du inte har gjort, för det är helt omöjligt att leva identiska liv och även om man gör det så vill ödet ibland annat.

självklart finns det puckon som tycker om att missbruka men dom är färre än man tror, oftast är det bara en fasad för något annat.   

• unknown02
    Anonym skrev 2012-05-27 18:57:27 följande:
    vad ska man göra med svaga människor då?
    ge dom en spark därbak och ge dom ett ultimatum att bli stark eller ta livet av sig eller vadå? 

många som missbrukar skäms, just för att man kallar dom svaga! och därför fortsätter dom hellre än att ta hjälp, för vem fan vill erkänna sig svag när det ses ner på som det gör!

jag anser att svaghet är något mänskligt som alla har mer eller mindre av och att visa sin svaghet är inget dåligt! utan det är bra, för det är först när man erkänner och visar den som man kan få hjälp.

Du är inte ett dugg bättre än dom som missbrukar, du är inte alls starkare än dom, utan du är helt enkelt inte dom, ditt liv har helt enkelt tagit en annan väg och du har valt andra vägar, men se för fan inte ner på dom som tagit någon annan väg eller vart med om saker du inte har gjort, för det är helt omöjligt att leva identiska liv och även om man gör det så vill ödet ibland annat.

självklart finns det puckon som tycker om att missbruka men dom är färre än man tror, oftast är det bara en fasad för något annat.   
     jag tycker synd om dom , men man kan styra sitt öde själv..
  • Anonym
    unknown02 skrev 2012-05-27 19:04:16 följande:
     jag tycker synd om dom , men man kan styra sitt öde själv..
    så du kan välja om du blir utsatt för en våldtäkt eller inte?
    du kan välja om dina föräldrar slår dig eller inte?
    du kan välja om din man är otrogen eller inte?
    du kan välja om du ska komma in på skolan eller inte?
    du kan välja om någon ska droga din drink eller inte?
    du kan välja om din pojkvän slår dig eller inte?
    du kan välja om du ska ha genetiskt betingad känslighet för missbruk eller inte?
    du kan välja om du ska bli sjuk i cancer eller inte?
    du kan välja om andra ska dömma dig eller inte? 
    du kan välja exakt hur du ska reagera biologiskt, fysisk och psykiskt på allt som någonsin kan hända och som händer?

Man kan bara styra sitt liv till en viss del, det andra styr andra människor, din genetik, olyckor, ditt psyke och din fysisk. Man väljer inte ett missbruk frivilligt, för är det bara frivilligt så kan du sluta och du är inte beroende och då är det inget missbruk.         
  • unknown02
    Anonym skrev 2012-05-27 19:17:28 följande:
    så du kan välja om du blir utsatt för en våldtäkt eller inte?
    du kan välja om dina föräldrar slår dig eller inte?
    du kan välja om din man är otrogen eller inte?
    du kan välja om du ska komma in på skolan eller inte?
    du kan välja om någon ska droga din drink eller inte?
    du kan välja om din pojkvän slår dig eller inte?
    du kan välja om du ska ha genetiskt betingad känslighet för missbruk eller inte?
    du kan välja om du ska bli sjuk i cancer eller inte?
    du kan välja om andra ska dömma dig eller inte? 
    du kan välja exakt hur du ska reagera biologiskt, fysisk och psykiskt på allt som någonsin kan hända och som händer?

Man kan bara styra sitt liv till en viss del, det andra styr andra människor, din genetik, olyckor, ditt psyke och din fysisk. Man väljer inte ett missbruk frivilligt, för är det bara frivilligt så kan du sluta och du är inte beroende och då är det inget missbruk.         
    ursäka du missförstod , vi prata missbruk are med missbruksproblem  ,det du nämner här är helt annat , att hamna i missbruk kan man väl själv styra, om inte man e tvingad .
  • Anonym

Jag HATAR dömande individer som lyfter upp sig själva och sparkar på dom som redan ligger.
    Eller nej, det gör jag inte, jag tycker bara synd om dom, små stackare som tror dig vara nått.

Svar på tråden Jag HATAR missbrukare!