Inlägg från: unknown02 |Visa alla inlägg
  • unknown02

Jag HATAR missbrukare!

Anonym skrev 2012-05-27 18:57:27 följande:
    vad ska man göra med svaga människor då?
    ge dom en spark därbak och ge dom ett ultimatum att bli stark eller ta livet av sig eller vadå? 

många som missbrukar skäms, just för att man kallar dom svaga! och därför fortsätter dom hellre än att ta hjälp, för vem fan vill erkänna sig svag när det ses ner på som det gör!

jag anser att svaghet är något mänskligt som alla har mer eller mindre av och att visa sin svaghet är inget dåligt! utan det är bra, för det är först när man erkänner och visar den som man kan få hjälp.

Du är inte ett dugg bättre än dom som missbrukar, du är inte alls starkare än dom, utan du är helt enkelt inte dom, ditt liv har helt enkelt tagit en annan väg och du har valt andra vägar, men se för fan inte ner på dom som tagit någon annan väg eller vart med om saker du inte har gjort, för det är helt omöjligt att leva identiska liv och även om man gör det så vill ödet ibland annat.

självklart finns det puckon som tycker om att missbruka men dom är färre än man tror, oftast är det bara en fasad för något annat.   
     jag tycker synd om dom , men man kan styra sitt öde själv..
  • unknown02
    Anonym skrev 2012-05-27 19:17:28 följande:
    så du kan välja om du blir utsatt för en våldtäkt eller inte?
    du kan välja om dina föräldrar slår dig eller inte?
    du kan välja om din man är otrogen eller inte?
    du kan välja om du ska komma in på skolan eller inte?
    du kan välja om någon ska droga din drink eller inte?
    du kan välja om din pojkvän slår dig eller inte?
    du kan välja om du ska ha genetiskt betingad känslighet för missbruk eller inte?
    du kan välja om du ska bli sjuk i cancer eller inte?
    du kan välja om andra ska dömma dig eller inte? 
    du kan välja exakt hur du ska reagera biologiskt, fysisk och psykiskt på allt som någonsin kan hända och som händer?

Man kan bara styra sitt liv till en viss del, det andra styr andra människor, din genetik, olyckor, ditt psyke och din fysisk. Man väljer inte ett missbruk frivilligt, för är det bara frivilligt så kan du sluta och du är inte beroende och då är det inget missbruk.         
    ursäka du missförstod , vi prata missbruk are med missbruksproblem  ,det du nämner här är helt annat , att hamna i missbruk kan man väl själv styra, om inte man e tvingad .
  • unknown02
    Anonym skrev 2012-05-27 19:17:28 följande:
    så du kan välja om du blir utsatt för en våldtäkt eller inte?
    du kan välja om dina föräldrar slår dig eller inte?
    du kan välja om din man är otrogen eller inte?
    du kan välja om du ska komma in på skolan eller inte?
    du kan välja om någon ska droga din drink eller inte?
    du kan välja om din pojkvän slår dig eller inte?
    du kan välja om du ska ha genetiskt betingad känslighet för missbruk eller inte?
    du kan välja om du ska bli sjuk i cancer eller inte?
    du kan välja om andra ska dömma dig eller inte? 
    du kan välja exakt hur du ska reagera biologiskt, fysisk och psykiskt på allt som någonsin kan hända och som händer?

Man kan bara styra sitt liv till en viss del, det andra styr andra människor, din genetik, olyckor, ditt psyke och din fysisk. Man väljer inte ett missbruk frivilligt, för är det bara frivilligt så kan du sluta och du är inte beroende och då är det inget missbruk.         
    jag förstår alla dom punkterna du tar upp, jag vet ju själv  om någon .......jag har då själv två syskon med missbruksproblem  av alkohol ... o det inget o leka med ..för någon ..jag vill bara ifrån . har du blivit utsatt för dessa punkterna , jag bara undrar.
  • unknown02
    unknown02 skrev 2012-05-27 19:37:35 följande:
    jag förstår alla dom punkterna du tar upp, jag vet ju själv  om någon .......jag har då själv två syskon med missbruksproblem  av alkohol ... o det inget o leka med ..för någon ..jag vill bara ifrån . har du blivit utsatt för dessa punkterna , jag bara undrar.
    jag har faktiskt bett en anhörig att bara kasta ut dom låta vindarna bära o hoppas dom själv vaknar  innan dom fördärvar livet för den med ,det är som sagt inte samma människor ,o kan bli ett rent helvete .det e människor utan empati pga missbruk.
  • unknown02
    unknown02 skrev 2012-05-27 19:52:53 följande:
    jag har faktiskt bett en anhörig att bara kasta ut dom låta vindarna bära o hoppas dom själv vaknar  innan dom fördärvar livet för den med ,det är som sagt inte samma människor ,o kan bli ett rent helvete .det e människor utan empati pga missbruk.
    för min del så e det bara get out of my life. med dom.
  • unknown02
    Sockertoppen27 skrev 2012-05-28 00:07:57 följande:
    Och vad mer ska samhället göra? Ska man kedja fast dom? Alla får väl ta eget ansvar. Vill man knarka bort sitt liv så varsågod. Samhället ska inte böna och be för att dom ska sluta. 
    för att sluta att kanrka så måste det till vård o hjälp  och en egen vilja hos missbrukaren det är väl för fan samhället det finns dom som vill ha hjälp som inte erersurser finns till med , så e det med allt., tror du att en vanlig människa ska o kan  hjälpa till, o der räcker att säga sluta .nej en människa måste ta  avstånd....
Svar på tråden Jag HATAR missbrukare!