Inlägg från: sekretess |Visa alla inlägg
  • sekretess

Jag HATAR missbrukare!

PolyPond skrev 2012-05-27 21:06:37 följande:
    Jag anser att människor med avsaknad av empati är en stor belastning för samhället och en fara för andra människor. Jag önskar att den typen av individer inte fanns och är övertygad om att världen vore en bättre plats utan dem. Missbruk är tufft för både individ och samhälle, men knappast lika fundamentalt obehagligt och skadligt för mänskligheten i stort.
    både och alla som blivit utsatta osv ska inte tvingas till emati av alla sorter...det är upp till vad som hänt o skett med..
  • sekretess
    sekretess skrev 2012-05-27 22:00:26 följande:
    både och alla som blivit utsatta osv ska inte tvingas till emati av alla sorter...det är upp till vad som hänt o skett med..
    o i vissa läge ska  man inte ha empati för då vaknar dom aldrig o förstår illa det gått o slutar aldrig.
  • sekretess
    ruuu skrev 2012-05-27 22:14:10 följande:
    Jag stör mig på naiva och trångsynta människor som dig. Tar en missbrukare alla dar i veckan hellre än en ignorant fördomsfull idiot.
    det mär hemskt för dom som sitter i det ..det borde finna mer hjälp att få än vad det gör. men det kan va ett helvete för dom som lever med det också det är ingen dans på rosor  ..man behöver inte hata personen men sitoationen ...som tillslut blir ohållbar om dom inte får hjälp...o det är samhället som måste göra det inte en vanlig individ..det går inte.
  • sekretess
    ruuu skrev 2012-05-27 22:44:01 följande:
    Ja det finns ju inte en människa i världen som vill vara missbrukare.. De är sjuka och behöver vård och hjälp.
    visst , men det kvittar hur mycket emati eller ej det finns , så e det samhället som måste hjälpa till o självklart missbrukaren med , en vanlig människa  kan inte hjälpa till med det ,det e viljan hos missbrukaren o samhället ...
Svar på tråden Jag HATAR missbrukare!