TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-27 22:58
Många förbannade missbrukare har fått all hjälp dom kan få men ändå väljer dom att fortsätta med sitt missbruk. Det är ingen som tvingar dom att ta knark eller supa. Man har alltid val här i livet och väljer man att knarka/supa bort sitt liv så är man dum i huvudet. Skyll fan inte på omständigheter och tuff uppväxt. Jag själv har haft en tuff uppväxt men inte fan knarkar/super jag för det.
Jag brukar inte gå och tänka på hur mkt jag hatar missbrukare men när jag ser en a lagare eller en påtänd pundare så känner jag bara hur vidriga o misslyckade dom är. Jag skulle aldrig skämma ut mig och prata med en sån människa. Och NEJ JAG ÄR INTE EN OPATISK MÄNNISKA. Jag har hjälpt många men det är såna som förtjänar det. Jag skulle aldrig hjälpa en missbrukare när jag veta tt det bara är onödigt.
Fortsätter de med sitt missbruk har hjälpen misslyckats, det borde du fatta själv!
Och du, grattis att du valde livet utan att ta till alkohol och droger, trots tuff uppväxt!
Tycker du är en jävligt trångsynt människa som tycker att ALLA missbrukare är vidriga och misslyckade!
Jag kan förstå till viss del varför en del människor väljer missbruket...
Känner en tjej som har diagnoserna asbergers, är schizo affektiv och bipolär... här om helgen sa hon "när jag dricker alkohol så försvinner rösterna i mitt huvud... det är så skönt med lugn och ro. jag skulle vilja dricka imorn igen..." Denna tjej är 22 år. Jag kan faktiskt förstå henne att hon vill bli påverkad igen, jag skulle även förstå om hon blev alkoholist då psykiatrin inte hjälper henne utan bara medicinerar och byter preparat stup i ett. Jag vet även att om hon får chansen till mer medicin så tar hon allt hon kan få... för att det är BEROENDEFRAMKALLANDE!