1900920802 skrev 2016-02-23 13:25:23 följande:
jag hade min sista mens 30 januari, jag plussade svagt svagt två streck på ett test reda 6 FEBRUARI.
Hade jag äl i slutet av januari då å att spermierna levde i mig under mensen därav de tidiga testet?
Har tagit gravtester nästan varje dag sen den 6 feb, å alla tester har bara ökat på så har nu jättestark test, tog ett digitalt den 17 FEB som visa " gravid 1-2 " (3-4) enligt bruksanvisning. Tog sen ett till den 21 FEB å de var super starka två streck!
Vilken vecka tror ni ja är i ?
Jag tror inte det var mens du hade den 30/1, om du plussade svagt redan den 6/2. Men samtidigt tycker jag du borde ha fått mer än 1-2 veckor den 17/2 om du blivit gravid innan den 30/1. Och även om du blivit gravid efter den 30/1, dvs ÄL runt den 8/2 som tidigast så känns det ändå otroligt att du fått positivt test redan den 17/2. Det är väldigt skumt och det ska bli spännande att höra vad du blir daterad till på ultraljudet!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Hoppas allt ser bra ut på ultraljudet.
Så svar på din fråga; antingen är du i v 3+2, om man går efter senaste mens med ÄL på dag 14, men det är osannolikt med tanke på dina tidiga positiva test. Jag gissar mer på att du 5+ nånting idag.