Inlägg från: 1900920802 |Visa alla inlägg
  • 1900920802

Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)

Hej! Den 3 mars har vi fått tid på fertilitetsmottagningen, ska få göra vul på försöka besöket. Men har nu fått reda på att jag är gravid i ca v 4 eller 5. Hade sista mens 30 januari. Har tagit säkert 10 gravtester å alla har visat pos. Både jag å sambon är sådär så vi inte riktigt tror de förrän vi ser/får höra de från någon läkare eller nåt. Eftersom vi fått tidiga missfall förut som bara " försvunnit ".

De ja undrar är, om vi endå går på vår tid där vi fått å gör ett VUL, då är ja förmodligen i v 5 eller 6? Kommer dom att se att en finns något där då?

Känner att vi ska gå dit endå när vi äntligen fått en tid.

• 1900920802
    syntharen skrev 2016-02-23 12:40:01 följande:

Jag gjorde ett tidigt vul i v 5+2 och då kunde vi bara se en hinnsäck, en gulkropp och ett litet vitt streck som var knappt 2 mm. Vill man se ett hjärta slå måste man nog vänta till 6+0 iaf, fostret måste vara över 4 mm för att man ska kunna se hjärtat sa läkaren jag träffade då.

Sedan var jag på ultraljud i v 8+5 och då såg vi hjärta som slog och ett foster på runt 20 mm vilket stämde perfekt med längden på graviditeten.

Ok, då borde dom kanske se att de finns något där iallafall då? :)
  • 1900920802

jag hade min sista mens 30 januari, jag plussade svagt svagt två streck på ett test reda 6 FEBRUARI.

Hade jag äl i slutet av januari då å att spermierna levde i mig under mensen därav de tidiga testet?

Har tagit gravtester nästan varje dag sen den 6 feb, å alla tester har bara ökat på så har nu jättestark test, tog ett digitalt den 17 FEB som visa " gravid 1-2 " (3-4) enligt bruksanvisning. Tog sen ett till den 21 FEB å de var super starka två streck!

Vilken vecka tror ni ja är i ?

Svar på tråden Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)