• Längtanefterenliten

Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)

Den här bilden tog jag när jag var på VUL medans jag väntade på läkaren. Detta är tabellen som läkarna går efter lite grann när det gäller hur stor foster och hinnsäck ska vara i en viss vecka!:)

Enjoy!

• Svar på tråden Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)
  • Fiiaa

Usch lider med alla här som råkat ut för detta hemska.

Tyvärr har jag med de, fick veta 16/10 på ett ul att man hittade inga hjärtljud å fostret va litet. Bekräftat idag igen på sjukhuset. Imorgon startar aborten eller missfallet, va man nu kallar de.

Tagit oss 1 år 8 mån till detta pluss, med hormonbehandligar, till en månad de tog sig spontant, å då givetvis ska de dö :((

Orättvist!!!

• Förväntansfull0406
    Fiiaa skrev 2013-10-21 22:58:08 följande:

Usch lider med alla här som råkat ut för detta hemska.

Tyvärr har jag med de, fick veta 16/10 på ett ul att man hittade inga hjärtljud å fostret va litet. Bekräftat idag igen på sjukhuset. Imorgon startar aborten eller missfallet, va man nu kallar de.

Tagit oss 1 år 8 mån till detta pluss, med hormonbehandligar, till en månad de tog sig spontant, å då givetvis ska de dö :((

Orättvist!!!

Finns inga ord ( beklagar innerligt detta <3 kramar till dej. Min smärta har lättat rejält efter mitt ma men det kommer över mig ibland. Nu skulle jag ha gått halva graviditeten.
  • Fiiaa

Ja fy, önskar inte detta till mig värsta ovän:( nu är allt klart på sjukhuset och allt har kommit ut. Känns skönt.

Nu ska man komma vidare psykiskt med!!

Har svårt att prata om de än, men de kommer kanske!!

• Fiskflundran

Beklagar också.. ð??? det kommer kännas bättre kan jag lova. Även om det inte känns så nu självklart!

• Fiiaa

Fiskflundran- de kommer de säkert med tiden, men just nu är jag helt slut i huvudet, vet inte hur jag ska klara av att jobba nästa vecka:(

• Fiskflundran

Måste du jobba? Tycker du borde sjukskriva dig! Du måste få en chans att återhämta dig någolunda iaf tycker jag :(

• Pampim

Detta hittade jag i en annan tråd. Vet ej om det stämmer men om det gör det låter det ju bra, eller hur!!

Det borde ju kunna stämma, det sägs ju upp till 20% slutar i mf, och om man lägger ihop alla siffror här plus några före v 6 så blir det ju ungefär 20%.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18310375

9% risk efter hjärtslag v 6+0

4% risk efter hjärtslag 7+0

1,5% risk efter hjärtslag v 8+0

0,5% risk efter hjärtslag v 9+0

0,7% risk efter hjärtslag v 10+0

Svar på tråden Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)