fantasifull skrev 2013-12-13 23:29:26 följande:
Någon som hört om liten hinnsäck ellr dålig uppklarnining i säcken men ett foster i rätt storlek med tickande hjärta. BM hade jätte svårt att skilja fostervatten & foster. Men hjärtat var där 7+5 enl henne. Koll igen på onsdag :(
Jag var ju på ul igår 8+1 vilket var min beräkning. BM hade först jätte svårt att få till en bra bild & menade på att ALLT var för litet för v 8 och att det inte direkt fanns någon uppklarning runt fostret. Vi ser hjärtat picka & efter mycket om och men just som hon var på väg att sluta får hon till en hyfsad bild & mäter till 7+5 endast nån dag fel. Inget att oroa sig för, skönt!!! MEN ... Kan vara för lite fostervatten och liten säck runt fostret.(livmodern syns också otydligt) Bilden är så otydlig att man knappt kan utskilja foster & säck-livmoder vilket gör mig grymt orolig! Vad är fel med lilla Suddet (döpt efter ul bilden) hon ville ha ytterligare åsikt så vi fick tid på kk på onsdag... Hon menade på att vattnet produceras hela tiden så det är inte säkert det är något eller så var allt bara svårt att se & med tanke på två blödningar samt rosa flytningar kanske det kan bara så. Men vad betyder allt??? :(