• Längtanefterenliten

Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)

Den här bilden tog jag när jag var på VUL medans jag väntade på läkaren. Detta är tabellen som läkarna går efter lite grann när det gäller hur stor foster och hinnsäck ska vara i en viss vecka!:)

Enjoy!

• Svar på tråden Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)
  • Förväntansfull0406

Inte så bra till 99% Ma. Fostret har stannat i v 6+? Ska göra allra sista vul på onsdag, finns det fortf ingen hjärt aktivitet eller att det vuxit något så skrapas jag samma dag :,-( så sjukt. Jag kom dit i v 5+? pga smärta i äggledar trakten. En vecka senare, inget foster. Ytterliggare en vecka senare upptäcker dom en gigantisk cysta Men dock ofarlig. Men FORTFFARANDE inget foster i hinnsäcken då är jag väl i v 7+? och jag och dom börjar ana oråd. Men man kan iaf ana en gulkropp. Ännu en vecka senare v 8+? Man kan se en skugga av ett foster som mäter lika stort som ett i v 6+2. Nu i onsdags var den lika stor som förra veckan ca 5 mm men inget hjärta. Är är i v 9+3 idag så nu har de sagt att har den inte vuxit på onsdag så är det ett ma tyvärr. Mina hcg blodprover går fortf upp rejält och symptom har jag. Men det hjälps inte. Hade det bara vuxit till i onsdags så hade jag haft hopp. Men nu känns det verkligen kört. Det konstiga är bara att det har blivit ett foster. Men det måste ha stannat av nästa direkt när det började växa.

• Fiskflundran

Men usch vilken sjukt jobbig situation! Men ifall det nu inte finns nåt foster/aktivitet får du tänka som så att det inte va friskt alls eller kanske inte ens meningen att det skulle blir nåt och sen bara försöka igen. Har hört att det brukar gå snabbt att bli gravid igen om man vart det nyligen men slutat i mf/ma. I vilket fall som helst så håller jag tummarna för dig! Kramar

• Förväntansfull0406

Jo, de säger det. jag vill gärna försöka om några månader igen, min sambo har tyvärr blivit lite avskräckt..... Detta har tagit oss oerhört hårt. Alla mina tårar och sömnlösa nätter. Vissa tar ett mf/ma lite lättare, jag har verkligen blivit helt förstörd. Så jag borde nog vänta ett tag innan jag blir gravid. För att smälta detta, "sörja", och sedan acceptera att det är precis som du säger! Något som gick väldigt fel, och på något vis mitt fel eller Gud som straffar mig.....

• frånochmeddu
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-30 23:07:04 följande:

Jo, de säger det. smile4.gif jag vill gärna försöka om några månader igen, min sambo har tyvärr blivit lite avskräckt..... Detta har tagit oss oerhört hårt. Alla mina tårar och sömnlösa nätter. Vissa tar ett mf/ma lite lättare, jag har verkligen blivit helt förstörd. Så jag borde nog vänta ett tag innan jag blir gravid. För att smälta detta, "sörja", och sedan acceptera att det är precis som du säger! Något som gick väldigt fel, och på något vis mitt fel eller Gud som straffar mig.....

Du!! Maila mig om du vill.. Fick MA i vecka 5-6 någon gång, eller ja.. Fostret "dog" då och detta upptäcktes i vecka 11 på ett VUL. Jag grät ögonen ur mig och var helt förkrossad. Än idag kan jag bli ledsen, trots att detta var i April. Jag finns om du vill prata, vi ska försöka igen nu.. Din tur kommer, jag lovar. Försök tänka att det är naturens sätt att göra sig av med det som det är något fel på.. Det är inte ditt fel och du blir inte straffad, sånt händer tyvärr
  • Dropparsglitter
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-30 23:07:04 följande:
    Jo, de säger det. jag vill gärna försöka om några månader igen, min sambo har tyvärr blivit lite avskräckt..... Detta har tagit oss oerhört hårt. Alla mina tårar och sömnlösa nätter. Vissa tar ett mf/ma lite lättare, jag har verkligen blivit helt förstörd. Så jag borde nog vänta ett tag innan jag blir gravid. För att smälta detta, "sörja", och sedan acceptera att det är precis som du säger! Något som gick väldigt fel, och på något vis mitt fel eller Gud som straffar mig.....
    Ville bara skriva kram!! Jag har själv varit med om två MA inom ett år. Vet precis vad du går igenom men ge inte upp och du, det är inte ditt fel! Kramar 
Svar på tråden Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)