• Längtanefterenliten

Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)

Den här bilden tog jag när jag var på VUL medans jag väntade på läkaren. Detta är tabellen som läkarna går efter lite grann när det gäller hur stor foster och hinnsäck ska vara i en viss vecka!:)

Enjoy!

• Svar på tråden Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)
  • Mini Léonie

Men jag förstår inte varför det inte skulle se bra ut? Fick ont i magen nu för jag kan känna känslan. För exakt 28 veckor sedan satt jag på gyn-akuten och fick höra att "det syns inget alls" någonstans där försvann jag en liten bit men tänkte att inget ska tas ut i förskott. Hcg-prov togs och några dagar senare hade det stigit.. 2 veckor efter dvs i vecka 7 fick vi se ett hjärta som tickade så fint. Samma hjärta tickade fint i morse och kalendern visar vecka 33

Hoppas och tror att allt är bra för din del med, inland pratar läkare först och tänker sen alternativt glömmer tänka.

Håller alla tummar jag har för att hjärtat slår nästa vecka!! Kram

• barbasnäll
    Mini Léonie skrev 2012-11-08 18:53:44 följande:
    Men jag förstår inte varför det inte skulle se bra ut? Fick ont i magen nu för jag kan känna känslan. För exakt 28 veckor sedan satt jag på gyn-akuten och fick höra att "det syns inget alls" någonstans där försvann jag en liten bit men tänkte att inget ska tas ut i förskott. Hcg-prov togs och några dagar senare hade det stigit.. 2 veckor efter dvs i vecka 7 fick vi se ett hjärta som tickade så fint. Samma hjärta tickade fint i morse och kalendern visar vecka 33

Hoppas och tror att allt är bra för din del med, inland pratar läkare först och tänker sen alternativt glömmer tänka.

Håller alla tummar jag har för att hjärtat slår nästa vecka!! Kram
    Tack snälla du, vilket gulligt svar! Och grattis till de 33 veckorna.

Jag har bestämt mig för att tänka att vi får se, helt enkelt. Det blir en jobbig vecka med väntan, men på torsdag vet vi.
  • barbasnäll
    Mini Léonie skrev 2012-11-09 08:40:27 följande:
    Uppdatera gärna här... Kommer hålla tummarna
    Tack - det ska jag göra! Kommer det ingen blödning, uppdaterar jag på torsdag nästa vecka, när jag har varit på VUL.
  • barbasnäll

Hej hej!

Så har jag varit på ultraljud, 6+typ 4-5 och vi fick se ett litet hjärta slå! PUH! Första stegt avklarat.

Jag känner mig extremt gravid, så det var ett skönt bevis på att jag inte "inbillar mig" den stora tröttheten.
    Stor kram och tack för att ni brydde er.

• Mini Léonie

Åhhh vad glad jag blir. Stor grattis!!
    Lycka till nu på din spännande resa... Snart sitter du som jag och räknar ner veckorna som är kvar

• barbasnäll
    Mini Léonie skrev 2012-11-16 07:05:45 följande:
    Åhhh vad glad jag blir. Stor grattis!!
    Lycka till nu på din spännande resa... Snart sitter du som jag och räknar ner veckorna som är kvar
    Tack för omtanken!

Hoppas du får lugna och så behagliga veckor det nu går fram till förlossningen.
Svar på tråden Här har ni alla oroliga!! (storlek på foster + hinnsäck)