• germany

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Pippi70 skrev 2013-06-20 06:28:28 följande:
    Undrar också hur du mår myranvännen?
    Och Mariposa o Miafia?
    Vad skönt att du går in i v 14 nu tyckommig! Nu kanske du kan börja slappna av lite? Och njuta fullt ut av både graviditet o sommaren:)

Germany: inte långt kvar för dig nu!!! Snart har du miraklet i dun famn:)

Vad skönt det är med en sån här fin tråd med så mycket värme o kärlek!
    Och att få veta att man inte är ensam med alla sina funderingar och tankar.

Hoppas du får någon klarhet i varför du får kramper callimero, Låter ju inget bra det där... Är det bara efter ET du fått det? Eller kan du känna av kramper vis andra tillfällen med?

KRAM ALLA FINA
    Visst är det fint att ha dessa lika fina trådar där så mkt värme och stöd finns. Håller fullständigt med dig.
    Toppen att ni har en lite lättare resa att se fram emot nu när ni fick kompensation för erat senaste dåliga försök. De gör säkert sitt jobb lite extra för er nästa gång och det kanske är gången ni lyckas och blir gravida! :) Framtiden som står alldeles bakom knuten får väl visa om det blir så. Snart är ni där!

Jo, det är inte så länge kvar nu innan vår flicka ska komma ut i stora vida världen.
    Har kommit till vecka 32. Det trodde jag aldrig när första trimestern kantades av ett antal blödningar.
    Mycket oro har funnits under graviditetens gång, men så ser den kanske ut för de flesta kämpare.
    Ingenting är liksom en dans på rosor och ingenting tar man för givet liksom.

Passar på att önska er alla i tråden fin midsommar.
    PS: Här regnar det idag...
  • germany

Callimero - Trist att det inte gick att få ta full blodstatus. Ännu en kamp, usch att det ska behöva vara så....

Har du ett arbete där du har tillgång till företagshälsovård? Prova där. Jag fick ta mina FBC prover där hos dom, inklusive TSH flera ggr (jag betalade en ringa slant för de prover jag ville ta utöver de dom erbjuder när man gör hälskoll tex).

Om du har företagshälsovård så prova med dom, de kanske kan hjälpa dig.
    Jag berättade vår historia för vår sköterska där och min önskan att få ta en massa prover för att själv känna mig lugn över att olika värden var inom det normala inför såväl behandlingar som mellan våra misslyckade IVF försök  och det var inga problem alls. Och om man  dessutom säger att man gärna betalar för proverna så tror jag de blir ännu mera tillmötesgående. Testa i allafall (om du har möjlighet vill säga)

Hoppas du snabbt får göra hysteroskopi, fast jag tvivlar på att de kommer att låta dig göra den förrän efter semestern. De brukar alltid vara svårt just i denna tid inför semestertider och lite med personal på sjukhusen, men bra om remissen skickas iväg i allalfall så sparar du åtminstone lite tid där. Och sommaren går fort. Glad

PS: Eller så tar ni en semsterresa utomlands ner till Penny (visst känner du till henne?) eller som du själv skrev, Riga.

Lycka till med allt och hoppas du hittar en någorlunda balans i såväl vardag, jobb och så då allt förjobb som du tvingas lägga ner själv för att komma nån vart med att komma närmare ditt barn som väntar på dig Hjärta

• germany

Annaba - Håller mina tummar för att kommande hcg visar på ett bra värde. Skönt ändå att ta just blodprov för att kunna se hcg ökningen.

Pippi - Önskar dig den finaste sommaren på länge! Boosta kroppen ocn njut allt du kan innan ni drar igång igen. Kram!

Mymina & Knasse - STort lycka till på det som väntar er {#emotions_dlg.flower}

Calimero - En annan variant som jag tog till var att byta vårdcentral och att kontakta den vc jag ville tillhöra och försäkrade mig också om att de var villiga att låta mig ta lite prover som jag själv önskade. Det skulle inte vara några problem, därmed så tog jag då beslutet att lista mig hos den nya vc. Hade de sagt nej tvielaktigt så hade jag gått vidare till nästa vc. Och detta med att man också lägger fram att man kan betala för proverna kan också underlätta för att få sin vilja igenom.
    Hoppas allt löser sig för dig, för jä_ligt att det hela tiden ska vara en kamp! Men barnlöshet ligger nog lite eller rättare sagt en hel del i skymundan hos många "vårdinrättningar". Vi får se till att ändra på det och vara pålästa och argumentera för vår sak! Se till att ha bra svar på tal om de du pratar med börjar med bortförklaringar osv. Det kan hjälpa att visa att man vet vad man pratar om. SKriv ned på en lapp innan med viktig information som du kan ge och hur betydelsefullt och avgörande det är för dig att få ta de prover du önskar.

• germany

Pippi - Vad skönt att du nu har en färdig plan. Jag tycker allt låter toppen med er medicinering. Ska bli jättespännande att få följa dig, mot ett plus såklart!

Annaba - Grattis till att hcg såg bra ut. Håller tummar för att allt kommer att få fortsätta åt det hållet.

Callimero - Tänk att man nästan har slutat att förvånas över en del läkares kommentarer som jag faktiskt tycker dom kunde hålla för sig själva då det inte är något som de  skulle behöva kommentera. Så onödigt av dom!
    Jag hoppas att du snabbt skakar av dig denna läkares kommentarer och istället fokuserar på det du vet visst kan lyckas, dvs att du kan få barn! ÄD är en fin möjlighet där chanserna att få bli gravid alla ggr ökar...oavsett ålder!

Vilka prover kunde du få ta? Har du provat att fråga någon IVF klinik i Sverige om du kan få ta prover där mot att du betalar?

Jag skulle bli så glad om du slapp kämpa för "småsaker" som att få ta några blodprover som i sig inte ska vara några svårigheter för läkare att ordna. Du behöver få lite lugn och ro också för att kunna fokusera på själva ÄD och jag skule bli ännu gladare om du framöver här då meddelar att du är gravid! Du har kämpat mer än många andra och det är starkt av dig och därför så borde det nu få vara din tur att det sveper in en lite lättare tillvaro för dig som inte heter kämpa hela tiden.....tja, du förstår säkert hur jag tänker & menar.

• germany

Mymina och Knasse, håller tummar hårt för er båda att allt kommer att gå vägen för er ända fram till en (eller 2) bebisar Glad. Och Mymina, en slemhinna på 11 mm är ju jättebra, så fina förutsättningar så här långt.

Pippi - Skönt att du snart får vila din kropp, välbehövt inför din kommande resa.

Callimero, Ny i GBG. Jag önskar så att allt kommer att flyta på bra för er också och så givetvis att ni då plussar framöver (vilket ni någon gång kommer att göra och förhoppningsvis under erat nästa försök som står och väntar på er).

Kram

• germany

pippi -  Har kommit till vecka 35 och värmen gör mig inte så mkt, men diverse graviditetskrämpor så här på slutet gör att det nu känns mest bara besvärligt och jobbigt. Även fast det inte är långt kvar så går tiden dessutom sååå sakta nu motför vad den gjorde i andra trimestern. Men jag skäms nästan som börjar bli less på att vara gravid.....detta har jag ju längtat efter så länge (fast inte att få en massa krämpor på köpet :), så lite hoppas jag är ok att få klaga ur sig ändå).

• germany

Åh fy Pippi vilken panik du måste ha känt! Kände likadant själv när jag skulle hämta ut orgalutran inför ett IVF försök och ingen sådana fanns på apoteket...jag började också gråta.
    Men skönt att det löste sig för dig och att det inte var du som missat något och att du nu fått sprutan satt :)

Jaaaa! Nu kör ni så det ryker och så ska jag hålla tummar från och med nu och hela vägen fram mot ett fint plus Solig. Så spännande att det äntligen är dags igen, denna gång så måste utdelningen vad det gäller embryon bli helt klart bättre. Heja på nu!

• germany

knasse - GRATTIs till fin hcg stegring Solig.

Mymina - Hoppas din ruvning ger fint resultat också!

Callimero - Vad bra att det rör på sig och att du fått remiss, hoppas du snabbt får tid nu.

Ny i GBG - Kan kanske vara värt att göra en hysto först innan du ger dig in i ett nytt dyrbart försök. Men det där känner du förstås bäst själv, om du vill chansa en gång innan du genomgår en hysto (en hysto kanske kan förbättra chanserna rejält om det är något som vore bra att åtgärdas innan).

Pippi - Jag får också bra vibbar av att det är din tur nu att det blir en solskenshistoria av det hela :)
    Ska bli spännande att följa er alla, ska vifta med tummarna hej vilt framöver :)

• germany
    Strandhem skrev 2013-07-24 14:39:15 följande:
    Tjejer, En fråga!
    Kan man bada i havet undrar ruvartiden efter en äggdonation?
    Kanske man kan, men jag skulle dock inte tordas riskera något under den relativt korta tid som ruvningen ändå pågår. Bättre att ta det säkra före det osäkra, så tänker jag i allafall.
  • germany

Mymina - Så roligt  det vore om ditt hcg värde ändå visar på en ökning på måndag när du fått svaret.
    Men förstår om du inte känner dig speciellt hoppfull, känns ju alltid bättre om det är en lite större skillnad på hcg värdet, gravid eller icke gravid. Du ligger ju precis i gränsen kan man säga.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?