Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Vinkan - Jag tar också 5 mg folsyra, utskrivet av min svenska läkare. Det känns inte direkt som någon hög dos. Hade nog trott att du tog betydligt mera .
Vinkan - Jag tar också 5 mg folsyra, utskrivet av min svenska läkare. Det känns inte direkt som någon hög dos. Hade nog trott att du tog betydligt mera .
Ny i GBG - Jag har er alla att tacka och kommer verkligen att tacka er alla för att jag kanske kommer att vara rätt så väl påläst om ÄD när vi väl kliver över med båda benen i ÄD världen (just nu står vi bara med ena benet på den sidan). Jag hoppas att jag också kommer att kunna hjälpa andra nytillkomna som söker andra vägar mot ett barn då vi alla varit nybörjare från början och behöver hjälp från början från andra mer erfarna .
Hoppas att Lotta kunde ge dig något råd på vägen. Ja, en fantastiskt kvinna och otroligt mänslig och varm är hon allt .
Förstår dig att du känner dig lite rädd för att åka utomlands för ett ingrepp, likaså för att självmedicinera.
Just självmedicineringen var jag också livrädd för, men jag tog till slut kortison på eget bevåg. Sedan fick jag det utskrivet av min klinik och nu kan jag se tillbaka och inte alls förstå hur jag kunde vara orolig över lite kortison :)
Har även tagit trombyl, fragminsprutor & progynon och så progestron förstås. Nu känner jag mig inte alls rädd för att ta "nåt" och om jag kan lugna dig så behöver du inte alls vara rädd för att prova tex kortison.
Vad det gäller Penny så har jag bara hört goda ord om henne. De som besökt henne verkar ha varit mkt nöjda över hennes vård. De är ju också utbildade läkare och jag tror inte de skulle göra något ingrepp som skadar dig. Men tycker du gör rätt som försöker få det uppkollat här i Sverige först ändå och se vad de har att erbjuda.
Jag tänker dock ibland som så att Sverige är väldigt efterblivet vad det gäller en hel del vård. Jag blev själv för ett tag sedan mkt förvånad över att min gynläkare (överläkare) inte visste något som det finns hur mkt studier om som hellst....eh...och han är då fertilitetsläkare!
Ja, jag har lågt AMH & högt FSH och har blivit utdömd av utredningsläkare. Valde att strunta i hans ord och kanske har han rätt....att mina ägg är urusla och att om jag mot all förmodan skulle lyckas bli gravid så skulle jag ändå inte fullfölja en gravidiet så länge då jag skulle få missfall pga dåliga embryon. :(
Jag har redan välkomnat ÄD, men för att göra resan över dit så skonsam som möjligt så vill jag känna att vi har gjort allt vi kunnat innan vi stänger dörren till barn med mina egna ägg. Detta gratis försök kom verkligen som en skänk från ovan!
Hoppas så att du får fortsätta din resa och att du snabbt får remiss för koll av din endo.
(Många lyckas få barn trots endo, så tappa inte tron på att du också kommer att få ditt barn)
Ny i GBG - Wops! Jag skrev nog lite fel :)
Så här heter tråden Vi som snart är gravida efter resa till Aten
Nu går det nog mycket bättre att söka tråden!
Myran - WOW! Du måste sväva på rosa moln nu , Vilket sanslöst fint resulat! Ni måste verkligen ha fått en kononbra, superfertil donator i kombination då försås med din mans bidrag
Du kan nog lugnt luta dig tillbaka och förbereda dig på att du snart är ruvare av kanske 2 fina små embryon + gärna några till frysen också .