• germany

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Vinkan - Jag tar också 5 mg folsyra, utskrivet av min svenska läkare. Det känns inte direkt som någon hög dos. Hade nog trott att du tog betydligt mera Skrattande.

• germany
    myran6801 skrev 2012-11-27 11:27:24 följande:
    Allt såg fint ut på vul imorse, treskiktad slemhinna 9,5 mm. Fick mail fr kliniken som bekräftade att jag är redo för transfer! Oj oj vad nervöst. Kram vänner
    Åh, vad bra att det såg fint ut! Nu kan du andas ut efter din upptäckt över att du glömt öka progyon. Ingen fara skedd med andra ord :)
    Vet du ungefär när det bär iväg. Oh, så spännande Myran! Vilken häftig och otroligt nervös känsla det måste vara när man inte varit med om den här resan tidigare!
    Men det bästa man kan göra är väl att bara "släppa taget" när det väl bär iväg och verkligen se barnet där i horisonten, på väg till var och en av oss som ska bli "mammor"  en vacker dag Solig

Önskar dig all lycka till nu Myran!
  • germany
    Mariposa - Hej ! Tack för kramen till oss alla, den räcker långt och länge Solig
    Jag håller ett öga på dig och önskar dig allt gott under din graviditet.

Måste också få berätta för dig att vi pga allt strul du vet vid vår senaste IVF nu ska få ett gratisförsök hos kliniken!!!
    Inte för att förhoppningarna är speciellt stora att det nu skulle lyckas, men vi får i allafall kompensation och det tycker jag är väldigt fint gjort av kliniken och jag tror också att de i långa loppet tjänar på att de inte är omöjliga.
    Genom sitt sätt att hantera saker & ting så kommer de ryktesvägen att få fler patienter som söker sig till dom och jag kan förstås bara lovorda dom :)

Annars så planerar vi ÄD för fullt också, men vi kommer inte att köra igång med det nu utan vi har sagt att vi avvaktar fram till hösten. Men jag kommer att bli väl påläst tills den dagen kommer och att ligga steget före känns så himla bra!

Ny i GBG - Hur går det för dig? Jag undrar också om du varit till Lotta och om du blev något klokare?
    Sedan så undrar jag om du har tittat in tråden "Vi som blivit gravida efter resa till aten"? Tänkte på att det är flera där som förutom Dr D besöker en kvinna som heter Penny och som är duktig på att kolla livmodern och som också tar bort sådant som inte hör hemma där. Motför Sverige så verkar de inte alls se lika farligt på vare sig behandlingar eller medicinering och flera i den tråden har också blivit gravida. Även om du ska göra ÄD så kan det kanske vara en ide att ta sig en resa ner till Grekland och få hjälp innan du påbörjar ÄD med införda embryon och därmed kanske har en livmoder som är mer gästvänlig och därmed ökar chansen att embryon trivs hos dig.
  • germany

Ny i GBG - Jag har er alla att tacka och kommer verkligen att tacka er alla för att jag kanske kommer att vara rätt så väl påläst om ÄD när vi väl kliver över med båda benen i ÄD världen (just nu står vi bara med ena benet på den sidan). Jag hoppas att jag också kommer att kunna hjälpa andra nytillkomna som söker andra vägar mot ett barn då vi alla varit nybörjare från början och behöver hjälp från början från andra mer erfarna Glad.

Hoppas att Lotta kunde ge dig något råd på vägen. Ja, en fantastiskt kvinna och otroligt mänslig och varm är hon allt Hjärta.
    Förstår dig att du känner dig lite rädd för att åka utomlands för ett ingrepp, likaså för att självmedicinera.
    Just självmedicineringen var jag också livrädd för, men jag tog till slut kortison på eget bevåg. Sedan fick jag det utskrivet av min klinik och nu kan jag se tillbaka och inte alls förstå hur jag kunde vara orolig över lite kortison :)
    Har även tagit trombyl, fragminsprutor & progynon och så progestron förstås. Nu känner jag mig inte alls rädd för att ta "nåt" och om jag kan lugna dig så behöver du inte alls vara rädd för att prova tex kortison.

Vad det gäller Penny så har jag bara hört goda ord om henne. De som besökt henne verkar ha varit mkt nöjda över hennes vård. De är ju också utbildade läkare och jag tror inte de skulle göra något ingrepp som skadar dig. Men tycker du gör rätt som försöker få det uppkollat här i Sverige först ändå och se vad de har att erbjuda.

Jag tänker dock ibland som så att Sverige är väldigt efterblivet vad det gäller en hel del vård. Jag blev själv för ett tag sedan mkt förvånad över att min gynläkare (överläkare) inte visste något som det finns hur mkt studier om som hellst....eh...och han är då fertilitetsläkare!

Ja, jag har lågt AMH & högt FSH och har blivit utdömd av utredningsläkare. Valde att strunta i hans ord och kanske har han rätt....att mina ägg är urusla och att om jag mot all förmodan skulle lyckas bli gravid så skulle jag ändå inte fullfölja en gravidiet så länge då jag skulle få missfall pga dåliga embryon. :(
    Jag har redan välkomnat ÄD, men för att göra resan över dit så skonsam som möjligt så vill jag känna att vi har gjort allt vi kunnat innan vi stänger dörren till barn med mina egna ägg. Detta gratis försök kom verkligen som en skänk från ovan! 

Hoppas så att du får fortsätta din resa och att du snabbt får remiss för koll av din endo.
    (Många lyckas få barn trots endo, så tappa inte tron på att du också kommer att få ditt barn) Glad

• germany
    myran6801 skrev 2012-12-01 09:51:08 följande:
    Mariposa, tack söta du för dina tankar. Kan inte riktigt fatta hur nära det är nu. Önskar så att det ska gå bra. Försöker att ha för stora förhoppningar för att inte fallet ska bli för högt om det inte går vägen. Man har ju fallit så många gånger under ivf resorna så man är ju ganska ärrad.

Germany, vad fint av kliniken att de kompenserar er med ett försök. Men det vinner de på i längden. Hoppas innerligt att det kommer gå bra så ni slipper resa vidare mot ÄD. Måste säga att du skriver så fint och varmt.

Kram M
    Tack snälla för att du hoppas åt oss!
    Och jag håller tummar för dig när ni snart beger er mot er spännande resa.
    Ser fram emot att få höra dig berätta sen hur allt gått :)
    Varmt lycka till nu och hoppas ni hinner njuta lite av resan också.
    Kram!
  • germany
    NY I GBG skrev 2012-12-03 15:16:39 följande:
    Hej! En snabb fråga till Germany: hur hittar jag tråden du rekommenderar (om Aten?)? Vilken underrubrik? Stort tack på förhand
    Hej! Jag antar att du vet att man kan söka inlägg? Om inte så titta längst upp på sidan ovanför din trådstart :)
    Sedan ska du kunna skriva in precis såsom tråden heter, dvs Vi som blivit gravida genom resa till Aten

Måste testa förresten så jag ser att det funkar Glad
  • germany

Ny i GBG - Wops! Jag skrev nog lite fel :)
     Så här heter tråden Vi som snart är gravida efter resa till Aten Tungan ute

Nu går det nog mycket bättre att söka tråden!

• germany
    NY I GBG skrev 2012-12-03 22:14:08 följande:
    Hej Germany. Tack frö hjälpen! Dock funkar det inte när jag gör det. Måste vara pga att jag använder en iPad, det är ju också därför mina inlägg är så fulla av fel och utan mellanrum mellan stycken.. När du har tid får du gärna säga om jag hittar tråden på svårt att bli gravid, endometrios, ÄD eller vart den finnes tack igen och hälsningar från ett vinterfint men kallt Stockholm
    Kika  på rubriken i FL olika knappar "Planerar barn". Tryck därefter på "provrörsbefruktning / IVF så bör du ska kunna hitta tråden sen då det är en ganska aktiv tråd. Jag själv läser den ofta då jag tidigare hade funderingar på att besöka Dr D i Aten (något vi inte har tagit beslut om huruvida det blir av eller ej).

Kallt här i norr också, men knappt någon snö alls!
  • germany

Myran - WOW! Du måste sväva på rosa moln nu Nalle, Vilket sanslöst fint resulat! Ni måste verkligen ha fått en kononbra, superfertil donator i kombination då försås med din mans bidrag Flört
    Du kan nog lugnt luta dig tillbaka och förbereda dig på att du snart är ruvare av kanske 2 fina små embryon + gärna några till frysen också Solig.

• germany
    NY I GBG skrev 2012-12-06 07:46:58 följande:
    Vilken skörd! insättning på min 40årsdag alltså Buena suerte!!!
    Och du lär aldrig glömma Myrans ET tack vare din födelsedag Glad.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?