• germany

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Åhh, kära Mariposa!! Jisses vilken glad överaskning att få läsa att du plussat!!!
    Jag blir så  himla glad för din skull Skrattande.
    Jag börjar bli mer och mer övertyad om att det är inte värt att tragla med IVF alltför många ggr....inte när man som i mitt fall börjat hamna i förklimakteriet och det alldeles för tidigt.

Jag blir såååååå lycklig över att läsa om dig och alla ni andra i ÄD trådarna som lyckas. Det ger hopp för mig och många många andra kvinnor som ser ÄD som en stor möjlighet till att en vacker dag få bära ett barn och att till slut få bli mamma.

Undrar också hur det gått för dig GBG? Har tänkt på dig varje gång jag kikat in i tråden.
    Hoppas allt är väl med dig Hjärta

KRAMAR och sköt nu om dig Mariposa och liten Solig

• germany

GRATTIS tummen till ditt plus! Kanske alla tummar upp även för dig har hjälpt och kanske också för att du kallas för tummen, ha ha! Blir så glad för varje litet plus ni förtäljer här i ÄD tråden Glad.

• germany

Åh, ännu mera plus i tråden!! GRATTIS Amelie {#emotions_dlg.flower}
    Och så en bäbis som snart tittar ut och säger hej till sin mamma och pappa Hjärta.....Vilken lycka Längtar 74.
    Hoppas att ni snart håller liten i eran famn. Lycka till!

• germany

Ny i GBG - Jättetråkigt att läsa ditt inlägg Rynkar på näsan. Det var ju inte så här det skulle bli...attans att det inte får räcka med motgångar inom detta område "skaffa barn".....klen men liten tröst så är du långt ifrån ensam Hjärta

Det behöver kanske inte bero på myomen och endon, men mitt råd är ändå att försöka få någon kunnig läkare inom detta område att se över det hela och komma med konkreta & bra råd om du bör ta bort dessa innan du ens tänker tanken på att göra något nytt försök. Det är mycket pengar med ÄD och vore jag du så skulle jag nog faktiskt först kolla upp alla ev saker som ändå kan påverka ett embryo att fästa.

Många varma kramar till dig och hoppas du kan känna dig starkare snart och försöka orka med situationen och se framåt. KRAM Hjärta

• germany

Ny i GBG - Det stämmer att homeopat medicin kan ta bort myom. Efter min HSG röntgen så misstänktes det att jag hade myom....vilket jag nu senare har fått bekräftat att så ej var fallet. Usch, vad man får pendla och vara förtvivlad för att i nästa sekund få tillbaka en smula hopp....så håller det på hela tiden Rynkar på näsan

Jag vill bara berätta att jag har en fin vän som arbetar med kinesisk akupunktur m.m och har praktik tillsammans med sin mamma. Hennes mamma har jobbat i många år med zonterapi och homeopat mediciner och när jag lättade mitt hjärta för min vän så sa hon att "myom kan vi få bort, kom ner till Stockholm så ska vi hjälpa dig". Om du vill så kan du få hemsideadressen och i allafall ta kontakt med henne för rådgivning kring detta? Hon håller till i Stockholm så du kan ju inte gå hos henne, men hon kan kanske tipsa och vägleda dig till rätt behandling och kan kanske rekommendera någon bra praktik där du bor.

• germany
    myran6801 skrev 2012-10-24 09:04:03 följande:
    Jag har gått hos henne i nästan ett år, hon är fantastisk! Mina cykler som var 24 dgr är nu 28 och jag mår så mkt bättre då kroppen känns i balans. Kan varmt rekommendera henne!!! Går du där Germany?
    Vad roligt att höra att din kropp känns bättre i balans och vad glad jag blir att du kände dig nöjd med Lotta.
    Ingen är som hon, en tjej med hjärtat på rätta stället och som verkligen brinner för sitt arbete Hjärta.

Nej, jag har inte gått hos Lotta på behandling, hon är enbart min vän (hon betyder så mkt för mig) 
    Vi har alldeles för långt avstånd till varandra för att ens tänka tanken att gå på behandling. Men Lotta hjälper mig på så många andra sätt, bara genom att finnas till och lyssna på mig och ge mig goda råd när jag som mest behöver dom. Jag förespråkar inte behandling hos Lotta bara för att utan för att jag vet att hon gör allt hon kan för att förbättra chanserna, hon är dessutom rak och ärlig.

Själv så gick jag hos en manlig akupnktör där jag bor, tyvärr så hade jag inte råd att fortsätta pga att det finns för många hål att stoppa pengarna i....Men jag hoppas kunna återuppta behandling längre fram om det blir aktuellt med ÄD.
  • germany
    myran6801 skrev 2012-10-24 13:35:59 följande:
    Håller med att Lotta är helt fantastisk! Jag mår sååå bra av att gå hos henne! Har flera ivf vänner här från FL som oxå går el har gått där. Förstår Germany att hon är en fin vän! Kram
    Jag har också ett par vänner från FL som får behandling hos henne varav en av dom är gravid numera och en annan är förhoppningsvis på väg att bli då hon nyss har fått vetat att det kanske blir ET i morgon och jag hoppas så att hon får ruva.
    Vilken lycka för er som bor i Stockholm och har tillgång till att få gå på behandling hos henne och jag blir så himla glad att ni upptäcker att hon verkligen är en helt fantastisk Lotta, både i sitt yrke och som person Solig.

Jag måste också få säga att vad värdefullt att ha tillång till dessa trådar på FL där man kan bolla såväl kunskap, tips och råd, känslor av alla de slag och slippa känna sig ensam i alla processer som vi går igenom....vi som kämpar för att få ett litet barn till slut. 
    Kärlek till er alla här i tråden Hjärta som liksom mig & många andra kämpar och står i och det mer eller mindre....(för det går ju verkligen upp och ner i den här barnkarusellen).
    Det känns tryggt att veta att ni finns.  
  • germany

Myran - Mysigt att ni är ett gäng som träffas, just dessa vänner som man träffat på FL och som sitter eller har suttit i samma sits som oss blir ju lite extra speciella vänner genom livet.
    Jag har bara en tjej som jag har kontakt med på "riktigt" och som bor i närheten av mig, men det är guld värt!

Åh, härligt att läsa att du känner dig stärkt och nöjd över att nu ha lämnat IVF och istället står för startgropar mot en ny resa och förhoppningsvis större chans till ett barn. Modigt och förmodligen det bästa val du har gjort på länge Glad.
    Kram tillbaka.   

• germany

Ny i GBG - Egentligen så tror jag bara att det behövs ett enda besök för att du ska få den medicin som passar dig allra bäst, sen får medicinen göra jobbet. Jag tror att det behövs ögondiagnostik för att anpassa vilken medicin du är i behov av.  Så har du vägarna förbi Stockholm så kanske du kan boka in en tid och då kanske hos Maj Lis (Lottas mamma som arbetar med just homeopatbiten och ögondiagnostik)
    Vad det gäller regelbunden akupunktur så har du förstås inte möjlighet att få den behandlingen av Lotta då avståndet sätter käppar i hjulet :( Jag törs inte säga säkert om det behövs akupunktur för att få bort just myomen eller om det räcker med medicinen enbart.
    Men börja med att kika in på hennes hemsida och så kan du berätta för henne vad just ditt problem är och att du behöver hennes råd / hjälp  www.hagenmalm.se

Jag är väl lite dum.....men jag har nu börjat spruta för att se om IVF försök nr 4 kan bära frukt. Jag ser inte alls fram emot behandlingen, får mest bara ångest och känner rädsla över att jag ännu en gång kommer att falla pladask ner i besvikelsens värld.....Men jag gör detta för att få ett bättre lugn i min själ över att jag gjort så gott jag kunnat innan vi går över till ÄD världen istället (som jag arbetar parallelt med och bara behöver känna att jag törs ge mig in på helhjärtat och säga farväl till IVF försöken för gott). Givetvis så hoppas jag av hela mitt hjärta att jag ska lyckas denna gång.....men jag vet ju hur himla svårt det är med mina förmodade gamla ägg Gråter.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?