• germany

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Oh nej kära Mariposa, vad är det som händer!! Gråter
    Stackars, stackars er.....kan bara tänka mig hur ni mår just nu :(
    Fy, varför ska det vara så här.....Det ligger verkligen så himla mycket "jobb" bakom att ha kommit så långt som ni nu gjort och så raseras allt bara på ett ögonblicks sekund.

Oerhört ledsen av att läsa ditt inlägg.
    Vet inte vad jag ska skriva, men vill att du ska veta att jag verkligen tänker på dig / er och skickar alla tröstekramar jag har just till er här & nu
    Ta hand om er Hjärta

• germany

Tänker jättemycket på dig Mariposa med en tyngd i hjärtat och tycker det är så orättvist och så förfärligt sorgligt det som har hänt er :( Kram till dig/er Hjärta

Lika mycket tänker jag på dig Myran, fast med betydligt ljusare tankar om att idag är det den stora speciella dagen för er Glad. Känner på mig att ni kommer att få ett fint resultat framlagt med fina embryon tillbaka samt ett gäng i frysen.

• germany
    tummen1 skrev 2012-12-11 13:38:17 följande:
    Hemma från kub nu och vi fick låg risk på båda så det känns underbart. De rörde som bara den. Fick lyssna på deras hjärtan också. Helt fantastiskt.
    Nu vågar man glädjas mera.
    Tack för alla lyckönskningar.
    Vilken enorm glädje för er! Förstår att det känns skönt att ha kub avklarat.
    Hoppas du kan slappna av och njuta lite nu.
  • germany

Till dig Myran vill jag säga grattis till att du nu är ruvare igen.
    Må det få bli ett plus till i tråden nu. Med två fina embryon så borde du ha fina chanser! Glad

• germany

Myran- Åh, nu blir jag glad av att få läsa ditt inlägg!!! Glad eEtt plus och ett hcg som visar på graviditet! Det låter ju lovande!
    Blödningar tycker jag mig läsa till lite då och då  att det är supervanligt utan att det är någon fara. Måste du vänta ända till januari innan du kan ta ett nytt hcg prov?

Kram!

• germany
    myran6801 skrev 2012-12-19 11:35:24 följande:
    Vi får se vad Ivi säger ang nytt hcg prov. Men jag tror inte jag kommer bry mig om det om de inte vill att jag ska ta om det. Tänker vara glad så länge det varar!
    Du har så rätt & sund inställning! Jag hoppas hoppas och hoppas (och tror) att ditt plus snart är starkare :)
    Vilken julklapp slår detta? Solig

Får jag fråga om du fått fragmin samt trombyl och om du ätit eller äter kortison?

Ta hand om dig nu Hjärta
  • germany
    myran6801 skrev 2012-12-20 22:37:52 följande:
    Hej, nu vågar jag tro lite mer på att det lyckats Var på VC idag och tog ett nytt hcg och det har stigit till 165. När ivi fick resultatet så gratulerade de! Idag har blödningen blivit mkt mindre, beror nog på den höjda dosen progesteron.
    Kram
    Vad roligt att du ÄR gravid Myran! Extra fint att din klinike också gratulerat till din graviditet, då är allt som de ska med hcg ökningen Solig
    Skönt också att blödningen avtagit (även om jag ändå tror att det är helt normalt också om det skulle komma lite blod. Men det är ju inte alls konstigt om man blir rädd då man ofta förknippar blod med mens, men jag tror det inte är det på gång i ditt fall.)

Jag läste ditt svar om att du inte tog några stödmediciner. Men jag trodde alla som genomgick ÄD förutom progestron och progynon fick tex kortison, fragmin och trombyl. Men så är det allts inte?
    Annars så är ju fragmin och trombyl något du skulle kunna be om nu i efterhand ändå.

Har du hunnit räkna ut vart du är i graviditeten (FL almanacka)?

Kram och sköt nu om dig!
  • germany

Myran - Ok, det kanske ser olika ut beroende på vilken klinik man väljer samt precis som du skriver att det inte ges om det ej finns någon bakgrundsfakta till det.
    Dock så ville min IVF klinik att jag tar både trombyl & fragmin, även om jag heller inte har någon egentlig orsak till att behöva dessa. Antar att det mest är i förebyggande syfte för min del.

En dag i taget är det som nog blir bäst. Förstår dig så väl att du inte vågar hoppas & tro.....Så blir det nog när det gäller en själv. Man vågar inte tro åt sig själv helt enkelt.....Hoppas du kan sysselsätta dig för att skingra de mörka tankarna när de dyker på.

Kram igen!

• germany

Myran - Jag är glad att du har Mariposa att fråga om saker och ting du hon vet exakt vad du går igenom i denna stund. Jag tänker så mkt på dig  och är så rädd så rädd att själv hamna där du är nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen snart......Du Mariposa dyker också upp i mina tankar och jag kan mycket väl förstå att man går igenom och måste gå igenom flera olika faser för att ta sig vidare igen.

Tyvärr verkar det vara väldigt vanligt att har embryon väl fastnat i äggledaren så finns stor risk att det händer igen så jag hoppas du orkar ta beslutet att så fort som möjligt ta bort din äggledare. Ju för desto bättre så är ni på banan igen med ännu bättre förutsättningar. För jag är övertygad om att ni kan lyckas om ni försöker igen Myran!
    Unga fina ägg i din livmoder som det knappast lär vara något fel på?  Annars kanske du ska be dom att ta en titt där också i samband med att din äggledare opereras bort? Kanske gör dom det rutinmässigt ändå också.

Sköt om er, både du och Mariposa. Kram Hjärta

• germany
    Pippi - Bra jobbat att ligga steget före och planera ÄD (fast jag hoppas att det kommande IVF försöket ska bära frukt förstås). Tack också för dina som vanligt fina och värmande ord. En riktig solstråle är du , precis som ditt "nick" här på FL Solig.

Myran & Mariposa - Tänker mkt på er och det ni fått gå igenom.....Hoppas att varje ny dag stärker er och tar er framåt på något sätt. Kramar till er båda Hjärta
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?