• germany

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

myran6801 skrev 2012-11-02 18:04:10 följande:
    Germany, har läst om hur jobbigt du har det just nu. Otroligt att kliniken kan klanta till det så. Tänker på dig och hoppas det löser sig på ngt sätt. Kram
    Vi får se hur kliniken hanterar det hela när vi väl är på plats. Ska dit en stund innan ÄP för att prata om det hela.
    Jag och mannen har sagt att vi inte kan gräva ner oss mera utan bara att åka dit och hoppas på det bästa.
    Tack för din fina omtanke!
  • germany

Längtar 74 - Åhhh, GRATTIS till eran lilla prinsessa!!!! Tänk, nu är ni verkligen mamma & pappa Solig.
    Njut av er lilla tös och varmt lycka till med allt.
    Kram till dig och din lilla familj Hjärta

• germany

Nu fick ni mig att le  Glad(något jag så väl behöver just nu).

Jag skulle tycka det var supergulligt att få gå fram till er och med ett litet försiktigt leende fråga om det möjligtvis kan vara tex. Myran, GBG, Ypke eller kanske "lejonkungen Simba" som jag har äran att få träffa :)

Önskar er en jättetrevlig kväll....önskar att jag hade kunnat hängt med er, men tyvärr så är avståndet altlför långt för att vara möjligt.

Kram till er alla fina, ingen nämnd ingen glömd Hjärta 

• germany

Ypke, Ny i GBG, Simba - Gulliga er för era varma,  öppna famnar Hjärta.
    Man vet aldrig, kanske korsas våra vägar någon gång, trots våra avstånd.
    Underbart att höra ni hade en trivsam kväll! Kan mkt väl tänka mig att ni alla är toppentjejer inte bara här utan i det verkliga livet också.

~TA HAND OM VARANDRA! ~

• germany
    myran6801 skrev 2012-11-13 07:37:46 följande:
    Hur många dagar efter sista p-pillret fick ni andra mens. Nojar nu, tänk om den inte kommer.

Så spännande att du är på gång Myran! Gissa om jag ska följa din resa mot en bäbis.
    Det måste ju bara lyckas för oss alla till slut!
    Hoppas din mens kommer som den ska.
  • germany

Åh, vilken glädje Amelie!!! Twins!! BabyBaby
    Blir så glad för alla er som lyckas och jag känner stort hopp och tilltro när vi är helt redo att vända blad från IVF till ÄD.

Hoppas ni andra som snart är på G sätter ytterligare plus till tråden.
    Kram till er alla Hjärta

• germany

Tänk vad nära det är nu Myran!!! Heja heja nu! Skrattande
    Får jag fråga hur det känns? Det är ju inte alltför länge sen du övergav IVF.
    Känns den resan avlägsen nu och gömd i kappsäcken eller hur känns det känslomässigt när man väl hoppat från ett skepp till ett annat? Det ser förstås lite olika ut för alla....men jag undrar bara Drömmer

• germany
    myran6801 skrev 2012-11-19 07:41:41 följande:
    Germany, jag ska inte sticka under stol med att det är känslomässigt jobbigt. Som du säger man hoppar fr det ena okända till det andra ännu mer okända!!! Men samtidigt för mig fanns inget annat val jag är 44 år och kan inte vänta längre. Det här är en fantastisk chans!!! Jag måste ta den!! Jag kämpade emot alldeles för länge med dåliga odds och tyvärr är detta ingen garanti. Det kanske blir minus igen vem vet?!
    Tack för svar från dig som ändå kan förklara hur det känns när man väl har bestämt sig för att söka upp en annan väg än den väg man från börjat hade sett ut. Tänk så mycket vi andra lär oss av er som har har vandrat en längre sträcka längs den grusiga vägen....jag hoppas innerligen att vi ALLA kommer fram till vägslutet där en ny frisk och blomstrande stig står och väntar på oss! {#emotions_dlg.flower}

Håller alla tummar & tår för dig nu!
  • germany

Simba.....du är inte det minsta löjlig, tvärtom skulle jag vilja säga!
    Så tråkigt att det inte fick bli en solskenshistoria av erat försök denna gång....Men jag hoppas att ni orkar och har möjlighet att ge er in i "leken" igen och att det då kommer att gå mkt bättre.

Jag tror och hoppas att denna fina tråd är till för att både hoppas, tro, glädjas, få och ge tips & råd samt sist men inte minst få visa sin sorg när allt inte gått som planerat och att man då kanske får det där stödet och hoppet som gör att man reser sig snabbare och därmed orkar kravla sig upp och kämpa vidare ett tag till.

Jag känner att jag har fått så mkt pepp & stöd och vet med säkerhet att utan er här på FL så skulle jag nog ha gett upp för länge sen....helt enkelt lyssnat blint på läkare och därmed slutat kämpa.
    Så Simba, än slänger vi inte in handduken utan att ge den här barnverkstaden en match som heter duga! Solig

Stor tröste & styrkekram till dig från en annan lite sorgsen tjej som nyss testat minus och fått blödning (fast genom IVF)

• germany
    vinkan1 skrev 2012-11-24 08:32:36 följande:
    Myran, ja jag har haft många missfall (7 st) men på egna försök. Med mediciner o äggdonation lyckades det direkt. Men kanske det hade lyckats även på egna försök om jag fått blodförtunnande samt extra dos av folsyra även i Sverige. Gjorde speciellt test i Spanien o senare här hemma när jag var gravid som visar att jag har en gen som kan ge proppar samt gör det svårt för mig att ta upp folsyra. Märkligt nog genomfördes inte detta test tidigare, vilket förvånar mig så här i efterhand. Kram
    Vet du vad testet heter? Och hur stor dos Folsyra tog du när du skriver att du tog extra dos? Tog du normal dos eller ännu mera folsyra?
    Vilken glädje att du äntligen lyckats få behbålla din graviditet och nu dubbelt upp med twins BabyBaby.
    När det händer så "händer" det verkligen och gissa om man blir upplyft och får lite spirande hopp när man läser här i ÄD trådarna. Nu håller jag tummar för alla ni som står på tur Hjärta
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?