• Angie08

    Vågar man testa?

    Hej,

    Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

    Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

    Tacksam för lite hjälp! :)

     

  • Svar på tråden Vågar man testa?
  • Soffipropp

    Angie: har du något tips att ge för att försöka öka chanserna till ett plus? Mysa varannan dag? Äta nyttigt o röra på sig? Ingen alkohol? Vad tror du om grapefrukt juice? Har hört att det ska vara bra.

  • Tjejen2

    Vill inte har min mens på måndag. Tog ett gravid test men det visa sig negativt för några ti,,ar sedan.


    ÄL: 3/9 - BIM: 17/9 - Tjejen2 (barn födda - 0007 & 0206)
  • Angie08

    Soffi mysa varannan dag är bra, eftersom du inte vet när du har äl. Kör det säkra före det osäkra :)
    Personligen va jag inte världens nyttigaste person innan jag blev gravid så det vet jag inte, har alltid ätit lite som jag vill då jag aldrig gått upp i vikt :P
    och alkohol brukar jag inte dricka men testade mig på lördagen innan jag plussade och då va de negativt så då gick jag ut med några vänner och drack, va ju då gravid. Vilket jag självklart inte visste :)
    Har aldrig hört något om grapejuice, vad ska det va bra för ?
    Så mys varannan dag och lev som vanligt :) kanske inte dricka varje helg men det kanske du inte gör heller :)

  • Soffipropp

    Nej jag dricker knappt nånting längre. Inte för jag drack mkt förut heller men nån gång på helgen kan de bli

  • Angie08

    Jag tycker du lever som vanligt och bara "lägger till" att mysa varannan dag från efter din mens tills nästa bim :) 

  • Tjejen2

    Jag tog ett gravidtest testtlagret i går och det visa ett negativt. Jag var då på ÄL + 11. har fortfarande ont nertill.Jag Känner att jag har lite ont nertill har haft det sista tiden nu.På höger sida. det förvånad mig inte om jag är det. Så bruka jag inte känna när jag ska har mens. Hur många dagar ska man testa efter BIM då? Har tre st kvar. Ett testlager och två CB. Fösta gången jag använde testlagret. Gud var det var enkelt att använda detta.


    ÄL: 3/9 - BIM: 17/9 - Tjejen2 (barn födda - 00 & 02)
  • Angie08
    Tjejen2 skrev 2012-09-14 13:14:26 följande:
    Jag tog ett gravidtest testtlagret i går och det visa ett negativt. Jag var då på ÄL + 11. har fortfarande ont nertill.Jag Känner att jag har lite ont nertill har haft det sista tiden nu.På höger sida. det förvånad mig inte om jag är det. Så bruka jag inte känna när jag ska har mens. Hur många dagar ska man testa efter BIM då? Har tre st kvar. Ett testlager och två CB. Fösta gången jag använde testlagret. Gud var det var enkelt att använda detta.
    Om det är så att du får din mens på måndag och fått negativt fram tills dess så behöver du nog inte testa mer.
    Då är det bara att försöka nästa månad igen :)

    Men ett på lördag, söndag och måndag kan du ju testa om du inte vill att det ska gå några dagar emellan för då skulle jag nog vänta tills på måndag då du har BIM istället och ta de andra om mensen uteblir.

     
  • Tjejen2
    Angie08 skrev 2012-09-14 13:23:01 följande:
    Om det är så att du får din mens på måndag och fått negativt fram tills dess så behöver du nog inte testa mer.
    Då är det bara att försöka nästa månad igen :)

    Men ett på lördag, söndag och måndag kan du ju testa om du inte vill att det ska gå några dagar emellan för då skulle jag nog vänta tills på måndag då du har BIM istället och ta de andra om mensen uteblir.

     

    Jag hade ju mensen den 18 juli, 17 aug. ÄL den 3 sep. Vad jag vet så är det ju ca 30 dagars cykel. Har inte sovit och är allmänt irrternade och ont nertiill hela tide. Jag får ju panik. ingen ro. Jag vet ej när jag ska testa. Det kanske blir på måpndag eller vad säger ni. Jag är ertt stig framåt för oktober. Ska jag köra ett test på lördag och söndag och måndag eller? 
    ÄL: 3/9 - BIM: 17/9 - Tjejen2 (barn födda - 00 & 02)
  • Angie08
    Tjejen2 skrev 2012-09-14 13:30:20 följande:

    Jag hade ju mensen den 18 juli, 17 aug. ÄL den 3 sep. Vad jag vet så är det ju ca 30 dagars cykel. Har inte sovit och är allmänt irrternade och ont nertiill hela tide. Jag får ju panik. ingen ro. Jag vet ej när jag ska testa. Det kanske blir på måpndag eller vad säger ni. Jag är ertt stig framåt för oktober. Ska jag köra ett test på lördag och söndag och måndag eller? 
    Du fick ju negativt igår så då skulle jag nog vänta tills på söndag iallafall. Men de gör du som du känner bäst själv :) 
  • Tjejen2
    Angie08 skrev 2012-09-14 13:32:12 följande:
    Du fick ju negativt igår så då skulle jag nog vänta tills på söndag iallafall. Men de gör du som du känner bäst själv :) er
    ÄL: 3/9 - BIM: 17/9 - Tjejen2 (barn födda - 00 & 02)
Svar på tråden Vågar man testa?