• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Angie08

Soffi: låter skumt, men vet du helt säkert när du har äl?

Majandra: det hoppas jag också :) håller tummarna :)

• Angie08

Finns ju vissa som får äl bara nån dag efter mens. Därför man brukar säga att det är bra att mysa varannan dag direkt från mensens slut till bim, om man inte har stenkoll på när man har äl :)

• Soffipropp

Men om man har ÄL direkt efter kan det ju inte vara så enkelt att bli gravid. Idag har jag inte känt nånting så hoppas inte det var ÄL

• Angie08

Hoppas inte heller de va äl, tror inte de :) är nog ganska ovanligt.

Majandra: hur går de? Ingen mens hoppas jag :) ser fram emot test imorgon och håller tummarna :)

• Majandra

Här går det finfint. Livet är lite extra hoppfullt såhär dagen innan bim. Ingen mens och inga symptom enligt mig. Lite trött mitt på dagen men det är jag ofta haha. Sen var jag hungrig så jag kunde äta en hel häst på kvällen, men det händer då och då. Det kan även tyda på att mensen är på ingående. Ingen mensvärk än och jag tycker inte jag blivit grinig heller. Känns som lite extra flytningar/fuktigt dock. Men det vet jag inte riktigt hur det ska vara eller så. Blir en spännande natt nu :D

• Angie08

Sov gott :) håller tummarna för att jag vaknar till ett fint plus imorgon :)

• Tjejen2

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

ÄL: 4/10 - BIM: 17/10 - Tjejen2 (barn födda - 00 & 02)
Svar på tråden Vågar man testa?