• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Soffipropp

Man är väl som mest fertil dagarna innan ägglossning? Vi har ju kört varannan dag nu sedan mensen slutade. Vi myste igår kväll och ska mysa imorgon fm tänkte jag. Vad tror du om det? Ska även försöka hålla varannan dag fram till bim nu också. Då är man ju garderad att inte missa iaf. Sen om det tar sig eller ej är ju en annan femma. Men jag hoppas så innerligt att det gör det.

• Angie08

Äl-test visar på att ägget kommer släppa inom 24-48 timmar, så fick du positivt igår så borde ägglossning vara idag eller imorgon , så myser ni imorgon också har ni förhoppningsvis säkrat perioden :)
    Det är väldigt klurigt men det är så jag förstått det iallafall :)

• Soffipropp

Ja och vi har ju myst varannan dag hittills så man tkr att man är garderad fram till imorgon.

• Angie08

Jo de går bra :) lite nojig som vanligt. Är i vecka 15 nu. Tiden rullar på ganska snabbt så snart e de väl dags för rul :)

• Soffipropp

Men nu har du ju gått över den gränsen som det är som mest riskfyllt. Måste vara jätteskönt för dig.
    Vi myste på idag också så nu borde vi vara garderade. Men man ska inte hoppas för mkt. Lär nog inte bli något den här ggn heller;(

• Angie08

Jo jag vet, men man nojar lite ändå fram tills man känner bebisen eller efter rul. Har haft ganska ont i magen några dagar nu.

Garderade borde ni vara :)
    Du får inte tänka så :( det kommer gå ska du se. Håller tummar och tår för att du ska få ditt plus nu :)

• Soffipropp

Jo jag förstår det. När har du rul då?
    Ja jag hoppas det, men det känns så hopplöst och det är frustrerande. Vi har försökt sen i mars utan resultat. Vet att det finns de som försökt betydligt mkt längre.

• Angie08

Jag har rul den 29 oktober, så är ett tag kvar dit. 

Förstår att det känns jobbigt, men man måste ändå ha lite hopp om att det kommer bli :)  

Svar på tråden Vågar man testa?