• Anonym

Min bonus blev en ängel

Med tanke på hur det brukar kunna bli så vilja börja med att säga en viktig sak.

Man tävlar inte i sorg.
    Min bonus biologiska mamma och pappa är trasiga, chockade, traumatiserade och helt ledsna. Naturligtvis är det inte jämförbart. Knuten i magen och de hejdlösa tårarna jag har känns som ingenting när jag hör förtvivlan i min sambos röst. När jag ser den bottenlösa smärtan och saknaden i hans ögon.

Jag är också ledsen. Virrig, trött, rödgråten, långsam, disträ. Det här inlägget har tagit mig hela dagen att skriva. Små bitar i taget.

Sorgen innehåller så många förbjudna känslor. Jag vet inte hur jag ska hantera dem. Vet inte vart jag ska ventilera dem utan att få höra att jag är sjuk i huvudet. Det kommer jag säkert få göra här men jag måste börja någonstans.

Jag saknar också trampet av små fötter som kommer sent om natten till sängen och kryper in under täcket. Jag saknar att få läsa saga. Jag saknar att få busa och kramas och upptäcka världen. Förtroendet jag fick var så stort. Det är en ära att bli tillsagd att vi skulle sjunga sånger och läsa böcker. Rita bilder. Plocka blommor och kottar och gunga.

Jag känner mig ganska ensam med min sorg. Hans familj (och hennes på sitt håll) har ju "riktiga" roller. De är mormödrar, farmödrar, fastrar, mostrar, farbröder, morbröder, kusiner... jag är ju bara extravuxen. Min sambo är den enda som sagt att jag är världens bästa bonusmamma. Det känns förbjudet att känna sig utanför. Som att jag känner mig mobbad för att jag inte är en del av någon jag redan vet att jag inte är en del av. Som om min sorg inte är lika legitim på något sätt. Det känns påträngande att visa sin sorg för våra gemensamma bekanta, för att hans sår går så mycket djupare. Min sorg känns egoistisk och den känslan skäms jag för. Jag är inte inkluderad med en självklar plats. Jag har delat mer än halva hennes liv.

Men jag vill också bara skrika högt att hon är det vackraste som hänt mig och att hon ska komma och lägga handen på min axel att det är dags att gå upp och leka!

Aldrig har en gunghäst sett så övergiven ut. Aldrig har gungan i trädgården sett så tom ut. Aldrig har jag saknat att snubbla på böcker, nallar, lego och plastbyttor som nu. Jag blir fortfarande glad när jag hittar saker hon lekt kurragömma med i hemmet. Glad en sekund och sedan ledsen för att det är som att förbruka tomtebloss av minnen.

Vet inte riktigt vad jag vill med det här.. få höra att jag inte är världens egoist kanske, att det är normalt att sörja.
    Det kanske finns någon annan där ute som varit med om något liknande, som vill dela med sig.

En dag kanske man kan andas igen.

• Svar på tråden Min bonus blev en ängel
  • Anonym

Klart som fan att du får sörja.. Ingen ska få komma och säga något annat..
    Du och hon har varit en del av varandras liv och skulle det vara omvänt skulle hon sakna dig..

Sakna på....  
    Kramar 

• Anonym

Kram på dig, klart du får sörja! Vad hände, hur gamal var barnet?

• IsDimma

Jag beklagar sorgen. Och såklart är det helt okej för dig att sörja! Du har också förlorat en viktig person i ditt liv.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Smurry

jag beklagar :( men du har samma rätt att sörja! du har förlorat en familjemedlem! skit i vad andra tycker och sörj med din sambo,

• Schweppes

Beklagar sorgen   Självklart har du lika rätt att sörja som de andra.

• Anonym

Du verkar ha varit en fantastisk person för denna lilla flicka. Självklart har du rätt att sörja. Det vet helt säkert de som haft en biologisk koppling till barnet också, men det är ju inte heller så underligt att ingen av er vet varken ut eller in i en sådan tragedi. Kanske ligger dina känslor av att vara utanför i sorgen mest hos dig själv. Sörj tillsammans, oavsett grad eller legitimitet. Ni söjer alla för att ni älskade barnet. Du beskriver din kärlek till henne på ett fantastiskt vackert sätt.

• Gabuski

Men såklart att du får sörja! Gjorde ont i mig att läsa ditt inlägg, din smärta känns verkligen.

Massa kramar!!

• Mareldsbarn

Sörj sörj sörj! Det är det viktigaste! Alla i hennes omgivning får sörja fast på sina vis. Det visar hur viktig tösen var för så många. Beklagar oerhört mycket den smärta och sorg ni måste gå igenom!

Svar på tråden Min bonus blev en ängel