• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • mba12

Germany du vet att jag skulle inte ha gått så här långt utan dina tips och råd ♥ Hoppas jag kan gottgöra dig någon gång♡ Anemon, Hanna tackar för era tummar och tår, dem är mycket välkomna. Kram till er allihopa.

• Lillstoran
    mba12 skrev 2012-10-28 13:30:04 följande:
    Det var inte priset som gjorde att jag vände mig dit till Danmark på första hand! Jag fick 'nej' på behandlingar här i STLM pga min höga ålder(41 år) och låga AMH. Då trodde vi att det var kört med behandlingar här hemma och vi hade inga chanser! Om vi skulle åka till Danmark skulle vi använda mannens poäng och det skulle kosta bara flygskatten och det är inte mycket. Hotell skulle vi också använda av hans guldkort och det skulle vara gratis. Benzin kostade en hel del 2 ggr fram och tillbaks till Falun. Men vet du vad, DET GÖR INGENTING, vi tänker inte på det. Bara vi lyckas nu.

Jag håller tummarna för att det går vägen för dig, det vet du! Jag tycker också det är kul att höra att du är nöjd med Falun. Jag har hört så mycket gott om dem. Kram!
  • mba12
    Lillstoran skrev 2012-10-28 20:35:43 följande:

Jag håller tummarna för att det går vägen för dig, det vet du! Jag tycker också det är kul att höra att du är nöjd med Falun. Jag har hört så mycket gott om dem. Kram!
    Tack.
  • mba12
    Tuvalina skrev 2012-10-29 10:38:39 följande:
    Vad fint att du fått stöd och att du nu är ruvare äntligen!! ❤
    Ja, verkligen.
    Min största stöd och hjälp var här FL.

• Vi 5

Germany tänker på dig och hoppas att det gått fint i dag!?

• Vi 5

mba, håller tummarna för dig!

Tuva/Anne såg att du varit på vul och att det såg fint ut! Är så glad för det!

• germany

Vad fina och omtänksamma ni är som undrat hur det gått för mig i dag på första vul.

9 folliklar där 3 var toppfina, 4 andra låg lite efter och vi hoppas innerligen att dom verkligen hakar på dom andra. Sedan var det då 2 folliklar som var ytterligare lite mindre (10 mm), tvivlar på att dom kommer att hinna med, men man ska aldrig säga aldrig :)
     Slemhinnan såg fin ut och lär bygga på sig ytterligare.Nytt vul på torsdag.

Anne - Läser Vi 4:s inlägg om att ditt vul idag verkar ha gått bra! Vad roligt för dig! Grattis {#emotions_dlg.flower}

mba 12 - Tänk att man kan vara så himla glad över att någon får ruva Skrattande. Ta hand om dig och så hoppas vi nu på det allra allra bästa för dig och din man.

Kram till er alla.

• germany

Förresten så sa min läkare idag att mitt DHEA-S värde ju var helt normalt, men att då jag ätit DHEA så hade han kanske förväntat sig att jag skulle ligga i de övre gränsvärdet. Hm, jag som känner mig helnöjd med att ändå ligga fint i mitten av ref.värdet. Jag lär ju knappast ha haft något DHEA hormon i kroppen innan jag startade med preparatet. Kan nämna att när jag tog provet så hade jag ätit 50 mg och det är bara sista tiden som jag ätit 75 mg, så kanske hade värdet varit ännu högre om jag en längre tid ätit den högre dosen.

Dock så sa han ändå när han tidigare meddelade provresultatet att det var bra, så varför han i dag ändå nämnde att han trodde det skulle ha varit högre vet jag faktiskt inte vad han syftar på.  Hann inte fråga förrän min besökstid var slut....och i nuläget så bryr jag mig inte, har nog viktigare saker framför mig just nu Tungan ute

• Tuvalina

Härligt Germany, det låter hoppfullt!!

Jag är på dag åtta idag och hade tre follikar som var 14 - 15 mm. En var större.... nämligen på 21 mm så min förhoppning är att den hejdar sig lite och att de andra stadigt växer i kapp!!

Nästa måndag blir det ÄP!

Kram!

Svar på tråden Tips om dhea