• germany

Tips om dhea

Linnea Svea - Hur vet mannnen att det är svamp han har fått? Har han varit till läkare eller har han ställt en egen diagnos? Glad

Har han inte nämnt något till dig alls utan bara säger det så här just nu? Det låter lite konstigt faktiskt. Fråga honom (vilket du säkert redan gjort).

Trist om eran chans går till spillo nu när du boostat så bra.
    Ring och fråga en gynekolog direkt om hur ni bör göra.

Så skönt ändå att du har två små sessor, även om jag förstår att längtan kan vara stor ändå efter ännu ett barn. Jag längtar också, men är ändå så acksam & nöjd över den dotter vi fick. Livet känns lite lättare ändå när man har fått uppleva miraklet en gång i allafall.  

Jag sörjer med de som fortfarande inte fått sina barn efter så mkt kämpande....Önskar att det fanns trollspön. Men en kamp som heter duga kan till slut ge högsta vinsten, även om det känns tungrott ibland. Hoppas så för dig, mig och alla andra som envist kämpar på.

• germany

LinneaSvea - Aha, då är det inget nytt som poppat upp för din man utan något som han har ibland. Har han åtsittande byxor? :) För det är inte bra.

Attans ändå att det var tvunget att bli just nu. Men det kommer flera försök,även om det är jobbigt för varje månad som man lämnar bakom sig utan att ens då ha fått försökt ordentligt.

Katt12 - Förstår också din känsla. Känner exakt likadant när jag får vika bort kläder som blivit för små....Känns som om de inte är färdiganvända :(
    Vi som har fått uppleva glädjen att få barn har också rätt att känna längtan och sorg / vemod över att det inte verkar bli barn igen så lätt. Men kan också känna mig in i hur det svider för andra som inte ens har ett endaste barn Rynkar på näsan.

Usch, att det är så många som sliter så med att försöka få barn. Från början minns jag man kände sig som världens ensammaste om problemet....Men det verkar som det är var och varannan och säkert många som man själv känner men som liksom en annan håller tyst (skönt med forum här där man kan få älta och dela med sig av det som rör vårt slutmål).

• germany

Så har DHEA ätandet börjat visa sig i form av fetare hår (det slog mig inte först varför mitt hår helt plötsligt krävde tätare hårtvätt). Samt lite ändrad hy med några plitor som dykt upp (förvisso nu i samband med mens) och så lite fetare hy.

Men glad att det visar sig så här för då har det verksamma ämnet börja finnas i min kropp och den reagerar.

Fixade lite fler provremisser igår på DHEA-S, fritt testosteron samt SHBG-S. Har haft ett sånt flyt nu och fått en massa hormonprover beviljade. Vill så gärna hålla lite koll på vad som händer & sker i min kropp.

• germany

Linnea Svea - Vad kul att du fick ÄL och att ni fick till det :).
    Strunta i läkarens ord och låt honom inte dra ner dig i det svarta hålet förrän du själv sitter med svaret om det blev fler barn eller ej. Men så himla typiskt och vanligt att vi får höra sånt....Dock har det fått mig att fått kämparglöden ännu mera tillbaka. :)

Om immunförsvaret vill ett ev embryo ont så kan kroppen se embryot som en främmande inkräktare som måste bort, därför är det bra att höja dosen tills ägget kan ha fått chans att fästa.

Kan du inte försöka få någont som ska utomlands att köpa kortison åt dig där? I Grekland tex så är kortison receptfritt. Jag har själv fått köpt därifrån genom en snäll FL tjej, dock har jag ej behövt röra dom då jag sen fick utskrivet av läkare. Men jag har dom kvar utifall att jag skulle behöva dom.

Jag tog mina kortisontabletter på morgonen.

Vet inte om progestronkräm kan påverka ett blodprov. Har du kollat med tillverkaren av krämen? Antar det är Progester All du använder?

• germany
    Katt12 skrev 2014-08-31 23:11:51 följande:

Germany, ha ha då förstår jag varför jag fått tvätta håret oftare på sista tiden och känt mig fetblank i ansiktet på ett sätt jag inte gjort på många år:) Det beror förstås på DHEA. Värdet är nu uppe i nio, så två tabletter per dag tycks räcka. Testosteron ligger på 1,6 så det verkar oxå ok, peppar peppar. Hoppas man slipper allvarligare biverkningar än "flottigheten", lite orolig är jag men nu har jag bestämt mig för att köra detta ett tag framöver.

Vi har tur som får skruva tillbaka klockan lite i form av tonårshy / hår Glad
    Denna gång är man ju bara tacksam över förändringarna :).
  • germany

Linneasvea - Det låter som du gjort allt du kunnat. Och klokt att smörja med progestronkrämen. Antingen blir det ett plus eller ej. Stressa dig inte för mycket genom att försöka hålla koll på allt, men förstår att du gärna velat veta om du haft ÄL för då kan man styra mediciner bättre (att ta eller inte ta.)

Hållet tummar nu!

• germany
    intetnyttpåplusfronten skrev 2014-09-03 20:40:28 följande:

Här har mina dhea nu tagit slut, och det enda som hände var att äl kom senare och fetare hy :/ visste att var ett longshot men hoppades ju ändå...

Hur länge har du ätit DHEA? Ska du fortsätta / köpa mera?
    På vilken dag kom din ÄL?

Trist att det inte gett resultat, kanske du kan prova något annat än DHEA?
    Provat Q10? Om inte så testa.

Jag mår allmänt så himla bra av DHEA så jag skulle gärna fortsätta men i lägre dos efter att vi lämnat barnverkstaden.

Hur gammal är du förresten?
    Förlåt för många frågor Flört.
  • germany
    intetnyttpåplusfronten skrev 2014-09-04 16:09:28 följande:
    Sen april :) ska nog inte köpa mer, kommer inte ihåg var jag köpte :/ fick äl på dag 16-17 istället för 14 som innan.

Vad är q10 och vad är det bra för? Har provat det mesta annat :s jag är 26 :)
    Jag känner ju igen dig, men kommer ej ihåg din historia...
    Kör ni hemmaförsök eller IVF?

Q10 görs det studier på och det verkar som att det kan förbättra äggkvaliten det också. Jag är lite sugen att testa både DHEA & Q10, men tänker också att det kanske blir för rörigt i alla tillskott. Samtidigt så kan de säket komplettera varandra och "jobba" på olika sätt men mot samma mål så att säga. 

Men om du ändå inte tänkte fortsätta med DHEA så spring iväg och köp Q10 nu när du ändå boostat dig så pass länge med DHEA. Man vet aldrig, det händer när det händer, ett plus alltså :).
  • germany

Linnea Svea - Hoppas mensvärken är något helt annat, ändå :)
    Men trist om det är så att din föraning om mens visar sig på riktigt till helgen....

Vilken dosering har du kört i mg totalt? Innehåller den Q10 du ätit ubiquinol?
    Om jag börjar äta q10 så vill jag se till att den innehåller ubiqunol och inte ubiqinon.

Jag svarar för Vi5 då hon kanske inte tittar in så ofta.
    Hon är nog inte gravid igen (såvitt jag vet :) utan hennes senaste och efterlängtade bebis tittade ut för snart 1 år sedan Glad.

Svar på tråden Tips om dhea