• germany

Tips om dhea

Katt 12 - Glad Nää, nattetid är jag gärna en tröttis :). Om det håller i sig med piggheten så här extremt så är det nog bäst jag försöker få Melatonin, borde inte vara några problem att få läkaren att förstå min situation.

Ja, jag hoppade direkt på 75 mg dosen. Hade inga direkta biverkningar sist.

Hur går det för dig?

• germany

I ett inkägg som jag skrev (inlägg 1474) så har jag där tagit upp lite intressant kort fakta kring dessa prover som tex SHBG, DHEA-S, Testosteron osv.

Hannah - Tog du något DHEA-s prov innan du började med DHEA? Kanske har du inte haft lika lågt som jag och därmed så blir jag extremt pigg?

Hö, hö Flört, jag tror du är nog pigg som du är, men du får gärna ta över min pigghet nattetid Skrattande. Kram!

• germany

Hannah - Jo, jag sov uruselt när jag var gravid, men ändå inte samma pigghet som jag känner nu.

Det är en hel del som får Prasteron utskrivet just för att de ska känna sig piggare, dock i lägre dos än det vi tar. De som har Addisons sjukdom brukar kunna få prasteron att ta. Men att de tar lägre dos beror nog på att de medicinerar mera regelbundet.

Jag skulle utan tvekan kunna äta DHEA resten av livet för jag mår verkligen toppen av preparatet Glad.

Tycker det skulle vara intressant för dig (även för oss andra) att du tog DHEA-S prov för att veta vad du egentligen ligger på för värde. Be din läkare skriva ut en provremiss redan nu och så kan du ta ett nytt om 2-3 månader igen.

• germany

LinneaSvea - Vad bra att du bestämt dig för att låta bli pergo denna månad.

Man kan verkligen få beslutsångest för mycket gällande att göra eller inte göra, att ta eller inte ta när man "jobbar" med barnverkstaden och ALLA dess beslut  som kommer i ens väg och som alla har en sak gemensamt....att förhoppningsvis öka chansen att lyckas bli gravid. Glad

Jag känner heller inte till det där preparatet.

Mitt DHEA -S låg väl sist nu på 3,2 (orkar inte kika efter nu, men är 99 % säker att det var det värdet). Hoppas på en rejäl ökning nästa gång jag testar.

• germany

LInnea Svea - Det kan vara klokt att inte blanda hejvilt med olika kosttillskott. Fråga när du köper tillskott i hälsokostbutiker tex om vad de tror går ihop eller ej.

Jag tar själv en hel del tillskott nu. För tillfälligt ser det ut så här

* D-vitamin (D-pearls som innehåller olja för lättare upptag av D-vitaminet)
    * Selen
    * E-vitamin
    * Zink
    * Omega-3
    * Folsyra
    * B-12
    * DHEA
    * Kortison (för tillfälligt  då jag inväntar BIM och mest troligt minus på stickan Obestämd.
    * Trombyl (för tillfälligt det också).

Skulle jag plussa så lägger jag tilll Fragmin också.

Har övervägt omjag ska ta Q10 också, men har inte bestämt mig än. Likaså får jag se hur det går med sömnen om jag kan tänkas behöva Melatonin.

Håller tummar att du får minst en fin äggblåsa nuutan pergo Solig.

• germany

LInnea Svea - D-pearls är D vitamin som finns att köpa på hälsokost.

Jag tänkte mest "grunda" med lite kortison nu (tror inte så mkt på denna månads chanser till ett plus) och tar rakt upp och ned bara 10 mg nu fram till beräknad mens.

Egentligen så är då höjning till ca 20 mg att föredra kring ÄL, men jag tänkte vänta med att sätta in stöten efter att jag fått spola mina äggledare i September. Då får jag veta om passagen är fri eller ej och är den det så kör jag med kortison  såsom jag tipsat dig om.

Sedan blir det då också IVF om någon månad och kommer att köra samma upplägg där med start 10 mg kortison cykeldag 1 och höja vid ÄL till 20 mg. Men jag vill inte äta kortison i onödan, så först veta hur det ligger till med äggledaren och om jag har chans att bli gravid naturligt över huvud taget igen.

Trombyl började jag med vid ÄL.

Vet inte om jag mnns fel nu, så ta det jag skriver nu med en nypa salt :)
    Men jag får för mig att jag läst något om att det kan krocka med något som jag själv tog förut....ska se om jag kan fiska tag i minnet. Om inte så bli inte uppskrämd! Så länge jag inte hittar säker info om det så tolka inte det hela att du måste vara orolig utan ta du dina piller med gott samvete Glad

• germany

Linnea Svea - Jag har inte hunnit leta i mitt minne eller i mina anteckningar ang. bidrottningsgelen, så lägg ingen vikt vid mitt förra inlägg då jag absolut inte vill göra dig osäker ang. att du tar det, det går säkert alldeles utmärkt att ta det tillsammans med de tillskott som du redan tar.

Jag glömde ett tillskott till som jag själv tar, antioxidanter i form av Super C (finns också att köpa i hälsokost).

• germany

Linnea Svea - Super C Complex, märke Great Earth.
    "Innehåller bioflavanoider med antioxidativa egenskaper".

Det var min akupunktör som jag gick till förut för att sätta nålar just för fertilitet som rådde mig till att köpa dessa som innehåller bioflavanoider.

Angående kortisonet så glöm ej att trappa ner. Även om du inte tagit 20 mg så länge så kan det vara klokt att minska litegranna dag för dag ändå.

Jo, jag fick utslag på ÄL test dag 16 (brukar ha dag 14). Men jag är rätt så övertygad om att det ej blir något plus om några dagar. Men jag har knappt fått tillbaka min mens så jag tänker att en gång är ingen gång :) Kommer att kämpa ett tag innan jag börjar misströsta.

Åh, grattis moster!! Även om jag förstår att det säkert sivder lite av längtan efter egen liten också. Du har inga barn sedan tidigare?

Håller verkligen tummar för att vul på fredag ger dig glädjande besked. Glad

• germany
    Kvinna72 skrev 2014-08-27 08:00:52 följande:

Hej "Germany" och ni andra med tips på vitaminer och diverse att ta. Vart köper ni detta? På nätet? Hälsokosten?
    Tack på förhand!

Hej på dig Solig.
    Om du tänkte på Super C Complex så köper jag det på hälsokost, men det går också att beställa över nätet. Läs gärna om olika preparat så hittar du säkert något som du känner dig pigg på att inta :).
Svar på tråden Tips om dhea