• germany

Tips om dhea

Mba12 - Önskar så att du ska slippa gråta och vara ledsen.....Men som de andra skriver så tror jag också att du kommer att få se solen istället för att hela tiden kämpa mot mörkret. Men tungt att det ska vara så himla jobbigt att nå dit fram och dessutom inte när eller hur....

Stor kram.

Myran - Inte det minsta svårt att ge av sig själv när jag själv vet  precis hur det känns att sitta fast i barnlängtan.
    Jag känner stor empati & ömhet för alla gamla & nya kämpare som tvingas uppleva den jobbiga situationen som blir när man vill men inte lyckas bli gravid.

Även om jag nu (kan i bland inte fatta att det är sant) är gravid och livet förstås är lite lättare att leva så kommer jag ändå aldrig någonsin  kunna glömma fullt ut hur oerhört smärtsamt det var/är att aldrig få ett plus och att hela tiden leva med alla tankar som barnlöshet ger.

För mig så var dessutom detta forum min stora räddning när jag var så långt ner under ytan efter min dom som utredningsläkaren gav och tror nog att det är fler som känner att det är skönt att veta att man är långt ifrån  ensam i sin kamp och att det alla gånger inte är omöjligt utan bara man orkar kämpa så länge som man tycker det är lönt så finns det alltid chans till ett barn. Men man behöver nog en hel del stöd längs resan.....

Ps: Och du är fantastisk som slår 2 flugor i en smäll kan man säga, det gör liksom inget att du misslyckades med första ÄD försöket för du väntar ju nu 2 fina barn Solig 
  • germany
    MissBoring skrev 2013-05-22 10:03:07 följande:
    Germany, åh vad du är gullig, tack! Tyvärr så är jag långt därifrån då min kropp inte mår så bra men hoppas får du ju gärna!! Jag tänkte jag skulle inboxa dig men kommer inte in på ditt konto!?
    Jag har fått ditt mail. Skriver till dig i morgon.
  • germany
    Fiamedbarn skrev 2013-05-22 20:38:13 följande:
    Vad fint skrivet. Jag ser hur bekanta bli mer och mer gravida och har svårt att glädjas med dom. Det påminner mig bara mer och mer om vad jag precis missat (fick andra missfallet på kort tid härom veckan). Det är svårt att vara stark. Det är svårt att veta vad man ska göra. Men det är sant som du säger, så länge man fortsätter att försöka finns det antagligen en chans!
    Ja, det gör det! Chans alltså.  Glad
    Det du skriver är ungefär samma som jag också känt...att många runtomkring en blev gravida och som dessutom inte verkade uppskatta de barn de redan hade och att ens egen saknad efter ett barn blev än större (även om man förrstås inte missunnar någon en graviditet så smärtar det i ens själ när man på nära håll tvingas uppleva än den ena än den andra som lätt som en plätt verkar bli gravida)

Så jättetråkigt att du nyligen fick missfall :(
    Men positivt att du ändå fått ett plus, då bör det kunna hända snart igen!

Styrkekram!
  • germany

Grattis Tuvalina till att du plussat!!! Och det på erat första ÄD försök, fantastiskt glädjande att få läsa om att lyckan äntligen har börjat lysa mot er Solig. Vilken fin sommar ni går till mötes (hm, kanske bortsett från illamånende då Flört, men inget ont som inte för något gott med sig).

Tror säkert att eran Tusse sitter & ler nu och strålar ikapp med solen och är glad över att se sina föräldrar glada och att ett stort fint hopp börjat spira.

Grattis och lycka till kramar i massor Hjärta

• germany

Nu är trådens första "DHEA-bebis" föddSolig.
    I morgon är det 1 vecka sedan vår älskade dotter föddes. Hjärta
    Hade en snabb förlossning, en riktig drömförlossning och enligt alla BM på förlossning & BB helt enligt skolboken Glad.

Vi är såå lyckliga och förstår inte riktigt att det är sant att hon är vår alldeles egna baby och att vi  faktiskt lyckades nå hela vägen fram, trots alla möjliga brokiga  hinder längs vägen.

Jag tror att så länge man tror på något själv och inte lämnar hoppet så finns det alla gånger goda chanser för många av er att kunna bli gravida. Jag tänkte häromdagen att om jag hade lyssnat på min utrednigsläkare så hade vi inte suttit här i dag med vår dotter (läkaren rekommendrade ÄD eller adoption pga mina hormonvärden).

Så kämpa på! Jag tror på er {#emotions_dlg.flower} 

Kram från / Germany

• germany

Tack ni fina för grattiset till dotterns födsel.
    Har mina favvotrådar och liksom ett par andra fina trådar så kommer jag att vistas både där & här mera igen när vi ska försöka oss på ett syskonförsök framöver(det gäller att ligga i :) Dottern har ju nyss fötts, men vill inte spilla tid utan sätter igång så snart mensen kommer tilbaka....men vill gärna amma i runt 6 månader i allafall).

Har redan börjat leva lite sundare igen och ska succesivt ändra kosten ytterligare efter någon månad och en del piller får jag vackert vänta med tills jag slutat amma, däribland DHEA Glad.
    Under senare delen av graviditeten släppte jag lite på kraven om att äta nyttigt fullt ut så det slank ner både glass, godis och bakverk då det var sommar och det då är så himla gott att fika ute i den värmande solen. Men nu har jag inte ens det minsta sug efter sånt slisk.

Förresten, är det någon som hört sig för med Falun om deras utvärdering av Prasteron är klar eller att de har hunnit kolla på hur resultateten blivit hittills i allafall? Vore intressant då de nu givit detta hyfsat länge för att kunna bilda sig en uppfattning i allafall.

• germany
    Ng73 skrev 2013-09-02 19:31:53 följande:
    fint och se dig här igen germany! vilken lycka!!!!   på tors har jag 1a äp sedan jag började med prasteron och är lite nervös för att se om det har gjort ngn skillnad. ska försöka komma ihåg att fråga om utvärderingen. kram
    Spännande värre med ÄP! Önskar dig jättelycka till och hoppas du får ut några fina ägg som sedan utvecklar sig till lika fina embryon.
    Tack snälla för att du vill höra dig för med kliniken om Prasterons utvärdering, ser fram emot att få höra vad de säger. Kram.
  • germany
    Säljes i Årsta Stockholm skrev 2013-09-03 08:22:09 följande:
    Hej alla

Jag har efter drygt 2 månader med DHEA börjat få riktigt dålig hy med pormaskar och finnar, vilket jag har mycket litet av annars. Jag har läst igenom tråden igen och förstår att det är en vanlig biverkning.

Jag undrar dock om denna biverkning kvarstår efter att man har slutat med DHEA. Är det någon som har erfarenheter att dela med sig?

Stort tack på förhand!       
    Det enda som kvarstår efter mitt DHEA ätande är fjunen i ansiktet. Det har inte växt något mera, men jag hade trott att de bebisljusa fjunen skulle försvinna av sig självt när jag slutat med preparatintaget, men jag tror att jag får ta bort det på något vis för det sitter fortfarande kvar. Gulligt tycker min man Glad, jag tänker mest på det änr solen skiner och jag då tittar mig i spegeln och ser dessa "gullefjun" :)

Finnar har jag inga av nu sedan jag slutat med DHEA, tycker att jag liksom Vi 5 har jättefin hy nu (men kan ju bero på att jag varit gravid och nu nyligen fött barn).

Att äta DHEA är som att bli ung på nytt på många sätt. INte undra på att det kallas "föryngringspreparat".
    Jag fick härlig energi, finnar och mer känningar kring mens & ÄL vilket kändes jättebra då det verkligen kändes att kroppen vaknade till på flera olika vis.
  • germany
    Ng73 skrev 2013-09-06 23:32:19 följande:

hej! fick tyvärr inget tydligt svar vid äp i går men skall fråga läkarna i början av veckan  ;)
    Tack för att du tagit dig tid att fråga.
    Men hur gick det för dig med ÄP?
    Jag antar att du fått ut ägg i allafall då du ska prata med dom till veckan igen (antar att du ska få tid för insättning av embryo (n) :)
  • germany
    Ng73 skrev 2013-09-07 13:22:23 följande:
    hej germany! inboxa mig gärna så kan jag berätta mer. har försökt att inboxa dig men dina inställningar låter mig ej göra det. kram
    Har inte sett ditt inlägg, inboxar dig när jag tar mig tid att sitta en liten längre stund vid datorn. Men GRATTIS till ett finfint resultat tjejen! Alla gånger att det är din förtjänst att du fått så bra resultat och även om jag tror att mycket av allt det du tagit kan ha bidragit till det fantastiska resultatet så tror jag helt klart att DHEA har ett ganska stort finger med i spelet. Vi är några stycken nu som också blivit gravida naturligt och så då andra med fint resultat vid IVF och det kan då absolut inte bara vara en slump / tillfällighet. Härligt med 3 blastisar i frysen, och jag håller tummar för att någon av dom blir till en bebis i dig alldeles snart Solig

Hemulen - Heej! Kul att läsa ett inlägg från dig. Förstår att du känner dig nöjd med barnaskaran (för tillfälligt) med tvillingarna, men kanske du känner annat en tid senare Skrattande. Önskar dig all lycka med de små och med annat stort & smått här i livet. Hur gammal är twinsen nu? Vår dotter är 1 månad...redan! Kram!
Svar på tråden Tips om dhea