• germany

Tips om dhea

L.S - Jag kommer inte riktigt ihåg allt jag har skrivit tidigare och inte allt jag gjorde under den tid jag kämpade som värst:)  Säkert så hade jag någon fundering en kort stund om att ta trombyl och prasteron samtidgit, men den funderingen gick säkert över rätt så fort, skulle jag tro Glad. Det är mkt vi har ältat och funderat i denna tråd, tills vi var och en har funnit ro med vad vi tror bäst på (vilket säkert är olika för oss alla.)

Jag tror jag tog trombyl och prasteron samtidigt när jag gjorde IVF, fram tills jag visste om det blev plus eller minus. Men började inte med trombyl förrän jag gjort ET. Samma vid mitt lyckade hemmaförsök, började nog inte med trombyl förrän jag plussade, då slutade jag också med DHEA.

Jag valde att fortsätta med DHEA då jag mådde så bra av preparatet och det kändes som bäst. Men hade jag inte plussat så hade jag kanske haft ett litet uppehåll, kommer som sagt inte ihåg hur jag tänkte och kände då.

Hysteroskopi gjorde jag inte, men ev skulle jag få gjort en sådan efter min HSG röntgen. Dock så fann läkaren ingen anledning till att göra en sådan efter HSG röntgen och jag accepterade det.

Men om enl läkare säger stenhårt nej så prova med flera andra, du kan få bättre napp hos någon annan.

• germany

Hej L.S Glad. Jag vet inte vad jag ska säga om ditt testosteron värde, vad sa läkaren i fertilitetssyfte? Om jag utgår från mig själv så skulle jag nog ha minskat dos men inte slutat helt.

Ang. trombyl så är jag ganska säker på att jag inte åt trombyl samtidigt med DHEA förrän just efter ET. Däremot så åt jag kortison och DHEA samtidigt mellan mina misslyckade IVF försök och hemmaförsök den sista tiden innan jag plussade. Kanske är det dom preparaten du har läst att jag tagit samtidigt lite längre tid? Annars får du gärna hänvisa inläggsnumret där du läst detta för det är bara roligt att gå tillbaka och läsa hur jag tänkte och gjorde :) Det är ju ca 1 år & 8 månader sedan jag var uppdaterad och boostade min kropp och kämpade i denna tråd med likasinnade Hjärta, därav min lite glömska (men jag ska nog gå tillbaka och uppdatera mig rejält snart för jag behöver själv veta hur jag tänkte och gjorde med allt som jag under kämpartiden kom fram till. Kan behöva boosta min kropp rejält nu och kommer att joina er andra här och kämpa som er).Glad

• germany

Katt 12 - Har för mig att Cff testade sitt DHEA-S värde efter användning av dom tabletterna och att hennes värde höjts, vilket tyder på att innehållet i dom är som det ska.

Att ditt testosteronvärde ökade så rejält sist men att ditt DHEA värde nu var obefintligt nästan så står du som du skriver mellan pest eller kolera. Men börja med 50 mg ändå och försök få till att ta om testosteron samt DHEA-S om 1 månad och se vad värdena ligger på då. Kanske kan du testa dig fram efter att ha fått svar och testosteronet är högt att ta 50 mg varannan dag och 25 mg varannan dag och testa värdena igen efter ytterligare 1 månad och se vart det burit hän.

• germany
    Katt12 skrev 2014-07-05 10:15:11 följande:

Tack germany, låter som en bra väg att gå! När ungefär har ni tänkt börja m syskonförsök? Spännande!

Första mensen har nu passerat, så vi är på gång Glad. Men kan inte boosta kroppen än med så mkt preparat då jag fortfarande ammar....Måste nog ta börja fundera på att sluta amma helt snart, så jag inte spiller alltför mkt tid. Hyser inga stora förhoppningar om att lyckas, men tänker absolut göra ett tappert försök :).

Hoppas du finner frid med att börja med DHEA och att du också då lyckas få till provtagningar så du kan få hålla lite koll på olika hormonvärden.
    Spännande att följa dig! Glad
  • germany
    Vi 5 skrev 2014-07-06 07:59:35 följande:

Katt, jag som tidigare gammal trådvän vill bara skriva att jag också ätit DHEA från DHEA.com. Det verkar ha varit bra. jag lyckades bli gravid iaf Sitter nu här med min 8 månader gamla dotter som blev till mot alla odds. *hjärta* Jag började med 25 mg och stannade där i 6-8 veckor (om jag minns rätt) för jag fick mycket hjärtklappning och huvudvärk. Sedan kunde jag lka till 50. Om jag vore du, med tanke på de höga värdena skulle jag nog börja med 25 och ta nytt blodprov efter 5-6 veckor. Och du behöver ju inte vänta på mensen, men om du får ett plus ska du sluta direkt. Håller tummarna!

Feona, klokt att du tar hand om dig! Och jag håller tummarna ATG blommorna är ett bra tecken!

Germany, hej på dig! Jag tänker ofta på dig! Lycka till med syskonförsöken nu. Jag har en positiv känsla för dig! Kram!

Hej hej! Solig
    Så roligt att höra från dig Hjärta.  Tänk att du också har ditt lilla mirakel hos dig! Du finns också i mina tankar (glömmer nog aldrig vissa av er som jag fick äran att kämpa sida vid sida med och som var sånt stort stöd) och att ni fick eran dotter är ni i er lilla familj så väl värda efter all sorg ni haft i livet med att mista ett barn.

Tänk, 8 månader redan!!! Inga mer försök för dig /er? Flört Haka på vetja ännu en gång Glad.

Sköt om dig. Kram kram.
  • germany

Vi5 - Fint att du kan tänka dig att öppna armarna för barn som kan behöva en varm och omtänksam famn.

Tack för lite pepp som får mig att kanske våga hoppas och tro lite igen :)

Jo, jag har också hört många som blivit gravida snabbt efter att ha fött barn. Jag tänkte mest på att jag inte vågar stoppa i mig en massa preparat så länge jag ammar (vill inte att dottern ska få i sig det genom mjölken). Är därför jag känner press på att sluta amma snart.

• germany

Vi 5 - Har nu letat fram Omega-3 burken :)
    Jag har ätit D-vitamin en längre tid nu samt B-12 och folsyra när jag började misstänka att mens var på intågande (har trott det för ett tag sen innan jag då verkligen fick den). Men ska nu också då lägga till Omega-3 som du skriver.

Jag slutade ta dom kapslarna för länge sen då jag läste någonstans om att barnen som ammades kunde bli allergiska om mamman åt tillskott i form av Omega-3??!! Så tordes inte fortsätta äta dom då. Men nu ammar jag inte mer än 3 ggr / dag och det är mest för mys och pys. Dottern äter numera riktig mat och jag ska också snart då sluta amma så jag kan börja äta DHEA igen.

Intressant studie! Nu ska här boostas lite smått igen Skrattande.

Har du slutat amma förresten?

• germany

I går tog jag DHEA-S prov för att se hur värdet ligger till nu när jag inte på länge tagit något tillskott. Väntar med testosteron koll tills jag åter börjat äta DHEA ett tag.

Får svar nästa ´vecka på provet.

Vi5 - Skönt för dig att amma på i lugn och ro utan att känna någon press på dig att sluta pga tidspress för syskonförsök.

Jag är jättenöjd med den tid jag ammat dottern så mycket. Helammat till 6 månader och därefter delammat nästan lika mkt (efter att hon ätit vanlig mat och när hon börjat äta mer och mer har jag dragit ner och gett ca 3 ggr / dag). Nu börjar hon larva sig vid mitt i dag målet :) Så tror jag ska börja slopa det helt och så behålla morgon och kväll tills hon är 1 år då jag nog bestämmer mig för att sluta och satsa helhjärtat på bebisförsök och därmed kan stoppa i mig vad jag vill utan att behöva tänka på att det går ut i bröstmjölken.

PS: Jag läste tillbaka lite i inlägg och bla tiden när du, jag, Myran och Älva plussade Glad. Blev allt lite rörd, för det är ju minnen från tiden då vi kämpade för våra barn Hjärta.

• germany

Katt 12 - Nej, inte vad jag kan komma ihåg i allafall.

Allmänt så läste jag tillbaka lite i mina inlägg för att friska upp minnet i hur jag tänkte och gjorde kring saker och ting och fann i inlägg 1474 att jag hade info om att DHEA-S var bra att ta vid cykeldag 1-3. Jag var på cykeldag 15 i går när jag tog provet....Men lär väl ändå få en vink om hur läget står till, knappast högt värde jag har oavsett. Men kommer att vara noga att se till att provet tas kring cykeldag 1-3 när jag ätit preparatet ett tag.

• germany

mere de R - Har tyvärr inget svar att ge dig. Men har inget minne av att någon skrivit att det varit krångligt att beställa. Hoppas någon annan kan ge dig svar. Är nog lite lugnt i tråden just nu och därför har du inte fått nåt svar. Sommar & semester och alla bidar nog sin tid och laddar energi till kommande försök (skulle jag tro). Solig

Svar på tråden Tips om dhea