Heeeej! Ursäkta sent svar!!! Skrev ett svar för någon vecka sedan, men fm appen liksom uppdaterar sig lite då och då och all text går förlorad, grr, då tappar man liksom lusten att börja om! Så nu, noga med att kopiera lite då och så man inte behöver böja om :) sen har jag det senaste sovit väldigt mkt med honom på dagarna, både första, andra och tredje gången, då han velat ha mig, läs tutten, konstant. Och då napp aldrig accepterats så har jag legat där, med glädje, hehe.. Och somnat, istället för att syssla med mina vanliga telefon rutiner.. Erkänner dock att det beroende framkallande spelet candy crush hockat mig en del!! :)
Har det blivit någon gåstol? Skulle iaf inte kunna klara oss utan våran. Ferrarin som vi bj"2kallar den, är guld värd. Frihet för bebis.
Majspure är nog favoriten hittills här, och kan bara hålla med, gott! Vi kör nu frukost och kvällsmål med kuberna. 3-4 st åt gången, två olika smaker. Därefter lite vatten, som tydligen slår majpuren! Men att smaka på äpple när jag äter ett sådant, tar ändå alla priser, han börjar typ gråta när äpplet försvinner.
Ska också testa gröten, som mkt riktigt kom på posten.. Bara det att jag snubblade över en tråd om att gröt är farligt, giftigt?!?! Men tror jag ska gallra bort det minnet, allt är ju farligt om man börjar titta för ordentligt.
Och.. Separations ångesten från amningen mildras inte ens av de två vassa små tänderna som ploppat upp! Bits gör vi :) inte när han är hungrig, men sen, när det baa tuttas, låånngggaaa hårda bit, och när jag ropar till ajjjj! Tittar han upprört på mig som om.. Tyst, min tutte, lägg dig inte i! Redan en liten rebell!
Och även om man som mamma redan oroar sig att barnet ska vara hungrigt, (grunden till del oron ligger mkt i att han gör sådana super snabba amningar, och tappar sedan helt fokus och bara tittar runt) Så får han bestämt i sig tillräckligt. BVC undrade man vad vi matade med, när en superaktiv glad liten tjockis på 10,135 kg levde rövare under 6 månaders kontrollen. Typ 70,5 cm, något av en gissning då han sprattlade som en ål på skötbordet..
För aktiviteten han då ökat! Pratas och sjungs hela tiden! Han hänger runt mig i gå stolen och drar i mina byxor om det blir tråkigt.. och sträcker (äntligen) armarna mot mig! Åh, hjärtat :)
Också på nätterna härjas det! Vrider, rullar och vänder utan att egentligen vakna. Ibland måste han plockas upp och gungas lite, för att komma till ro. Så har flyttat min säg till väggen och ställt barnsängen (förvaringen av nallar sängen) på andra långsidan, knöligt att ta sig upp och ner ut sängen, men fall risken är betydligt reducerad. Undrar hur nattningen någonsin ska fungera utan amning? Men kanske är det åter igen min sorg över att sluta amma som skapar de tankarna :)
Sittdelen har börjat leverera! Går liksom att sätta honom där vaken och pigg och vi ska någonstans! Numera även i sittläge. Och så skönt att kunna komma ut när man vill, när vädret börjar bli så bra! Heja sommaren! .. Och dessutom kunna skipa lite klädlager!
Neeee, tiden går alldeles för fort! Underbara bebis tid! Har liksom lust att stoppa in honom i magen och börja om, samtidigt som jag är så nyfiken på hur han ska bli som "pojke" :) oändlig kärlek!
Hoppas allt är bra med er och att ni inte glömt bort oss! Kram!