halloj!
usch va tråkigt! vi, mest knodden, har varit lite snoriga, men det har stannat vid det! Däremot verkar det här vara den "sjukaste" februarimars ever, rapporteras sjukdomar från alla håll! blä :(
Blev tipsade om fb sidan på mitt bvc, dom tipsade om massa platser att möta andra, kanske för att de inte själva tillhanahåller något :)
Ja, loppis, skit kul! Som du säger, barnsaker, kläder och leksaker nästan gratis!
Oftast så är väl pojkarna vildare, (flickorna tar igen det i 14- årsåldern, hehe) för nu rullas det, och det skriks, skriks och skriks i vad jag tolkar som frustration! Blicken blir super koncentrerad och munnen darrar i iver. Stackars lilla liv, som ändå bara kommer någon cm eller precis lyckas putta bort leksaken man så ihärdigt kämpat för att fånga. har också börjat flytta sig i cirklar, verkar lättare än framåt och bakåt.. Och visst kan man spekulera i vad det ska bli av dem när de växer upp? .. fast oftast glömmer jag att det är en liten människa jag har hand om, känns som han alltid ska vara med mig i liten storlek!
Datorn är också populär här, han bankar och skriker om han kommer åt, kul leksak den där, som mamma och pappa sitter o leker med hela tiden!!
Har inte bestämt hur och när jag ska börja jobba. Fördelen är att jag är min egen, så jag kan göra lite hur jag vill, nackdelen är att jag känner att jag behövs på jobbet, men samtidigt helst bara vill stanna hemma. Om möjligt är börjar jag jobba lite helger, kvällar eller nätter så snart vi slutat helamma och maten fungerar, så får bebis hänga med sväris och pappa.. några timmar, vad som kommer passa bäst? Och på tal om amning.. så är det samma där, vet inte riktigt hur jag ska göra. Iaf helamma till 6 månader, vvviillkkeetttt bara är någon vecka till! Får typ ont i hjärtat vid tanken på att sluta amma :( men, hur länge vi delammar, och nattammar, beror nog på hur länge han är intresserad av det.. antar att jag slutar amma runt 8-9 månader helt? gissar!
Har också kokat morot, potatis och palsternacka, och.. fryst in i iskuber, så de är svåra att få loss! haha, har inte testat, bara följt instruktionerna i råd boken jag fick på bvc. Ska när som helst förska få ut en och tina, men pappa vill hemskt gärna vara den som matar först, och han har haft så mkt för sig de senaste dagarna. Jättespännande om vi också får en obetalbar blick :) häften av de iskuber jag gjorde var från ikea i någon sorts gummi, mönster av pilar och kryss, så kanske svåra att få ut därför, men kanske är materialet mer samarbetsvilligt? Men nej, i övrigt, inga tips! hojta om du hittar!
Bild, ja, lite lurigt är på fm, jag kopierade helt enkelt en bild på fb, i detta fallet min profilbild på fb och klistrade in! Det var enda sättet jag hittade som fungerade! :)