• LisenLi

BF oktober göteborg 1a barnet

Hej där ute

Ngn mer än jag som har beräknad BF runt oktober och väntar 1a barnet.
    Hade varit kul att följas åt med funderingar och råd.

Jag är 29 år och väntar mitt första barn. Spännande men fortfarande tidigt och overkligt. Vi har inte gått ut officiellt ännu. Börjar nu ordenligt kolla runt på baby och mammasidor och ta in all information om graviditet.

Jag har alla möjliga gravidsymptom och har haft sen första början i princip.
    Illamående hela dygnet (fruktansvärt att gå omkring och hulka hela tiden men jag kräks dock inte),
    extrem trötthet,
    "mensvärk",
    oerhört bra luktsinne och
    smaksinne.
    Smaken har förändrats och jag har en obehaglig metallisk smak hela tiden vilket gör att jag ständigt stoppar i min ngn (är verkligen ingen småätare egentligen).
    Jag har problem med mintsmak och undviker därför att borsta tänderna (inte bra då man ska vara extra noga nu).
    Kissar mycket (gör detta även vanligtvis men nu är det extremt).
    Mina bröst har svullnat betydligt redan och magen börjar svullna upp.

Jag längtar efter att illamåendet och tröttheten ska försvinna men kan tänka mig att jag börjar nojja över hur det står till när de symptomen avtar.

Hur har ni det?

• Svar på tråden BF oktober göteborg 1a barnet
  • Guldg

Jasså!! Mest hört attan går upp i vikt när man slutar amma! Låter mkt bättre om man skulle gå ner, eller "hårdna" :) brösten lät bli en sorglig historia dock :(

Haha, klart det var normalt :) , som allt annat! Hoppas pys ventilen hjälpt dig, eller hoppas såklart hon inte haft ont, så du inte behövt den! Ett tips är väl att inte göra som jag, stå med ansiktet mitt i vägen, för pys ventilen kan släppa lös andra krafter än bara ljud och luft :)

Det ändras så fort med de små. Alldeles nyss åt han dåligt, nu äter han bättre igen. Alldeles nyss sov han från 19-09, nu är det 19-07.. Går knappt att sägs "han är sådan" för veckan efter är det något nytt, man hinner inte ens vänja sig!

Skönt att det inte är så kallt längre! Så kan man gå ut utan att oroa sig. Egentligen skulle jag vart iväg på konferens tors-lördag, men hoppade det.. För folkmassor och onda virus. Skönast hemma!

Håller på att jaga nytt babyskydd på blocket! Hittar, Mailar, men sen släpper jag det, och så säljs det.. För jag tar mig inte iväg att hämta det! Måste ha ett nytt, det är för trångt. Mår dåligt varje gång jag ska någonstans och måste pressa ner honom i det trånga jag har! Nu jäklar, ska jag inte låta nästa glida mig ur händerna!..

Du har rätt! Krama bebis i sängen mesta möjliga! Hur går det för din kille, har han koll på henne när han sover?

Kram kram

• LisenLi

hahaha ja man kanske inte ska stå i skottvägen...

Hoppas du hittat ett nytt babyskydd som fungerar bra. Vi har ingen bil nu så vi använder sällan vårt. Det blir när vi ska åka och hälsa på ngn utanför Gbg, har fungerat bra men man får passa så det inte blir för litet helt plötsligt så vi står där utan.

Lillan hade en riktigt jobbig dag i veckan. Ont i magen och ur gängorna, gnällig och akut ledsen. Stackars liten! Till slut bestämde jag mig för att ge henne en alvedon (min BM har tipsat om det vid extra gnällighet). Jag läser noga på bipacksedeln, gillar inte att ta för mkt tabletter själv tror mer på att behandla orsaken än biverkan men kan det hjälpa ibland så ok. Ger henne alvedonsupp och då går min blick till paketet och texten där.
    "VARNING!... OBS. Ge inte alvedon till barn med akut buksmärta."
    VAAAA!!! Shit!! Trött som jag är efter en jobbig dag blir jag väldigt orolig å gråtfärdig,  har jag nu skadat mitt barn!! Jag ringer till 1177 och ställer mig i kö. Efter låånga 4 minuter får jag info att det inte är ngn fara utan att det kan ge mkt för en liten att få lindring ett tag. Texten anser att man ska utreda akutmagsmärta så man inte ger tablett då det är tex blindtarmen el ngt annat sådant tillstånd. (ngt som jag väl egentligen kunde förstå men herregud när det gäller ens barn tänker man inte rationellt). Men hur kan man skriva en sådan text utan att förklara den. Och varför stod inte varningen i bipacktexten utan BARA på paketet... :-/

Lillan vaknar fortfarande på natten och vill ammas. Egentligen är det inget stort problem, förutom att jag är trött, bara hon mår bra. handlar det om närhet och mat så ger jag ju henne det gärna men har hon ont ngnstans vill man ju veta det.

Vi har henne i sin säng när vi sover, den står bredvid mig. Min kille vill inte sova bredvid henne av rädsla att slå till henne av misstag. Om hon behöver sover hon bredvid mig i vår säng.  Hon tycker det är skönt att ligga i sin säng och jag kan slappna av mer när hon är där, tittar fortfarande (efter 4 månader) ofta om hon andas, kommer väl alltid kolla det antar jag, även när hon är 18 år . Så på natten är det jag som har jour med allt. Kanske inte så jämställt men jag ammar fortfarande, dessutom vaknar jag mkt lättar än min kille. Han har ingen aning om hon varit vaken eller inte. Å ska jag vara ärlig, gör jag det gärna. Det är ju inte så lång tid de vill ha oss så nära så det gäller att passa på.

När hon blir lite större tar jag nog upp henne i min säng mer, till skillnad från alla andra som vill ha barnen i sina egna rum hihi.

(Nu sitter hon i mitt knä så nu det blir enhandsskrivning)

På tisdag ska vi på ktr hos bm. jag är mkt nyfiken på vikt och längd.

första gången jag använde pysventilen blev jag riktigt förvånad. Ett högt pys!! Efter det har jag testat ngn gång men inte fått samma effekt, eller direkt effekt alls. Men har inte testat så länge, hon ligger ju inte still precis haha...

Flera av de sista dagarna jag varit ute å gått har lillan inte velat ligga i vagnen alls trots trötthet. Hon tittar på fåglarna som kvittrar eller hundarna som skäller mkt nyfiken på världen.

Konferenser och att träffa folk är alltid kul men vi har ju nog att ägna våra dagar till

Vad har ni hittat på i helgen, ngt kul?

• Guldg

Hej.. Vi blev sjuka, så jätte kul helg! jag skulle aktat oss mer. Men det verkar vara omöjligt att komma undan förkylningar för de små, förutom i min svärfamiljs ögon, dom tror han fryst sig sjuk... Och det här barnet fryser inte, ingen chans! Hur som helst, feber och elak hosta. Febern höll bara i sig några timmar, och nu är han nästan helt bra, lite snorig bara. Varit mkt vaken tid, svårt att sova snorig! Fick avboka BVC.. Får vara nyfiken på vikten en vecka till!

Hans säng står fint oanvänd bredvid våran säng. Jag har ställt den nära mig, med tanken att lägga honom där.. Men, det har inte blivit så. Ammar också mycket på natten, så har tänkt om o tänker nog inte lägga honom där för ens vi slutar amma.

Min kille har inte eller någon koll på sig själv på natten. Men han vill gärna ha honom nära. Han ligger alltså mellan oss, men alldeles intill mig. Min kille far runt på sin, och större delen av min, sida. Jag vaktar på dem båda, och det har gått bra. Även att jag får motta bort en arm eller ett ben ibland. Jag är så lätt väckt och ligger blixt still på vänster sida med vänster armen ovan/runt och benen böjda upp mot hans fötter!

Större delen sv graviditeten kunde jag bara ligga på vänster sida och sova. Jag var så trött på det, längtade till jag skulle kunna sova på mage! Men.. Här ligger jag fortfarande, på vänster sida! Haha

Har alltså också natt jour, och trivs med det.. Det där med jämställdhet.. Ska man inte veta för petig med.

Nej, man tänker inte rationellt, logiskt eller särskilt smart, från och till. Kan tycka jag är som en ny människa ibland, på gott och ont.

Dags att sova, efter alla dessa nysningar, rakt i mitt ansikte, så är jag också smått förkyld!

God natt hoppas helgen var bra! I dag (måndag) fyllde han 4 månader !

Kram

• LisenLi

Grattis till 4 månaders gränsen!!
    Hoppas verkligen ni mår bättre, båda två. Förkylningar är jobbigt, speciellt för de små pluttarna. Du kan ju säga till svärisarna att det faktiskt är bra att de utsätts för lite baciller, blir mer motståndskraftiga senare i livet då. (Jag var på ett seminarium om smittspridning förra året.)

Vi tog steget exakt en vecka innan er. Var på bvc igår. Vikten har jämnat ut sig lite, som det brukar göra efter ngr månader när man ammar, informerade BM, inte lika spikrakt uppåt längre, utan håller sig till mitten kurvan nu. Vi pratade om hur jag ska göra med mat och smakportioner och sådant. Jag känner att jag vill vänta lite och ta det lugnt. Amningen fungerar bra och jag tycker det är såå mysigt. De nya rekommendationerna från livsmedelsverket är ju att vänta lite till, så det gör vi nog. Men allt hänger ju egentligen på lillan, hur nyfiken hon blir på vår mat nu framöver.

Eftersom lillan varit grinig undrade jag lite om vad hon tror om det, kan det vara magen, tänder? BM trodde att det delvis var magen men hon trodde oxå att pluttan är lite frustrerad. Vill kunna göra mer än hon kan och vara med mer än hon kan, hon tycker hon ser stark ut. Och så fort vi kom hem ville pluttis upp och stå och gå (när jag håller i henne naturligtvis , så nu gör vi det hela tiden. Står och går och putter ner mjuka klossar. Min rygg värker, ajaj!
    BM tipsade om att en hoppgunga nog skulle passa nu så det ska vi testa.

Angående natten: Jag längtade oxå efter att få sova på mage igen och det gör jag lite men mest sover jag åt spjälsängens håll så jag (som du) kan ha koll. Lyssnar nära och sträcker in en hand till henne då och då och känner hur magen rör sig upp och ner. Kan inte tänka mig hur tomt det kommer bli när hon ska sova i eget rum... Jag kommer väl springa där stup i kvarten å peta på henne.

Nej, du har rätt, det är väl ingen ide att kräva för mkt jämställdhet nu när vi får det bästa. Vill ju inte att killen ska ta över för mkt gosiga stunder och härliga framsteg .

Vi hade en sömnlös natt inatt. Hon vaknade nog varannan timme och ammade typ lika mkt. Snark!!
    Men jag har ändå varit ganska pigg under dagen. Beror nog på semlan jag smällde i mig. Älskar semlor!! Tyvärr

Kom på en sak. Man kan ju hyra bilskydd på försäkringsbolag.

Å en annan sak. Vet inte om jag är mamma-disträ eller om det är sömnbrist men känner mig ibland helt plötsligt som en dyslektiker när jag skriver, kommer inte på hur ord stavas... eller så kommer jag inte på orden över huvudtaget... Så ursäkta om det verkar svamligt ibland men tur att det finns sådan där ord grej (kommer inte på vad det heter hahaha).

Som sagt, hoppas ni är bättre idag!!

• Guldg

Helloj!

Första gången någonsin jag är inte på fm på datorn! Använder alltid mobilen! Ser lite annorlunda ut!

Vi mår bättre, jag blev bara lätt snorig. Medans lillklimpen fick lite feber, och hemsk hosta. Men det är också över, lite snörvel kvar. Men han är likt din flicka rätt missnöjd rätt ofta. Tagit fasta på det din bm sa om frustration, kan mycket väl vara så.. Han liksom spänner sig, kurar ihop sig eller spänner benen rakt fram, och frustar (som i frustration) och är väldigt rastlös! Bästa som finns är att stå, flyga eller bäras runt. Han gör sitt bästa för att ta sig fram när man ligge på mage också, men glömmer armarna, så det blir inte så bra, ser dock väldigt roligt ut! Hanb gillar också att ligga på mage på min mage, och klättra uppåt! När man kommer till ansiktet får man några blötta kyssar och dregel, sen klättrar han vidare!

Här om dagen dammsög och moppade jag golven med honom i bärselen, framåtvänd. Det tog sin lilla tid, och tillslut somnade han. Men sedan dess har han föredragit, läs kräver, att bli buren framåtvänd, bättre utsikt så kanske? :)

Jag har honom sååå nära på nätterna, han ålar och vrider sig oftast tätt intill, så håller med om att det kommer kännas tomt när han flyttar till ett annat rum. Men jag har ju ändå inget annat rum än så länge, så långt är det tills dess. Det är så himla bekvämt att ha honom så nära, behöver knappt vakna för att amma. Minns knappt om jag ammar eller inte under nätterna. Så blir aldrig trött. Jo, under febernatten och nätterna däromkring så var det lite tjorvigare. Då slutade det med att jag gick och satte mig med honom i soffan, för att kunna hålla honom med huvudet högre upp, så han skulle kunna andas och få sova. Det var bara att palla upp med kuddar så satt vi där och sov några timmar. Mysigt.

Svett! Flera ggr per natt vaknar han och piper, och då är kudden hans genomsvettig, vänder och vrider på den. har ni också huvudsvett??

Det klagas också på mig från tidigare nämnt håll, att jag bär runt på honom för mycket. Att man inte ska lära dem det. Min åsikt i det ämnet är att man visst kan eller ska bära sina barn om det är det barnen vill. Också att jag inte heller har lärt honom det, utan det var ngt han redan kunde. När de kan ta sig fram själva kommer det ändå vara intressantare. Ja, han kommer bli tyngre, men jag tycker inte det är tungt att bära på han. Armarna vänjer ju sig vid tyngden, och jag tycker han är lika lätt att bära nu, som när han hade halva vikten. Lättare nu faktiskt, när man inte behöver vakta huvudet hela tiden.

Visst, man blir lite snurrig och "dum" kanske! Särskilt när man ammar. Men över lag så handlar ju ens dagar bara om bebis och dennas välmående. Så man glömmer sitt vuxenliv lite.. så helt ok, snurra på du!

Känns väldigt främmande med smakprover! haha, känns som att han är för liten. Och än så länge inte alls intresserad av vad vi äter. Nej, jag som du väntar nog ett tag till. Och, jag gillar också att amma, trodde jag aldrig, men så är det!

Och på tal om amning, så tror jag han börjat småkalla på mig nu. Kommer jag inte fort nog kommer han börja gråta, men om jag kommer i rätt tid, så hinner jag se två små armar ligga och vifta rakt upp i luften, och en "sovande" hungrig bebis som ligger och småknorrar. Så gulligt så gulligt.

Trevlig helg på er!  

• LisenLi

Operation Sömn

Igår var sista gången för mamma-träffarna. Lämpligt nog handlade det om sömn.
    Jag gick dit med tanken att få en konkret lösning. Det visade sig att fler mammor har fått problem med sovningen nu. BM informerade oss om att det är helt normalt. Och att de vill äta på natten är ngt de själva skapat och inte ngt de behöver. Jag var rädd att lillan hade problem med magen och att det var därför hon sov dåligt, pruttade ju hej vilt. När jag gick därifrån kände jag mig både lättad och frustrerad. Att det inte är ett problem utan att det är normalt och andra har det likadant gör mig lättad. Men att det inte är ett problem gör ju oxå att det inte finns ngn konkret lösning.

I alla fall gav hon oss tipset att använda 5 minuters metoden men jag är emot allt sådant. Att låta sitt barn skrika sig till söms ger ingen trygghet, vad folk än påstår, ingen vuxen vill ju göra samma sak. Men jag tänkte att jag skulle testa en mildare variant. Hon har ju inget problem med att somna på kvällen, det är ju alla uppvaknande på natten som stör sömnen. Så jag funderade ut att jag skulle låta henne vara lite längre när hon vaknade på natten än jag brukar och se hur hon reagerade. Om hon började gråta tänkte jag ta upp henne som vanligt.

Efter träffen gick jag en promenad och lillan sov nästan 3 timmar!!!! Hallåå vad har hänt . senare på eftermiddagen sov hon nästan 2 timmar till, som om hon tog igen all förlorad sömn.

Natten kom och hon somnade lite senare än vanlig pga all dag sömn.
    Under natten väcks jag av att hon vaknar men låter henne ligga ngr till minuter själv och hon somnar snabbt om, å jag med . Nästa gång hon vaknade var klockan 07. Hallå, jag som tänkte att jag behövde kämpa lite men nej inte då, lillan sov gladeligen hela natten, som "förr" . Inget pruttande heller, förmodligen för att hon inte åt och magen vilade.

Så vad hände egentligen?
    Alternativ: 1. "Mamma, du är bäst i världen och jag gör precis som du vill."
    Alternativ 2. "Mamma, jag är såå trött idag så du får din vilja igenom och jag sover hela natten. Men bara idag!

Vad härligt att han börjar röra på sig. Jag längtar oxå dit. Har han vänt på sig med? Lillan försöker men har inte lyckats ta undan armen som är i vägen.

Vi har ingen huvudsvett här.

Klart man ska bära på dom. Hela tiden typ. annat var det förr ju men nu är det närhet som rekommenderas. Som du säger lättare när de är stadiga å håller i sig.

I helgen kommer svärisarna och lillans faster hit så då får vi antagligen rucka på vårt dagschemat lite. Hoppas hon inte börjar vela pga det.

Nu ligger hon i min famn och tuttar lite, vänder huvudet mot tvn som står på, och tillbaka å tuttar lite till. Så håller hon på mkt nu när det finns saker som distraherar. Sötisen, kan inte sluta pussa på henne...

Nu ska jag smaska på min semla, dagen till ära.

• Guldg

Heej!

Nyfiken på hur det gått med er sömn! Och.. Hoppas att den fortsatt så " mamma är bäst och jag gör allt du vill" :) jag har inte haft några problem än. Någon dag har han vaknat, störts av oss när vi lagt oss, och inte velat somna om direkt. Kanske mest för att pappa börjar pussa och prata för mkt, i bebis ögon, leka!

Han somnar runt 19. Och vill sen amma ett par ggr under kvällen. Jag brukar gå o lägga mig runt 00-01, och sen sover vi oftast till 7 tiden utan att amma. Är vakna ca 1 timme, sen sover oftast igen 1-1,5 timme. Jag vill tro att framförallt amningen mellan 19-00 behöver han, verkar jättehungrig då, ammar längre än på dagarna. Undrar vad din bm menar med natten, är det från att bebis somnar eller att man själv somnar?

Tycker sömnen bara blir bättre och bättre! Tupplurarna på dagarna är längre och bebis gladare och mer utsövd. Men bäst att inte vara för glad.. Vem vet, helst plötsligt ändras kanske allt!

Nej, har också svårt att tänka mig 5 minuters metoden, nej, aldrig i livet faktiskt. Innan jag fick han så hörde jag också talas om metoden, och då trodde jag nog det kunde vara en bra idé! Men vad man förändras!!

Nej, inga vändningar. Från rygg till sidan bara. Men stackars lilla frustrerade krake, får tag på en leksak och skriker åt den, för full mun. Försöker få in den i munnen. Kramar den.. Ja, vad han kämpar och man riktigt ser hur han koncentrerar sig.

Ägnat massa tid åt att fota den stackaren senaste dagarna. På och av med kläder. Sitt där, ligg där, titta hit och titta dit. Oändliga försök att fånga ett leende. Inte konstigt att han sover bra!! :) 200 kort och 5 bra typ! Bra för tålamodet!

Firade alla hjärtans dag med en semla! årets första och säkert sista, sjukt gott!

Och man vill bara äta upp dem.. Bebisarna alltså!! :) 8730 g / 68 cm bebis har jag nu.

Hörs!

• LisenLi

Hejsvejs!

Sömnen har varit mkt bättre än innan men återgått vissa nätter till tuttning lite då och då, speciellt nu när svärisarna varit här.

I regel somnar hon från 18.30 till 20:30, oftast vid 19-tiden. Sedan har hon lite olika tider hon kan vakna efter det (22, 02,04,06) men det gör hon som sagt inte alltid och ibland somnar hon om själv. Det min BM sa om dag att fungerar dagsömnen bra och de sover tillräckligt och regelbundet på dagen sover de oxå mer regelbundet och tillräckligt på natten. För oss tycker jag det stämmer. De dagar hon sover bra tider på dagen skapas det ett bättre mönster och schema och hon sover då bättre på natten.
    Om nattmatningen tror jag BM menade att de inte behöver upp och matas hela tiden längre (som de gjorde när de var pyttisar) att de kan förstå att natt är natt och dag är dag och att deras magar nu kan lägga på sig ett lager och inte behöver ammas var tredje timme hela dygnet runt som ju är rekommendationerna för nyfödda.

De slumpade sig så att lillan rullade över till magen bara ngr timmar efter att jag skrivit förra gången. Sedan gjorde hon det en gång till strax efter men sedan dess har hon inte gjort det. Trodde att de flesta började göra det hela tiden efter första gången å eftersom hon gjorde det två gånger var det nog ingen slump. Men jaja det kommer nog. Efter detta har hon börjat röra sig runt på det här sättet; hon ligger på rygg och rullar åt sidan och tillbaka till ryggen, detta gör att huvudet är i stort sätt på samma plats medan kroppen roterar runt huvudet.
    Min lilla biter oxå tag i leksakerna och knör in de i munnen, på ett aggressivt och irriterat sätt medan hon grymtar som ett lejon . Fungerar det inte som hon vill blir hon jättearg och skriker på leksakerna.

Hahaha det där med foton gör jag med, kanske inte stage'ar så bra som du gör men det har blivit minst 5 om dagen sedan hon föddes, bilder på alla ombyten m.m. Inte lätt att få bra skärpa nu när de rör sig så mkt. Hon vill oftast inte alls titta in i kameran när jag vill. Konstigt va?

Jag går igenom dom ibland och kan inte tro att hon varit så liten å tunn, det går såå fort (som alla säger). Insåg oxå att jag har alldeles för få videoinspelningar. När man är mitt upp i det tror man att man kommer ihåg hur de förde sig och hur de lät, eller så tänker jag att jag ska filma det lite senare men vips så är det stadiet förbi. Jag ska bli bättre på att ta små filmsnuttar av henne då och då.

Måste spy lite galla med. Om du inte orkar höra, sluta läs NU!
    Svärisarna har åkt hem och jag kan pusta ut. Som du sa förra gången ska jag vara glad över att de hjälper till och så men herregud...
    Det enda jag gjort sedan de kom hit är att ha suttit vid datorn eller tvn eller bara stirrat rakt fram. De tar över ALLT! Jag är sååå uttråkad! De lagar ALL mat (inte för att jag bett dem utan för att de inte äter ngn annan mat än sig egna, och jag som gillar att laga mat), diskar, flyttar om i skåpen, flyttar om möbler och lampor hit å dit. De tjatar om att de vill att vi ska flytta (vi har bott i vår lägenhet i bara 5 månader). Jag hade lillan i en timma under 1 1/2 dygn, förutom det nödvändigaste som amning, sovning, byta blöja och sådant. 1 timma!!

De är på henne hela tiden. Har jag henne i min famn är de ändå på henne med leksaker hit och dit, hon blir såå överstimulerad. Att de oftast talar ett språk jag inte förstår gör det hela ännu mer jobbigt. Min kille märker ingenting och han faller in på språket så lätt och fattar inte att han inte pratar svenska eller med mig på flera timmar. Vilket gör att de planerar utan att involvera mig.... SÅ enerverande!
    Min kille faller in i ngn sorts barn roll inför sina föräldrar och bara latar sig framför datorn, han tycker det hela är så bekvämt. Jag som inte har ngn sådan roll med mina föräldrar längre och inte haft på många många år känner mig väldigt låst.

Guud vad jag skulle kunna spy ur mig mera men jag stannar här...

Nu har jag lillan helt för mig själv å njuter för fullt!!

Idag ska vi på bebismassage mitt på dagen. De ordnar det på BVC å vi ska gå 6 måndagar i rad. Hoppas lillan inte är för trött. Å inte För pigg haha. Det blir lite fler och nya mammor än på mammagruppen, ska bli kul.

Hur sover din kille nu på dagarna? Har ni speciella tider nu?

I helgen är det baby barn mässa, på svenska mässan, ska du dit? Jag går på torsdag för att undvika helg kaoset.

Ha en trevlig vecka!!

• Roxy

Hejhej!

Jag har preliminär BF 4/10. 1a barnet i Göteborg.
    Skulle gärna få lite nya vänner som är i samma sits.
    Jag är inte i relation med barnets pappa då vi är bästa vänner och vi har inte de känslorna för varann. Men vi har en stadig vänskap och vi är vuxna och vettiga :) 

• Guldg

Hej du!

Ja, hyfsat regelbundet! Upp vid 7 tiden. Men bara en kortis, efter en timme så lägger oss igen, och sover 1-1,5 timme till! Oftast vaknar han tidigare än 7 men går med på att ligga kvar en stund och sprattla, men 7 ska han upp, punkt! Sen lunchlur runt 11-12 oftast i vagn ute. Runt 15-16 middaslur, och natt gör han runt 18:30-19:30.. Märker att han behöver ammas mindre och mindre natt och kväll, nästan som att det är jag som har svårast att sluta med det, saknar att han vaknar och ropar på mig, blir lite glad när han gör det!

Vilket bra BVC du har!! Babymassage, va kul! Mitt BVC erbjöd inte ens mammagrupp ju!

Svar på tråden BF oktober göteborg 1a barnet