Helloj!
Första gången någonsin jag är inte på fm på datorn! Använder alltid mobilen! Ser lite annorlunda ut!
Vi mår bättre, jag blev bara lätt snorig. Medans lillklimpen fick lite feber, och hemsk hosta. Men det är också över, lite snörvel kvar. Men han är likt din flicka rätt missnöjd rätt ofta. Tagit fasta på det din bm sa om frustration, kan mycket väl vara så.. Han liksom spänner sig, kurar ihop sig eller spänner benen rakt fram, och frustar (som i frustration) och är väldigt rastlös! Bästa som finns är att stå, flyga eller bäras runt. Han gör sitt bästa för att ta sig fram när man ligge på mage också, men glömmer armarna, så det blir inte så bra, ser dock väldigt roligt ut! Hanb gillar också att ligga på mage på min mage, och klättra uppåt! När man kommer till ansiktet får man några blötta kyssar och dregel, sen klättrar han vidare!
Här om dagen dammsög och moppade jag golven med honom i bärselen, framåtvänd. Det tog sin lilla tid, och tillslut somnade han. Men sedan dess har han föredragit, läs kräver, att bli buren framåtvänd, bättre utsikt så kanske? :)
Jag har honom sååå nära på nätterna, han ålar och vrider sig oftast tätt intill, så håller med om att det kommer kännas tomt när han flyttar till ett annat rum. Men jag har ju ändå inget annat rum än så länge, så långt är det tills dess. Det är så himla bekvämt att ha honom så nära, behöver knappt vakna för att amma. Minns knappt om jag ammar eller inte under nätterna. Så blir aldrig trött. Jo, under febernatten och nätterna däromkring så var det lite tjorvigare. Då slutade det med att jag gick och satte mig med honom i soffan, för att kunna hålla honom med huvudet högre upp, så han skulle kunna andas och få sova. Det var bara att palla upp med kuddar så satt vi där och sov några timmar. Mysigt.
Svett! Flera ggr per natt vaknar han och piper, och då är kudden hans genomsvettig, vänder och vrider på den. har ni också huvudsvett??
Det klagas också på mig från tidigare nämnt håll, att jag bär runt på honom för mycket. Att man inte ska lära dem det. Min åsikt i det ämnet är att man visst kan eller ska bära sina barn om det är det barnen vill. Också att jag inte heller har lärt honom det, utan det var ngt han redan kunde. När de kan ta sig fram själva kommer det ändå vara intressantare. Ja, han kommer bli tyngre, men jag tycker inte det är tungt att bära på han. Armarna vänjer ju sig vid tyngden, och jag tycker han är lika lätt att bära nu, som när han hade halva vikten. Lättare nu faktiskt, när man inte behöver vakta huvudet hela tiden.
Visst, man blir lite snurrig och "dum" kanske! Särskilt när man ammar. Men över lag så handlar ju ens dagar bara om bebis och dennas välmående. Så man glömmer sitt vuxenliv lite.. så helt ok, snurra på du!
Känns väldigt främmande med smakprover! haha, känns som att han är för liten. Och än så länge inte alls intresserad av vad vi äter. Nej, jag som du väntar nog ett tag till. Och, jag gillar också att amma, trodde jag aldrig, men så är det!
Och på tal om amning, så tror jag han börjat småkalla på mig nu. Kommer jag inte fort nog kommer han börja gråta, men om jag kommer i rätt tid, så hinner jag se två små armar ligga och vifta rakt upp i luften, och en "sovande" hungrig bebis som ligger och småknorrar. Så gulligt så gulligt.
Trevlig helg på er!