Kinaväntan...
Är det fler som väntar på barnbesked från Kina?
Vi har fått en liten tjej från Shaanxi som vi väntar på att få LOA för. Kunde vara kul att följas åt!
Vi adopterar genom AC.
Är det fler som väntar på barnbesked från Kina?
Vi har fått en liten tjej från Shaanxi som vi väntar på att få LOA för. Kunde vara kul att följas åt!
Vi adopterar genom AC.
i love life: Glöm nu inte att amerikanarna har ett helt annat system än oss Vi slipper allt krångel med myndigheterna ang immigration som de har och därför går allt mycket fortare för oss
elsa: Grattis till sonen! Var det genom BV?
Dinopino; Japp det var fantastiska BV igen:) har ni också dom??
Grattis till bb o lid o loa!
Vi har nu väntat i över 70 dagar på LOA (räknat från bb) och det är så seeegt. Mailade BV för att kolla läget och de skrev att en anledning kan vara att CCCWA håller på att flytta omkring sina avdelningar.
Men nu är det snart ny vecka - kanske LOA kommer då.
Jag minns denna sega väntan mycket väl fast vi nu varit hemma ett helt år. Att vänta på LOA var tveklöst den värsta väntan i mitt liv. Jag tror att det fortfarande är så att man innan LOA kommer hamnar In Process och då kan det dröja mellan några dagar o ett par-tre veckor till LOA kommer. Organisationen kan se på antalet siffror i er akt hur långt ni kommit i Kina de kan på det viset få en känsla för om ni fastnat någon stans men av någon anledning är detta inget de brukar prata om, har jag fått uppfattningen av.
För att få ett litet delmål kan ni alltså om ni vill ringa o kolla om ni hamnat In Process, om inte detta gjorts om men i så fall kommer de väl bara att berätta att det inte längre finns ett sådant steg....
Hoppas att er väntan snabbt får ett slut, ett slut som egentligen betyder säker början!
Grattis till er som tagit er vidare i processen mot ert barn!
Ja, LOA-väntan är dryg! Idag är det en månad sedan vi fick besked att vår ansökan flyttats vidare för granskning och snart två månader sedan BB...
Tror ni som vet att vi i Sverige har en kortare LOA-väntan är de i USA? Där är ju de som väntat i 100 dagar...
Man har så många frågor och vill ha så många svar!
Vi fick förfrågan i mitten av september 2008 och fick LOA i början av mars 2009. Det tog alltså nästan 5 månader! Vi blev matchade innan vi hade skickat stora ansökan till Kina och det var bl a översättningen som tog mycket längre tid än väntat. Det var riktigt tufft på slutet innan vi äntligen fick besked. Hoppas på snabba LOA till alla i tråden!!
Mailade AC idag... De har helg några dagar i Kina just nu. Inga besked om något innan påsk alltså!