• I love life

Kinaväntan...

Är det fler som väntar på barnbesked från Kina?

Vi har fått en liten tjej från Shaanxi som vi väntar på att få LOA för. Kunde vara kul att följas åt!

Vi adopterar genom AC.  

• Svar på tråden Kinaväntan...
  • Dinopino

i love life: Glöm nu inte att amerikanarna har ett helt annat system än oss Vi slipper allt krångel med myndigheterna ang immigration som de har och därför går allt mycket fortare för oss

elsa: Grattis till sonen! Var det genom BV?

<> Felix qui potuit rerum cognoscere causas <>
  • elsa77

Dinopino; Japp det var fantastiska BV igen:) har ni också dom??

• Dinopino
    elsa77 skrev 2012-03-31 13:01:11 följande:
    Dinopino; Japp det var fantastiska BV igen:) har ni också dom??
    Ja, de är superbra!
    Fick ni er son via SF-listan? Vilken provins ska ni till? Kanske kommer vi åka samtidigt, om allt flyter på
    <> Felix qui potuit rerum cognoscere causas <>
  • TinaE

Grattis till bb o lid o loa!
    Vi har nu väntat i över 70 dagar på LOA (räknat från bb) och det är så seeegt. Mailade BV för att kolla läget och de skrev att en anledning kan vara att CCCWA håller på att flytta omkring sina avdelningar.
    Men nu är det snart ny vecka - kanske LOA kommer då.

• fabbemam

Jag minns denna sega väntan mycket väl fast vi nu varit hemma ett helt år. Att vänta på LOA var tveklöst den värsta väntan i mitt liv. Jag tror att det fortfarande är så att man innan LOA kommer hamnar In Process och då kan det dröja mellan några dagar o ett par-tre veckor till LOA kommer. Organisationen kan se på antalet siffror i er akt hur långt ni kommit i Kina de kan på det viset få en känsla för om ni fastnat någon stans men av någon anledning är detta inget de brukar prata om, har jag fått uppfattningen av.

För att få ett litet delmål kan ni alltså om ni vill ringa o kolla om ni hamnat In Process, om inte detta gjorts om men i så fall kommer de väl bara att berätta att det inte längre finns ett sådant steg....

Hoppas att er väntan snabbt får ett slut, ett slut som egentligen betyder säker början!

• I love life

Grattis till er som tagit er vidare i processen mot ert barn!

Ja, LOA-väntan är dryg! Idag är det en månad sedan vi fick besked att vår ansökan flyttats vidare för granskning och snart två månader sedan BB...

Tror ni som vet att vi i Sverige har en kortare LOA-väntan är de i USA? Där är ju de som väntat i 100 dagar...

Man har så många frågor och vill ha så många svar!   

• May12
    I love life skrev 2012-03-29 21:46:53 följande:

Grattis! LOA på tre veckor... men ni hade er ansökan i landet sedan länge antar jag? Och att den redan varit igenom review room?

Vi köpte det mesta i Kina första gången. Det finns mängder av blöjor, välling, grötsorter i affärerna.Vi fick även ett paket välling av barnhemspersonalen, så vi hade de första dagarna. Men om ni vill känna er lite trygga och slippa handla allt, kan ni ta med lite av varje och ha i början.   

Kan tyvärr inget om LKG, men det finns säkert många här med den erfarenheten!

Vi kommer att packa ner en del kex, gröt, russin, välling, blåbärsoppa typ, denna gång då vi har 3,5-åriga storassyster med och vi inte vet vad hon kommer att äta...  
    Hm, nu är jag inte helt hemma i alla begrepp (LID, LoA etc) men vi fick barnbesked och sedan ca 3,5 veckor senare fick vi LOA på posten. Vet inte riktigt vad review room är men vi lämnade in vår SN-ansökan i början av hösten och när vi tackade ja till barnet flyttades vår ansökan till en särkild SN-hög om jag förstått det rätt. Snabbt gick det i alla fall:) 

I helgen har vi köpt barnvagn och spjälsäng, det känns overkligt! 
  • chatnoir

Vi fick förfrågan i mitten av september 2008 och fick LOA i början av mars 2009. Det tog alltså nästan 5 månader! Vi blev matchade innan vi hade skickat stora ansökan till Kina och det var bl a översättningen som tog mycket längre tid än väntat. Det var riktigt tufft på slutet innan vi äntligen fick besked. Hoppas på snabba LOA till alla i tråden!!

• I love life

Mailade AC idag... De har helg några dagar i Kina just nu. Inga besked om något innan påsk alltså!

• I love life
    May12 skrev 2012-04-01 21:11:51 följande:
    Hm, nu är jag inte helt hemma i alla begrepp (LID, LoA etc) men vi fick barnbesked och sedan ca 3,5 veckor senare fick vi LOA på posten. Vet inte riktigt vad review room är men vi lämnade in vår SN-ansökan i början av hösten och när vi tackade ja till barnet flyttades vår ansökan till en särkild SN-hög om jag förstått det rätt. Snabbt gick det i alla fall:) 

I helgen har vi köpt barnvagn och spjälsäng, det känns overkligt! 

Det verkar vara så olika väntan för oss alla. 

LID är det datum när er ansökan blev inloggad i Kina. Vi har 20 dec 2011. När loggades ni in?

LOA får man när den stora ansökan är granskad och översatt. Det formella beslutet att man är godkänd att hämta barnet.

Hoppas att ni få åka snart och hämta ert barn! Spännande att köpa vagn och säng. Det blir mer verkligt då, även om det fortfarande är overkligt att det ska bli ett barn efter denna väntan.
Svar på tråden Kinaväntan...