• I love life

Kinaväntan...

Är det fler som väntar på barnbesked från Kina?

Vi har fått en liten tjej från Shaanxi som vi väntar på att få LOA för. Kunde vara kul att följas åt!

Vi adopterar genom AC.  

• Svar på tråden Kinaväntan...
  • Maria

Ett steg till klar vidare med papperna till ud idag jippi

• Thea

Väntar fortfarande på LOA men hoppas på att få åka i sept. och hämta vår pojke

• Maria

Nu så är ansökan på väg till kina den 1 aug blev det.. nu är det bara att vänta o se. man håller tummarna att det kan gå fort.

• Thea

Vart är vårt LOA??? Man blir galen av längtan av att vänta!! Trodde vi skulle åka i sept men nu lutar det mer åt okt. Någon mer som väntar på LOA?

• charlotta78

Hej! Vi ska adoptera från Kina genom BV :) Alla våra papper är klara och BV kommer att skicka vidare dom till Kina omgående :) vad händer nu förutom att vänta? Hur ser processen ut nu? Vad betyder alla förkortningar ni skriver?

• Vitsippa

Efterlysning!  
    Jag har kontakt med en amerikansk mamma som ska adoptera en flicka från Guilin, Guangxi, och hon har fått veta att flickans bästa vän ska adopteras till Sverige. Flickan är runt 3 år och finns just nu på något som heter House of Love. Om du/ni som ska adoptera henne ser det här och önskar kontakt med den amerikanska familjen går det bra att inboxa mig så förmedlar jag dettat!

Jag undrar också om det finns någon annan familj här som nyligen har eller är på gång att adoptera från Guangxiprovinsen? Vi åker till Nanning om några veckor för att hämta vår pojke och det skulle vara kul att kunna utbyta erfarenheter med andra som har varit där.

• Thea

Vi har LOA och resedatum är 11 September redan! Någon mer i denna tråden som ska resa till Kina det datumet?

• chatnoir
    Thea skrev 2012-08-23 11:31:14 följande:
    Vi har LOA och resedatum är 11 September redan! Någon mer i denna tråden som ska resa till Kina det datumet?
    Grattis!! :)

Det var snabbt mellan LOA och resa!
  • Thea
    chatnoir skrev 2012-08-23 13:11:34 följande:
    Grattis!! :) Det var snabbt mellan LOA och resa!

Tack!! Ja, vi prel.bokade resa samma dag. Nu hoppas vi att inbjudningsbrevet hinner komma så att vi får resa då. Annars blir det frammflyttat 3 veckor..
  • fabbemam
    Thea skrev 2012-08-26 11:15:45 följande:

Tack!! Ja, vi prel.bokade resa samma dag. Nu hoppas vi att inbjudningsbrevet hinner komma så att vi får resa då. Annars blir det frammflyttat 3 veckor..
    Grattis! Håller tummarna att det hinner komma!
  • Thea

Alles klar!! Vi åker till Kina nästa vecka Lycka till alla!

• fabbemam
    Thea skrev 2012-09-05 06:44:52 följande:
    Alles klar!! Vi åker till Kina nästa vecka Lycka till alla!
    Wow, det pirrar i hela mig när jag hör någon annan som ska resa! Ett litet shoppingtips vill jag dela med mig av även om du inte bett om det... 

Vi hade en bärbar DVD till storebror (datorn fungerar ju också om man har en sån med) och köpte ett par Kinesiska barnfilmer på Wallmart för ca 10 kr styck. Nalle Phu var nog en för avancerad berättelse för vår kille men småbarnsfilmen Drömmarnas trädgård (In the night garden) och någon "inhemsk" kinesisk (kanske hade han sett figurerna förut) var favoriterna första halvåret hemma, i Kina tittade han inte så mycket på dem. Han blev lugn o trygg o älskade att höra kinesiskan även om han enligt guiden troligen inte förstod så mycket då hans stad hade en egen dialekt. I

Hade jag fått tipset hade vi köpt många fler olika filmer för de var så himla betydelsefulla för vår lille kille...

LYCKA TILL!
Svar på tråden Kinaväntan...