• I love life

Kinaväntan...

Är det fler som väntar på barnbesked från Kina?

Vi har fått en liten tjej från Shaanxi som vi väntar på att få LOA för. Kunde vara kul att följas åt!

Vi adopterar genom AC.  

• Svar på tråden Kinaväntan...
  • Maja T
    Thea skrev 2012-06-08 18:31:23 följande:
    Hej! Så kul Vår pojke är från Datong i Shanxi. Er tös då?
    Det är vår också! 

Om du vill kan du få länk och inloggning till min reseblogg. Det kanske kan hjälpa er med era förberedelser. (Och bara så du vet, Shanxiungarna är världens mest underbara!!)
  • Thea
    Maja T skrev 2012-06-08 18:39:32 följande:
    Det är vår också!  Om du vill kan du få länk och inloggning till min reseblogg. Det kanske kan hjälpa er med era förberedelser. (Och bara så du vet, Shanxiungarna är världens mest underbara!!)

Men vad kul! Det vill jag hemskt gärna ha Vad gullig du är! Gu va roligt och se hur ni haft det på er resa. Har ni det mysigt och bra där hemma?
  • Maria

En fråga hur lång tid tar det till att nämnden har godkänt än tills papperna kommer.... Går upp i nämnden nu på tisdag sen börjar vi åter igen samla papper till kina...

• Maja T
    Thea skrev 2012-06-08 19:23:06 följande:
    Men vad kul! Det vill jag hemskt gärna ha Vad gullig du är! Gu va roligt och se hur ni haft det på er resa. Har ni det mysigt och bra där hemma?
    Jag inboxar dej länken och inloggningsuppgifter.

Vi har det jättebra! Ebba opererades en månad efter hemkomsten. Hon hade ett stort VSD (hjärtfel), men har återhämtat sig strålande och mår super. Hon är så otroligt glad och fin och en sån underbar liten tjej. Finmotoriken är utmärkt och hon pratar redan mycket. Grovmotoriskt har hon varit efter (började gå först efter operationen, men det berodde på att hon inte orkade innan, sa kardiologen). Anknytningsmässigt går det så oerhört mycket bättre än jag hade trott.

Hon var helt torr när vi fick henne, men använder nu blöja. Går på potta/toa flera gånger per dag. Hon var pytteliten och väldigt späd, men verkar ha fått bra med mat och kunde tugga väldigt fint. Nu växer hon så det knakar när hjärtat är helt och fint.
  • fabbemam
    Maria skrev 2012-06-08 19:41:59 följande:
    En fråga hur lång tid tar det till att nämnden har godkänt än tills papperna kommer.... Går upp i nämnden nu på tisdag sen börjar vi åter igen samla papper till kina...
    Ni kan be er handläggare att be ordföranden om OMEDELBAR JUSTERING så ska allt finnas att hämta ut senast dagen efter om jag inte minns fel...
  • chatnoir

Efter en hel del pappersstrul är vår ansökan nu äntligen hos NP. Sedan ska den vidare till UD och kinesiska ambassaden, och (förhoppningsvis nästa vecka) via FFIA vidare till Kina!

• Maria

Jippi ett steg fram..skickade första papperna till byrå

• I love life

Vill bara uppdatera min egen tråd!

Vi kom hem från Kina den 6 juni med lillasyster! 

Vi fick vår lilla flicka på mors dag på ett tråkigt kontor i Xian, två timmars flygresa från Peking.

Resan gick bra! Storasyster var väldigt duktig i alla sammanhang, det gick över förväntan att resa med en 3,5-åring.

Nu är vi fyra i familjen och det är en stor omställning för oss alla!

Vår väntan resulterade i en underbar liten flicka som var värd att vänta på! Tack för alla som läst och stöttat! 

Lycka till ni andra som ska adoptera! Glad        

• Thea
    I love life skrev 2012-06-24 20:34:20 följande:
    Vill bara uppdatera min egen tråd! Vi kom hem från Kina den 6 juni med lillasyster!     Vi fick vår lilla flicka på mors dag på ett tråkigt kontor i Xian, två timmars flygresa från Peking. Resan gick bra! Storasyster var väldigt duktig i alla sammanhang, det gick över förväntan att resa med en 3,5-åring.     Nu är vi fyra i familjen och det är en stor omställning för oss alla! Vår väntan resulterade i en underbar liten flicka som var värd att vänta på! Tack för alla som läst och stöttat!  Lycka till ni andra som ska adoptera!         

Hej! Vi ska ju hämta en liten kille i samma provins, nu i höst blir det väl. Vi adopterar också från AC. Har du några tips till oss får du gärna dela med dig.
Svar på tråden Kinaväntan...