Kinaväntan...
Är det fler som väntar på barnbesked från Kina?
Vi har fått en liten tjej från Shaanxi som vi väntar på att få LOA för. Kunde vara kul att följas åt!
Vi adopterar genom AC.
Är det fler som väntar på barnbesked från Kina?
Vi har fått en liten tjej från Shaanxi som vi väntar på att få LOA för. Kunde vara kul att följas åt!
Vi adopterar genom AC.
Grattis alla ni som tagit ett steg framåt! Till er som inte gjort det håller jag tummarna för positiva besked kommande vecka....
Det har ju varit lite "prat" om olika datum, steg o dess betydelse och jag tänkte lägga mig i det lite. Nu är det ju över ett år sedan vi kom hem man jag tror inte att proceduren ändrats. Följande gällde alltså hösten 2010 (berätta gärna om det ändrats så jag inte sprider osanningar):
De flesta skickar sin ansökan till ordinarie kön och sedan gör man i ordning sin SN ansökan till organisationen. Innan man kan få BarnFörfrågan ( i fortsättningen BF) så måste man vänta på LID. Tiden mellan LID och BF så finns man i Kinas ordinarie kö för barn utan SN och följer den.
Om BF dröjer så kan man hinna få sina papper översatta o granskade INNAN man får BF. Just nu tror jag det är de som fått LID före 30/9 2011 som är "klara". Om man är "klar" dvs huvudhandlingen är översatt o granskad så kan det gå MYCKET fort att få LOA bara någon vecka om man har tur efter som man liksom hoppas över kön till översättning o granskning. Det Kina ska göra då är bara att godkänna er och er habiliteringsplan för just det barn ni ansökt om.
Om man får BF innan papperna är översatta o granskade blir man flyttad till den särskilda SN kön för detta.
Om man som vi får BF och tackar ja till ett barn INNAN man skickat iväg stora pappershögen till Kina så ansöker man om att adoptera det specifika barnet och hamnar direkt i SN kön för översättning o granskning när papperna kommer till Kina.
Den ordinarie kön och dess steg har alltså betydelse för LID och de som får vänta länge på BF.
Har idag fått veta av AC att vi kanske får vårt LOA i början av nästa vecka!!!
Men det vet vi inte förrän på fredag då AC:s representant ska besöka CCCWA:s kontor!
Allt är osäkert ännu, men det känns underbart att ha fått ett så positivt besked idag!
Om vi får LOA nästa vecka reser vi redan i maj!
Jag är så glad!
I love life; håller tummarna för att ni får det! Vi hoppas också på att få åka i maj:)
Vi fick besked om LOA idag!!!
Det är på väg till AC och anländer troligen på måndag.
Vi fick preliminärt resdatum 27 el 29 maj!
Overkligt! Fantastiskt!
Fredagen den 13 blev en turdag!
Grattis I love life! Tjoohoo!!!! Vi fick också besked om LOA idag!!