• Thea

Kinaväntan...

Hej. Jag och min man håller på sammanställa våra ansökningsdokument för sn-barn. Vi har bara små kompletteringar kvar Tänkte det kunde vara kul att följa en tråd med er som är i samma situation! Vi adopterar från AC. Det verkar som ni alla är på god väg här och många av er har fått barnbesked redan. Grattis!!

• Thea

Idag fick vi LID & LIN. Spännande! Vad händer nu, kan vi få BB nu? Får nog ringa handläggaren och höra efter lite. Tyckte det gick fort, papprena har ju bara varit i Kina i drygt 10 dgr. Mia 75 hur har det gått för er? Är papprena klara än? Lycka till alla, var än i processen ni är!

• Thea

AC hade visst strul med sina nätverk/system inatt plus att det kom bara in ett fåtal barn inatt. Så vi får vänta tills nästa månad och hoppas på bättre tur då. Men det tar säkert ett par månader minst innan vi blir matchade. Så länge grejar vi här hemma och förbereder oss så gott vi kan. Det är iaf spännande! Om det är någon som har lust att förklara alla förkortningar så är ni välkomna! För jag hänger inte med. Ha en fin dag alla!

• Thea

Vi har också fått BB i dagarna!! Helt fantastiskt och lite oväntat. En liten pojke från Shanxi provinsen. Nu väntar vi på LOA. Tjohooo!

• Thea
    Maja T skrev 2012-06-08 15:29:24 följande:
    Grattis till barnbeskeden! Thea, vi har en liten Shanxi-tös spm vi kom hem med i februari. Var i Shanxi finns er son?

Hej! Så kul Vår pojke är från Datong i Shanxi. Er tös då?
  • Thea
    Nahoj23 skrev 2012-06-08 09:33:33 följande:
    Det låter som om det går fort för många här, är det Special Focus listan och vanliga SN listan ni adopterar barnen genom? Grattis till alla barnbesked!

Hej. Vi ställde oss i SN listan. Det gick fort....vi hade nog tur!
  • Thea
    Maja T skrev 2012-06-08 18:39:32 följande:
    Det är vår också!  Om du vill kan du få länk och inloggning till min reseblogg. Det kanske kan hjälpa er med era förberedelser. (Och bara så du vet, Shanxiungarna är världens mest underbara!!)

Men vad kul! Det vill jag hemskt gärna ha Vad gullig du är! Gu va roligt och se hur ni haft det på er resa. Har ni det mysigt och bra där hemma?
  • Thea
    I love life skrev 2012-06-24 20:34:20 följande:
    Vill bara uppdatera min egen tråd! Vi kom hem från Kina den 6 juni med lillasyster!     Vi fick vår lilla flicka på mors dag på ett tråkigt kontor i Xian, två timmars flygresa från Peking. Resan gick bra! Storasyster var väldigt duktig i alla sammanhang, det gick över förväntan att resa med en 3,5-åring.     Nu är vi fyra i familjen och det är en stor omställning för oss alla! Vår väntan resulterade i en underbar liten flicka som var värd att vänta på! Tack för alla som läst och stöttat!  Lycka till ni andra som ska adoptera!         

Hej! Vi ska ju hämta en liten kille i samma provins, nu i höst blir det väl. Vi adopterar också från AC. Har du några tips till oss får du gärna dela med dig.
  • Thea

Väntar fortfarande på LOA men hoppas på att få åka i sept. och hämta vår pojke

• Thea

Vart är vårt LOA??? Man blir galen av längtan av att vänta!! Trodde vi skulle åka i sept men nu lutar det mer åt okt. Någon mer som väntar på LOA?

• Thea

Vi har LOA och resedatum är 11 September redan! Någon mer i denna tråden som ska resa till Kina det datumet?

• Thea
    chatnoir skrev 2012-08-23 13:11:34 följande:
    Grattis!! :) Det var snabbt mellan LOA och resa!

Tack!! Ja, vi prel.bokade resa samma dag. Nu hoppas vi att inbjudningsbrevet hinner komma så att vi får resa då. Annars blir det frammflyttat 3 veckor..
  • Thea

Alles klar!! Vi åker till Kina nästa vecka Lycka till alla!

Svar på tråden Kinaväntan...