Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-06 15:27:38 följande:
Intressant tråd, får jag nog hålla lite koll på nu när jag själv gett mig in denna djungel! =)
Reggade mig för första gången någonsin på en dejtsida sent i våras och har haft rätt bra flyt tycker jag själv. Dejtat 3 olika tjejer, 1 av dem halvseriöst i en månad och ser nu fram emot den 4:e nu till helgen. Har däremellan haft kontakt med ett gäng olika som i vissa fall runnit ut i sanden av olika skäl (typ inte kunnat synka tider för ev träff, eller att jag känt att de inte är något för mig och därför avslutat så snyggt jag kunnat).
Något jag uppfattat som verkar vanligt är att många träffar väldigt många under korta dejter, typ fikor osv? Så har jag inte alls lagt upp det och jag är kanske lite annorlunda med det då, eller? Mina dejter har varit långa redan första dejten, alla tre har t o m slutat med övernattning och fortsättning dagen efter... Brukar hellre bjuda på middag och om tjejen vill och har möjlighet (vilket de haft allihop hittills) så har vi träffats under eftermiddagen, promenerat och pratat, fikat, varit hemma hos mig och druckit vin och pratat än mer, och senare gått ut och käkat middag på kvällen (jag har bjudit i alla fallen hittills, de kommer ju faktiskt till mig som gäster känner jag). Har bara i ett fall varit uttalat att stanna kvar även över natt, men de har alla kommit förbereda för det (tagit med tanborste, avbokningsbar biljett etc) =)
Den jag ska träffa till helgen tror jag inte stannar över natt denna gången, men vem vet? De andra har kommit hit med tåg och denna dejten kommer med bil och har vad jag vet "bara" barnvakt för kväll och inte hela natten. Så får se om "turen" håller i sig helt utan vin denna gången! Säga och tycka vad man vill, men god mat och lite lagom med alkohol tycker jag gjort susen på alla dejterna, även om det varit trevligt att umgås innan vinet under dagen också!
Men som sagt, är kortare, snabba dejter mer kutym än t ex middagsdejt på första dejten för de flesta av er andra eller? Till saken hör dock att innan ev dejt så har jag haft kontakt med tjejerna under någon vecka iaf, med först mail, sen även sms och telefon, så jag träffar ingen jag inte känner att det finns bra potential att klicka med.
Tycker det är rätt sällan något sådant föreslås, vilket jag är glad över eftersom jag inte vill gå hem till någon som jag inte känner alls.