Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-25 11:32:30 följande:
    En av killarna jag försöker maila med just nu (jag tog kontakt) svarar otroligt enstavigt och slutar varje mail med "vem är du?" vad ska man svara på det ....

"Det var det jag hoppades att du skulle vilja ta reda på genom att snacka med mig ". Om du vill prata vidare förstås.
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-07-25 01:24:43 följande:
    Oppis, lägg alla varorna med streckkoden åt rätt håll för kassörskan...sen berömmer du dig själv, typ: "Visst är det trevligt med kunder som anstränger sig lite?"
    Låter urfånigt men med rätt ton räcker det långt, lovar!

Eller så tittar du på henne (när du lagt upp allt bra) och säger: "Ja, jag vet....det finns fortfarande gentlemän, vi är inte många..men vi finns "

Är du med? Då får du ett leende och kanske ett vsar tillbaka..sen spinner du vidare. Allr fnkar egentligen, bara man kan snacka vidare utifrån det.

I Opcodes fall kanske det räcker med en sådan replik och att besvara leendet, till att börja med. Och att istället satsa på att "öva" det med många (även Anita 57 år kan behöva piggas upp när hon sitter i kassan). När det börjar kännas bekvämt kan du utveckla det hela.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-25 14:11:55 följande:

Nja jag dumpade, kanske lite grinig i värmen....

Du gjorde som jag skulle gjort (utifrån vad du berättat) och jag gillar värme Skrattande
  • Anonym (33-åring)

Den där utmaningen.... gills middag med en dejt från förra året? Flört Ärligt talat, jag har helt tappat lusten till dejtingsidorna. Finns ju inte en vettig människa i närheten av mig, känns det som. Har ändå bokat in en träff, med en som bor lite för långt bort för min smak, men ändå. Dock hade vi inte någon gemensam ledig tid förrän 11 aug, så det fick bli då. Men, om jag ska fortsätta med nätdejtning så får ni nog peppa mig lite tror jag...

• Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-07-31 21:51:55 följande:

Haha, 11 aug. räknas inte in i tävlingen...två veckor sa vi. Jag får också problem, att få lite flow är inte svårt men jag är lite korkad och hittar bara långdistansare
    Nä, jag vet...
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Unikum) skrev 2012-08-01 16:13:46 följande:
    Alltså, som färsking med nätdejting då..

Går man på dejter fast man känner att det liksom inte är ngn idé? Eller att allt känns helt rätt?

Spontant tror jag att jag skulle tappa 'suget' om jag gjorde så. Risk att man ändrar sin förutsättning till att 'det går nog troligen inte'. Jag vill ju känna sug och spänning om jag går på en 'dejt'. Ett annat val är ju att göra ngt alldagligt och mer avslappnat, men då måste jag nog känna även innan att även om det inte blir ett förhållande så är personen så intressant att jag gärna skulle vilja vara vän.   

Alltså, det enda som inte är bra är bostadsorten. Det har jag sagt, fick till svar att det inte var omöjligt att flytta längre fram om det skulle vara så. Verkar ju trevlig, så varför inte =)

Igår fick jag ingång en väldigt trevlig konversation med en annan dock... sådär att jag loggat in några gånger idag för att se om dagens aktivitet är över och jag hunnit få nått svar Där är det enda hittills kända "problemet" tre barn, med två olika dessutom. Vad jag förstår är samarbetet med den ene inte helt klockrent, kanske inte världens bästa förutsättning. Men fortsätter det lika bra om det gjorde igår, så lär vi ses Drömmer 
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-08-05 23:28:59 följande:
    Haha...tack för att du delar med dig och stärker våra självförtroenden...sicken pärla!

I klass med ganska många andra...
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Singelpappan) skrev 2012-08-06 15:27:38 följande:
    Intressant tråd, får jag nog hålla lite koll på nu när jag själv gett mig in denna djungel! =)

Reggade mig för första gången någonsin på en dejtsida sent i våras och har haft rätt bra flyt tycker jag själv. Dejtat 3 olika tjejer, 1 av dem halvseriöst i en månad och ser nu fram emot den 4:e nu till helgen. Har däremellan haft kontakt med ett gäng olika som i vissa fall runnit ut i sanden av olika skäl (typ inte kunnat synka tider för ev träff, eller att jag känt att de inte är något för mig och därför avslutat så snyggt jag kunnat).

Något jag uppfattat som verkar vanligt är att många träffar väldigt många under korta dejter, typ fikor osv? Så har jag inte alls lagt upp det och jag är kanske lite annorlunda med det då, eller? Mina dejter har varit långa redan första dejten, alla tre har t o m slutat med övernattning och fortsättning dagen efter... Brukar hellre bjuda på middag och om tjejen vill och har möjlighet (vilket de haft allihop hittills) så har vi träffats under eftermiddagen, promenerat och pratat, fikat, varit hemma hos mig och druckit vin och pratat än mer, och senare gått ut och käkat middag på kvällen (jag har bjudit i alla fallen hittills, de kommer ju faktiskt till mig som gäster känner jag). Har bara i ett fall varit uttalat att stanna kvar även över natt, men de har alla kommit förbereda för det (tagit med tanborste, avbokningsbar biljett etc) =)

Den jag ska träffa till helgen tror jag inte stannar över natt denna gången, men vem vet? De andra har kommit hit med tåg och denna dejten kommer med bil och har vad jag vet "bara" barnvakt för kväll och inte hela natten. Så får se om "turen" håller i sig helt utan vin denna gången! Säga och tycka  vad man vill, men god mat och lite lagom med alkohol tycker jag gjort susen på alla dejterna, även om det varit trevligt att umgås innan vinet under dagen också!

Men som sagt, är kortare, snabba dejter mer kutym än t ex middagsdejt på första dejten för de flesta av er andra eller? Till saken hör dock att innan ev dejt så har jag haft kontakt med tjejerna under någon vecka iaf, med först mail, sen även sms och telefon, så jag träffar ingen jag inte känner att det finns bra potential att klicka med.
    Tycker det är rätt sällan något sådant föreslås, vilket jag är glad över eftersom jag inte vill gå hem till någon som jag inte känner alls.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (vg) skrev 2012-08-13 22:12:09 följande:
    Jag tänkte i första hand praktiskt då om var och en ska laga sin egen mat så känns det ju rätt omständigt men det skulle man ju kunna göra så klart. Frågan är väl vad hon skulle tycka om det. Ur ett rent etiskt perspektiv så att säga så är jag okej med att hon äter kött. Kanske hon kan äta vegetariskt ibland också i så fall. Tror ni många skulle acceptera en sån lösning?

Jag hade inte haft några problem alls att ha det så, förutsatt att partnern kan tänka sig att laga kött/fisk till mig ibland (menar förstsås inte att partnern ska laga all mat, men jag vill inte heller laga all mat) och inte tvingar på mig en massa produkter-som-efterlikar-kött. Men tänk vad trevligt med någon som kan visa mig en massa goda vegetariska rätter, mums!
  • Anonym (33-åring)
    gin skrev 2012-08-15 06:17:35 följande:

Jag håller med att denna sida beskriver den nuvarande situationen på ett förkortad samt omfattande sätt. Internet är tyvärr inget bra möteställe numera och det har blivit mycket besvärligt att träffa kvinnor på krogen. Det handlar inte bara om raggning eller sex utan även och den nuvarande kvinnomaktsordningen som har gått lite för långt i Skandinavien samt i engelskspråkiga länder.
    gettinglaidisimpossible.blogspot.se/2012/03/d...

Jag känner igen den sista punkten, fast om män... har pratat med tre killar som erkänt att de är äldre än de först skrivit. Iofs inte tio år äldre, men 1-3 år. Notera att det var killar...

Kan du förklara vad du menar med "den nuvarnade kvinnomaktsordningen"? 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!