Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (singelmorsa) skrev 2012-09-04 22:59:34 följande:
    Jag är 79:a 
    En alldeles ypperlig årgångFlört 

Den bästa!
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (b) skrev 2012-09-05 21:19:39 följande:
    Nu "vågar" jag knappt gå in på min sida för jag sa ju till dejten att jag inte var redo för ett förhållande. Vill inte han ska se det och tro att jag ljög. För det är sant, men liiite nyfiken är man ju ändå och har man inte mycket annat för sig så kan man bara gå in för skojs skull. Har ju bara månaden ut...

Och en annan sak... när man bor i en relativt liten stad så känns det rätt så obekvämt när folk man känner är där också. Hade jag varit intresserad av dem hade det varit perfekt men det är jag tyvärr inte, så då känns det jobbigt när de skriver till en. 

På några sajter döljs man för dem man blockar...
  • Anonym (33-åring)
    Papito skrev 2012-09-05 22:29:45 följande:
    Många 79:or ser jag.
    Vad sägs om en deal?

Kan vi inte enas om att män från 74 och kvinnor från 79 är bästa årgångarna?

Vi 79:or verkar ju vara i majoritet, så varför ska vi enas om det för? Skrattande

Imorgon ska jag på dejt! Har haft kontakt typ två veckor, ett tag avtog meddelandena och textlängden, så jag sa nått om att han inte verkade så pratglad och då började han skriva mycket mer! Känns som en kille för mig, vilket jag inte tycker att jag har hittat på flera månader (förutom han som bor alldeles för långt bort och inte är flyttbar som jag numera är chattkompis med). Blir spännande att se om det är lika bra som det verkar och om det kan bli nått. Om inte, så har jag åtminstone fått lunchsällskap och en god sallad =)  
  • Anonym (33-åring)

Men vad ÄR normal och slank då? Själv hade jag valt normal, jag köper oftast 29 tums-jeans (midja), har kläder från XS till M eller 36-40 (enstaka 40 och då för att längderna på 38 inte alltid räcker till).

• Anonym (33-åring)
    Xmag skrev 2012-09-12 17:13:08 följande:
    Det är inte utseendet som är den stora behållningen med henne tyvärr. Snygga tjejer finns det trots allt rätt gott om. Vi har bara haft en "dejt" men den var bra. Det är mycket jag gillar med henne som hennes ekonomiska situation och livsstil som är rätt lik min vilket är mycket positivt som jag ser det. Hon är intelligent, smart, framåt och gillar att diskutera vilket passar mig jättebra. Hon hade gärna fått vara lite "fulare" för min del. :)

Hmm.. har du med "samma ekonomiska situation" som en av de viktigare parametrarna när du väljer dejter?
  • Anonym (33-åring)
    Xmag skrev 2012-09-12 19:00:03 följande:
    Det där med ekonomiska situation fick lite större proportion än det förtjänar. Jag kanske inte borde nämnt det alls. :( Jag gillar faktisk tjejer som tjänar pengar så för mig är det inte ett problem. Och skulle hon tjäna mer än mig så är det inga problem heller. Jag är ändå trygg i min manlighet. Men pengar i sig är inte viktigt egentligen bara att ekonomin är ordnad. Ekonomisk sundhet är viktigt. Jag brukar undvika att berätta exakt vad jag jobbar med ett tag när jag träffar en tjej jag inte känner. Nämner man att man äger företag så tror nästan alltid folk att man har obegränsat med pengar och det drar till sig gold diggers. Jag vill vara intressant för den jag är och inte för de pengar de tror jag har. Därför är det bra (men inte krav) att tjejen också har en bra ekonomi. Sen är det ju lite så att lika barn leka bäst.

Jag hade inte gillat att någon gillade mig mer för att jag hade en hög inkomst. Och om en dejt sa att han hade eget företag hade jag snarare tänkt "massa jobb och lite pengar" än "obegränsat med pengar". Men alla är vi olika
  • Anonym (33-åring)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-13 14:17:46 följande:
    Jag har märkt en tendens och är lite fundersam över den. Hur kommer det sig egentligen att så många singeltjejer har katt? Det är ytterst få singelkillar som verkar ha det och dom få som jag vet har något djur har hund. Märkligt fenomen.

Det handlar nog främst om att du inte kommit i kontakt med lika många singelkillar. Jag upplever att både katt och hund är relativt vanligt bland killarna.
  • Anonym (33-åring)
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 16:14:38 följande:
    Nähä du. Som gammal systembolagsarbetare kan jag meddela att man ska ta leg på de som man tror är under 30!

Under 25 år är informationen man går ut med till kunderna.

//Hon som fått visa leg varje gång fram till för nått år sen 
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Fia) skrev 2012-09-14 18:33:34 följande:
    Xmag - haha, ingen har ju förkunskaper!! Du låter som att du din stackare inte visste all "nätdejtingkunskap", hehe Alla får väl improvisera så gott de kan på de här sajterna. Man får ju ta det för vad det är - en internet sida! Och flirtar är ju bäst tycker jag - som början! För om den andra personen inte är intresserad så behöver hon/han inte plita ner ett "nej tack" i ett mail, utan kan lugnt undvika flirten bara! Men är man lite sugen så skriver man - flirt = grönt ljus, flagga upp! Inte för att man inte orkar skriva, haha Utan för att vara "artig" och känna av intressenivån före mailandet ;) Jag kör annan stil än nästan alla er andra, lol Tex så har jag ingen dejt utan alkohol. Ett glas vin ska det vara, eller 2 ;) Det kan säkert vissa tycka saker om, men jag tycker det funkar helbra! Man blir ju inte plakat lixom. Jaja, är på TOPPEN humör efter igårs dejt! Och han hör av sig och vi ska ses imorgon!!! Super ;) Ni får ursäkta, men så här nöjd med en kille har jag inte varit på väldigt länge! Så spännande!!!!!!! Vill väldigt gärna höra mer om hur folks dejter har gått, man lär sig så mycket om hur folk är från era berättelser. Kramar!

Själv fattar jag inte vitsen med "flirtar". Skulle aldrig få för mig att svara på en. Eller jo, nu ljög jag. Häromdagen skrev jag faktiskt till en som har skickat mig sju (!) flirtar för att jag var ruskigt nyfiken på hur man tänker om man skickat sex stycken, inte fått någon som helst respons (har inte ens varit in på profilen) och väljer att skicka en till. Behöver jag säga att jag inte fått nått svar på min fråga?
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (oseriös) skrev 2012-09-14 21:06:33 följande:
    Jag ser inget fel med flirtar, det vill sägga titta jag finns här, gillar du mig eller min profil? Skriver man en flirt tillbaks förstår dem att de kan skriva mer. Man kan också flirta fram och tillbaka med någon som man har träffat eller skrivit med bara för att det är trevligt, det kräver inte så stor ansträngning

Men om jag inte ens är värd en liten ansträngning, varför vill man då skicka en "flirt"? 

Jag har samma inställning till "puffar" på FB. Om man inte ens har nått att säga till mig, varför ska man puffa?  
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!