Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (??) skrev 2012-08-16 18:53:31 följande:
    Helt ärligt, nätdejting. Blev precis medlem på en sida i förmiddags och har därför varken hunnit få bild eller presentationstext godkända men tänkte ändå spana in utbudet lite. Hittade en profil som var intressant, killen var fin och hans presentation bra. Skickade iväg följande meddelande..:

"Precis precis så där ska det se ut! Ingen bild inget svar jag vet, detta meddelande ligger väl till och med i riskzonen för att inte ens bli läst - med tanke på att jag inte ens har en presentationstext menar jag. (Till mitt försvar blev jag först aktiv användare för sisådär någon timme sedan). Hursomhaver, var inte ute efter att ragga - ville bara ge en komplimang. Ha en fin kväll i sommarsolen!"

Hans respons? Han skrev "Psychooo" och blockerade mig! Haha. Allvarligt, är det så det går till?
    LOL. Ytterligare ett bevis på att det finns många konstiga människor inom nätdejting. Och jag syftar inte på dig =) 
  • Anonym (33-åring)

Usch, jag känner att jag blir kräsnare och kräsnare för var gång jag loggar in på dejtingsidorna... det kanske är dags att sluta?

• Anonym (33-åring)
    Anonym (b) skrev 2012-08-17 22:04:00 följande:
    Men jisses nu hör stockholmaren av sig efter nästan en månad om ber om förlåtese! han skriver att han inte har någon vettig förklaring så han tänker inte ens försöka. Han förstår också om jag inte svarar men att han tycker jag varit hur fin som helst. Skumma människor! vet inte om han ens är värd ett svar eller om man ska skriva och berätta vad man tycker om ett sådant beteende som han har.

Orkar inte scrolla tillbaka och försöka hitta vem det var, remind us...
  • Anonym (33-åring)

De fyra senaste meddelandena jag fått, ser ut så här (i sin helhet, identiskt citerade, från fyra olika avsändare):

"Tjoho hur har helgen varit? Själv varit i Stockholm.."
    "hej snygging;) hur mår du.. haft en bra kväll?;)"   
    "Tycker du är söt!"
    "Hej snygging, allt bra?"

Hmm, alldeles för många intressanta intelligenta givande män att välja bland, tänk om jag väljer bort fel! =/  

• Anonym (33-åring)
    Johnny Mnemonic skrev 2012-08-26 20:44:00 följande:
    Ja jag har aldrig skickat något sådant i inledningsmailet. Men jag menar visst "Hej snygging" kanske låter illa, men dom kan ju inte gärna skriva "Hej megamind!" om man inte haft någon konversation innan är det ju tämligen omöjligt att bedömma någons intellektuella kapacitet. Sen som jag skrivit tidigare förstår jag helt klart varför man inte vill skriva speciellt långa inledande mail. Men hur som helst alla är vi olika.

Men "Hej" följt av någonting av intresse, till exempel nått om skrivaren, en fråga till mottagaren eller koppling till profilen hade väl inte varit fel. För övrigt finns det inget värre än frågor som man inte vill ha uppriktiga svar på ("är allt bra?" och liknande), tycker jag. Men det har jag säkert redan sagt en massa gånger i den här tråden =)
  • Anonym (33-åring)
    Foreverlove skrev 2012-08-26 18:26:29 följande:
    JM,
    Gillar inte heller uttrycket : Hej snygging!

De bra ingångsfraserna ( eller de som jag gillar är typ: Jag gillar din profiltext och ser att vi gillar samma musik ( eller nåt annat)
    För anledningen att man skrivet är väl att man tycker att man har nåt gemensamt?

" Hej snygging " är för mig att någon bara fokuserar på utseendet.
    När jag gått in på deras sidor så tycker jag oftast, eller jämt egentligen, att vi inte har nåt gemensamt alls.

Det är väl ganska självklart att man gillar utseendet på den man mailar?
    Då är det väl bättre att fokusera på nåt annat när man skriver?

Det är iallafall min åsikt.
    Jag söker en kille med mer substans än bara ett snyggt utseende.

Ja precis, jag vill inte vara ett utseende, jag vill vara en person. Dessutom antar jag att de skriver snygging/sötis/vaddenuanvänder till de flesta de skriver till, så jag får ju inte direkt känsla "oj, nån tycker att jag ser bra ut" när jag läser det.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (sara) skrev 2012-08-27 00:20:32 följande:
    Skickade det där mailet, och det var som jag tänkte... Och jag vet inte varför det känns så jobbigt, för jag kände ju också att han inte var rätt person för mig. Men ändå... Efter att ha skrivit och haft trevligt och ändå ha ansträngt sig så känns det så trist och självförtroendedödande när det blir så här.

Ni som nätdejtar mycket, hur gör ni för att inte ta åt er när det inte går som ni vill? Jag känner att jag måste känna intresse för att vilja träffa någon, och nåt sånt bygger man ju inte upp på tre-fyra mail. Och då är det lite oundvikligt att man skapar sig en bild av den andra och hur det ska bli... 

Och inte blir det bättre av alla idiotmail som trillar in. Tappar ju hoppet alldeles. 
    Angående om det ett "hej snygging" funkar eller inte: Är personen någon som faller mig i smaken så blir jag nog lite glad och tar mailet på rätt sätt. Är det däremot någon som jag känner mig tveksam till så får ett sånt mig att helt tappa intresset. 
    Jag skriver ofta till folk, och jag skriver inte alls långt, men jag försöker alltid skriva speciellt och ha med en eller kanske två frågor om personens presentation eller bild (i fall då en person bara har bilder blir det ju lite knepigt, men då kan man ju skämta om hur ytlig man är som bara går efter utseendet).      
    De gånger jag svarat på ett "Hej snygging"-meddelande är meddelande nummer två nästan uteslutande lika innehållslöst. Det har fått mig att sluta svara på denna typ av meddelanden. Jag missar säkert massa trevliga människor, men jag orkar faktiskt inte dra ur folk en konversation när det är de som har hittat mig och inte jag som sökt upp dem.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (glasberget) skrev 2012-08-28 08:28:44 följande:
    du får i alla fall mail, jag får inga... sjukt trist.

Fast det är tyvärr inte speciellt mycket roligare att få dessa "hej snygging"-mail eller "jag är väldigt ungdomlig av mig och ser yngre ut än jag är" från 45-åringarna. Jag har provat både skräpmailen och tom inkorg, så jag vet. Betydligt roligare är det ju dock när man får ett trevligt meddelande eller svar när man skickat ett själv.

Fick ett sådant igår (svarfrån en jag tog kontakt med alltså) som känns riktigt intressant. Men vi har bara växlat 3-4 meddelanden ännu, så det är för tidigt att uttala sig ännu. Men håller tummarna Cool
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (b) skrev 2012-08-28 09:05:36 följande:
    Fast... ni har ju rätt synd att han inte förstår att han förstör för sig själv. Men han är nog inte en jättevan dejtare, han har varit tillsammans med samma tjej i 13år, sen har han varit singel i ett år och haft ett "förhållande" på en månad.Det är dock han som gjort slut med båda. Näe nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra... fick ett morgonsms där det står att han tänker jättemycket på mig. Gör jag mig själv en björntjänst om jag går på middagen då tro... och Papito du känns inte så neutral

Klart att du ska ge honom en "andra chans" och träffa honom igen. Men du kan ju hinta lite i förväg och säga att du inte är så snabb för att fatta tycke för någon utan behöver träffas mer än bara en gång för att veta vad du vill.
  • Anonym (33-åring)

Attans vad det strömmar in inlägg i den här tråden, kul!

Ytterligare ett bevis på att utseende är rätt avgörande vid nätdejting: Jag har den senaste tiden haft en profilbild ur vardagen (okej, jag var på semester, men det syns inte på bilden). Jag var inte sminkad, håret slarvigt uppsatt och inte uppklädd. När jag bytte till den bilden fick jag inte jättemycket besök. Igår bytte jag till en studiotagen bild, där jag har blivit stylad före fotograferingen. Översminkad, fixat hår och så vidare. Jag bytte vid lunch. Vid frukost imorse räknade jag besökare, 142 stycken! Dessutom meddelanden från 11 nya personer (plus fem som jag pratat med tidigare). Själv känner jag mig mer bekväm med vardagskorten (men har ingen vettig som är relativt ny, måste be någon fota mig) och vill inte alls ha en partner som går på utseende. För nej, jag ser inte så himla bra ut, utan typ medel eller möjligen precis över. 

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!