Inlägg från: Anonym (33-åring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (33-åring)

Ärliga nätdejtingstråden!

DanM skrev 2012-04-20 00:08:07 följande:

så sant så. Om jag fick välja en superkraft skulle det vara att förstå hur kvinnor tänker :P

För alla kvinnor tänker likadant?
  • Anonym (33-åring)
    DanM skrev 2012-04-20 09:11:35 följande:
    Taskig och omogen? Det enda jag säger är 1. Man som kille ofta får ta första steget. 2. Att man som kille inte alls förstår hur kvinnor tänker.

1. Vi är ju många tjejer här som säger att vi ofta skriver första meddelandet. I mitt fall, bland de konversationer som blir mer än tre-fyra meddelanden är det jag som inleder typ hälften av gångerna. Det är grymt många som är in på min profil också utan att skriva något till mig. Och om någon tilltalar mig vänligt, så svarar jag. Det gör jag både på HP och på alla andra ställen i livet. Så är jag uppfostrad att man gör.
    2. Kan nog tycka att det är lite omoget att tro att alla kvinnor tänker lika och att man kan förstå hur någon man inte känner tänker :P 
  • Anonym (33-åring)

Konstaterar att mitt dejtande (med han som aldrig kom till skott med att bestämma nått om ni minns) rann ut i sanden. Vi chattar lite då och då, samt spelar wordfeud typ dagligen (i större eller mindre utsträckning) men mer händer inte. När vi setts har ingen tagit några initiativ. För mn del så har det berott på att jag velat se om han kan ta några, kan mycket möjligt varit så att han velat att jag ska göra det. Men att killen jag ska umgås med kan ta initiativ är vikigt för mig, vilket jag också varit tydligt med. Kanske blev en ny kompis i alla fall, och det är ju trots allt inte fy skam

• Anonym (33-åring)
    LivingEasy skrev 2012-05-16 00:03:50 följande:

Jag börjar mer och mer tro på krogen och slumpen... Typ stöter på nån i en affär när man ska göra nått kompliserat köp som kräver offeter eller nått ovanligt.
    Har helt lagt ner "seriösa" siter som HP o MP. Man fårr ju inga svar  liksom. Konstigt att samma bilder och text på Fl eller BC ger mycke mer... Det är ju ändå samma folk.

BC?
  • Anonym (33-åring)
    LivingEasy skrev 2012-05-16 11:18:32 följande:

Jo du har så rätt där. Det blir som en tävling där man som kille måste ha alla rätta intressena , jobbet, musiksmaken å sånt. när det i verkligheten kan va ens totala motsats man blir förälskad i. MEn det kan man ju inte känna på nätet.

Jag provade faktiskt ett nytt konsept på dejtsida där det ska se ut lite som facebook och alla postar statusmedellanden som alla kan se på en vägg. Det är väldigt kompisaktigt och folk säger godnatt och godmorrogon osv. Men själva grejen att få till några dejter hände det ju inget med , så jag lämnade det. 

Jag är ändå inne i en tuff jobbperiod och på hemmafronten anlägger jag en Japansk trädgård  så att träffa nån ny just nu är ändå inte intresant. Om jag inte går ut på krogen eller stöter på nån i byggvaruhuset bakom betongen... ;)

Byggvaruhuset hade man ju kunna hoppats lite på, men ack nej =(
  • Anonym (33-åring)
    LivingEasy skrev 2012-05-16 11:54:30 följande:

Ja vart finns du då?   ^^

I det närmaste finns jag nog mest vid markstens- och trädgårdsavdelningarna Nej, skämt å sido, lite uppåt landet från dig sett.
  • Anonym (33-åring)

Hoppla! Hur gick det här till? Jag har tydligen en dejt imorgon. Bra känns det också, trots att jag inte alls skulle dejta just nu =)

• Anonym (33-åring)
    Helpful skrev 2012-05-25 22:28:48 följande:
    Jag håller heeeelt med dig! angående detta med att vara rolig: många säger att: "Jag är rolig" sen visar det sig att roligt för dom är när man har buskishumor eller torr humor eller humor på andras bekostnad och då springer jag min väg!

Jag var med på en sådan här dejtingsida men jag tyckte att alla tjejer skrev i princip likadant så jag tröttnade.Tungan ute Många tjejer verkar ge varandra - i princip - samma råd så det kanske är därför som många skriver så lika? Det fanns nååågra, ärliga, fina guldkorn men dom var få. De flesta var som de flesta i åsikter och agerande! Och som Tabula säger ovan så var det ALLDELES FÖR MÅNGA som sa/skrev saker som de inte menade eller som inte var sanna! Konstig värld där alla oärliga försöker träffa de oärliga...det var en orsak till att jag avregistrerade mig!

Berätta! Vad är din erfarenhet att alla skriver?
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-25 22:59:27 följande:
    Hoppar in i tråden och ger lite feedback på din presentation.

Första tanken är att du på papperet liknar min sambo =bra.
    Andra tanken är att du är fri som en fågel (resa kommer upp tidigt i texten), ung och sportig, inte konventionell (liberal), modern man.

Låter jättetrevligt, men frågan är om det lockar till sig tjejer som vill ha seriösa förhållanden. Du bör definitivt försöka få in lite mer allvar och ansvar i presentationen, men på ett roligt sätt.

Jag blir lite nyfiken på om "tycker om att resa" betyder "åker till nya spännande ställen minst tre gånger om året" eller "charter vart femte år, helst till samma ställe" Glad
  • Anonym (33-åring)

Allvarligt, hur kan man ta 1200:- för en månads nätdejting? Eller som billigast 229:- om man binder sig ETT HELT ÅR... betalar någon det? Har varit in och tittat på eDarling...

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!