Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Läser på nätet en kärlekshistoria, en kvinna 36 år från Hong Kong skrev i chattrum med en kille i 4 år (han verkade ha en flickvän hela tiden eller i perioder som han brukade klaga på). Hon fick känslor för honom och erkände,han hade också känslor för henne så de bestämde att de var seriösa med varandra. Så skrev de 2 år till. Hon kallar det "2 years of serious relationship". Sen tyckte hon var dags att träffa honom och krama honom irl. Hon föreslog det men killen försvann, hon har inte hört från honom i 6 månader. Nu frågar hon folk om hon skulle fortsätta vänta för killen, vad tycker ni?

• modesto
    Anonym (33-åring) skrev 2013-07-07 22:26:33 följande:
    Gaaaaa, jag blir galen! Jag vill träffa nån NU men är såååå trött på alla idioter och oseriösa killar!

Jag har brutit ett ben, ligger hemma och har det tråkigt. Sökte på nätet någon som kan skriva lite lägre brev med mig. Men icke, bara de som skriver korta meddelanden i sms/msn stilen. Hatar den stilen, gillar lite längre sammanhängande brev, helst med bilder. Trots benet fick jag förslag att folk ska komma till mig, men jag är mest sugen att skriva med någon spännande person med gemensamma intressen, NU!!

• modesto

James, vill du inte testa att bygga upp en superkropp, det brukar imponera på kvinnor. Sen tänker jag alltid på de som brukar "gå på nitar", att de väljer att falla för personer som är för snygga för dem. Väljer man en vanlig eller ful kvinna ska man säkert vara accepterad och välkommen.

• modesto

du har kanske försokt att imponera på fel kvinnor, snygga svenskor t ex. Jag har en bekant som var superfet, ca 200 kilo, kort och inte speciellt attraktiv. Han har gått ner lite nu, har gjort gastrik bybas, men han är fortfarande långt ifrån smal plus all överskottshud. Han bloggade på en datingsida kanske 8 månader och imponerade på en tjej från Vietnam som är ganska gullig och liten, så det gör ingenting att han är kort, hon är kortare i alla fall, jättefin kropp. De erkände sin kärlek på sidan för 3-4 månader sen och nu har de också träffats irl och han anser att hon är en kvinna som han ska gifta sig med osv. Jag vet inte hur förtjust hon är men allt verkar vara ok, de var tillsammans 3 veckor. hon visste att han var fet tidigare. Han åker hem den här veckan, han bo i Holland. Så nu planerar de hennes resa till honom.

• modesto
    Anonym (James) skrev 2013-07-14 11:08:02 följande:
    Hur ska man tolka detta som hon skrev: Ärligt: har inte velat dejta så mycket nu. Men jag gillar att träffa nya människor så det blir väl så att jag träffar en del nya män ändå
    Hon vill inte dejta just den personen som hon skriver till och vill bara vara kompis med honom.
  • modesto
    modesto skrev 2013-07-14 13:03:07 följande:
    Hon vill inte dejta just den personen som hon skriver till och vill bara vara kompis med honom.
    samtidigt som hon kan tänka sig eller dejtar andra som hon gillar " på rätt sätt"
  • modesto
    davidsson skrev 2013-07-27 18:49:51 följande:

Problemet med nätdejting är ju att jag själv är väldigt snygg,  och fick i princip inga svar av dom hetaste tjejerna, så man går på dejt för enkla ligg med medelfinna,söta och ganska snygga tjejer, men det blir ju inget ändå, eftersom jag är out of their leauge...

• modesto
    spinellX skrev 2013-07-29 21:08:33 följande:
    vad menar du då , angeleven

har ifylld profil , matchning o bild ?

det har man väll alltid ,
    hur sållar det bort lycksökare Obestämd
    Skicka inte pengar till någon alls. De kan t ex skriva att de betalar flyget själv men det saknas ett par hundra, kan du inte skicka dem till dem? eller de hamnar på sjukhus, eller blir rånade och behöver pengar
  • modesto

Man kan  känna direkt att det är fel. Man kan känna attraktion så fort man ser personen, att det kan bli något och bygga på det. Ibland kan det bli bara ett par dejter, ibland flera för att upptäcka att det inte blir något mer. Man kan ha relationer av olika längd. Jag har haft relationer som varade från några månader till några år. Jag kände ingenting överdramatiskt på första dejten annat än man är nervös.
    "känslan att man vill spendera varje minut med henne resten av livet" är väl att ta i, de som spenderar med någon resten av sitt liv är sällsynta, de som gör det p g a kärlek är nästan obefintliga. Förälskelsen brukar gå över om cirka ett år sen stannar man tillsammans av andra orsaker än fjärilar i magen.

• modesto
    Anonym (solstrålen) skrev 2013-08-02 11:53:00 följande:
    Jag har en fråga.
    Har vart på dejtingsidor till o från. Och har alltid upplevt att killen gärna tar initiativ till att man ska träffas och det tycker jag är trevligt. Inte så att jag absolut inte kan ta initiativet men jag har aldrig liksom behövt utan det har kommit spontant från killen.
    Men nu är jag lite fundersa, har pratat med en kille ett tag och vi "klickar" jättebra i mejlen.. men nu efter att vi har pratat ett tag så har han aldrig direkt föreslagit att vi ska ses irl... blir lite fundersam som sagt, eftersom jag aldrig varit med om detta tidigare..
    Nån som varit med om samma?
    Jag skrev med en man som vi  klickade jättebra i mejlen och han påstod hela tiden att han vill ses men sa aldrig NÄR. När jag föreslog datum och tid kunde han säga "kanske" och sen försvinna.Sen komma tillbaks efter ett tag och skriva igen. Det hände flera gånger. Vi har skrivit så mer än ett halvår och vi har aldrig setts. Han skriver hela tiden att han vill inget annat än ses men så fort det börjar närma sig något riktigt verkar han inte orka med det. Det är någon slags psykisk låsning man har. Det hade jag själv för 4 år sen, jag började skriva först och sen efter ca 8 månader började jag träffa folk. Jag var toknervös första tiden.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!