Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (glasberget) skrev 2013-03-12 15:37:34 följande:
    Det är väl ungefär lika kul som för normalviktiga kvinnor att ha män efter sig bara för att de tycker man är snygg? Eller menar du att det är någon skillnad?

Haha, man ska nog vara sitt naturliga själv. För den kvinnan är det mer normalt att vara fet. Nu har hon testat vara smal, ingenting förändrats till det bättre, så hon lika gärna kan vara fet. Det finns ju fara för hälsa om man är överviktigt, men hon verkar må bra och är rörlig så för henne är det inget hinder. Sen kan man bli sjuk när som helst i alla fall av något annat. Och hon får äta alla dessa goda saker utan att tänka på figuren, vilket bra liv! Mat är ett viktigt element som gör människor lyckliga och alla gillar inte att träna, jag hatar det t ex, hon också. Man läser/får ibland frågan vad du skulle göra om du visste att du skulle dö snart. Jag skulle proppa i mig tårtor, bakelser och choklad, då behöver man inte tänka på figuren längre

• modesto
    Anonym (gdtjknf) skrev 2013-03-12 18:44:05 följande:
    Men ärlig. .. rätta mig om jag har fel. Är det inte så att dejtingsajter mest bestär av "konstigt" folk? Hade en kompis som använde typ hampsterpaj eller nägot i dwn stilen och den ene efter den andre var hemska. Smygalkoholister, ville flyttta in efter andra dejten, kallade sin för pappa till kompisens son innan dom ens träffats. Eller så var det väl hon som hade ordentlig otur ;)
    Jag har nätdejtat ganska mycket och de flesta var trevliga människor, det värsta jag råkade ut för var tysta människor. Vad är hampsterpaj?
  • modesto
    040kille skrev 2013-03-12 19:13:04 följande:

Det är kanske inte är så farligt att båda är blyga och man är lite trevande i början. Den där första träffen är i min värld bara att man känner varandra lite nätt på pulsen för att se om man kan snacka med varandra. Vad jag försöker känna efter är om människan i alla fall "försöker". Människosorten som jag backar för är de som vill uppleva prinsessaga i verkligheten. Det ska klicka ögonblickligen och man ska leva lyckliga i alla sina dagar. De som får uppleva det är ytterst ytterst få.
    Precis, båda måste försöka, inte så att en försöker driva samtalet fram och andra stirrar på dig och säger hur vacker du är.
  • modesto
    Papito skrev 2013-03-14 20:36:55 följande:
    Heldött här juh!
    Kan uppdatera med att min goda form håller i sig, pratade med fem, bantade ner det till tre men en försöker göra comeback. Samtidigt kommer det till två-tre nya om dagen...är det så här en del tjejer har det?
    Det är ju angenäma problem men ändå...jag som inte gillar att fokusera på mer än en åt gången tycker det är lite jobbigt också, haha.
    Du skulle kanske starta kurser hur man gör för att få framgång hos kvinnor med enbart charm, utan bilder.Skrattande
  • modesto
    Filipis skrev 2013-03-15 08:58:32 följande:

Jo,man kan känna ganska fort..att det är någon som tänker lite som en själv osv. Och det kan vara bra att lära känna någon för personligheten.
    Själv skulle jag hellre bli ratad för mitt utseende än för min personlighet. Menar utseendet,visst man har gjort det bästa av det..men blir jag ratad för personligheten..blir det mer att jobba med:P

Men det är ju ändå någon kombo..finns de jag mailat med,som inte haft bild..och de kanske jag inte hade börjat maila med,om jag sett bild först. Sedan har man sett bild,om någonstans redan gillat personen,och kanske tagit att det inte riktigt varit sin typ. Men i vissa fall har det inte spelat roll att personligheten var toppen,utseendet gick inte ihop. Och det behöver ju inte varit att den andra var ful,utan bara inte alls vad man tänder på. Typ.    
    Hur kan man bli ratad på sin personlighet? Det försår jag inte alls. Jag kan fatta att någon är dryg och svår och behandlar mig illa och utan respekt, den personen skulle jag inte vara i kontakt med.
    Man kan också ha olika mål med relationen.
    Resten, vad finns det att jobba på menar du? Man har vissa egenskaper, man är som man är, en individ, så gillar de inte mig eller inte jag dem är det bara att söka vidare. Ska man ändra hur man tänker för någon? Och förlora sig själv?
    vad är toppen personlighet?
  • modesto
    040kille skrev 2013-03-15 08:49:42 följande:
    Men är det inte lite så att när man hittar den där minsta gemensamma nämnaren mellan varandra så behövs inga bilder, eller att det gör inget att människan är mycket yngre eller äldre eller kanske bara är på tillfälligt besök när man träffas i verkligheten. Det är inga egenskaper eller specifikt utseende man söker. När det handlar om parbildning är det, tycker jag, mest en känsla det handlar om. Här är någon som intresserar sig för mig och som tillåter att jag naffsar i deras allra innersta personlighet.
    Nu är det så att utseendet är väldigt viktigt för mig. Så jag ska aldrig gå i den fällan, att skriva en massa först. Been there, done that. Skrev med en person mycket först, var mycket imponerad och fäst med honom. Han bodde i USA, men var en italienare, skrev långa brev på fantastisk bokspråk på italienska. Han var forskare, något om kroppen och ledde kurser om rätt kost osv, då antog jag saker om honom men han var fet!! Han såg det inte själv, sa att det vara bagatell, han tränade och hade 28(!!!) i bmi. Nej Andrer25 han såg inte som dig, han hade en jättedubbelhaka och stor mage. och resten var inte alls som jag föreställde mig. 0 attraktion från min sida, ska aldrig gå i den fällan igen.
  • modesto
    ander25k skrev 2013-03-15 11:48:37 följande:
    Avstånd ska inte avskräcka i starten Glad
    Om man är beredd att flytta eller flytta ihop har avståndet inte lika stor betydelse. Det beror på vad man söker.
  • modesto
    Filipis skrev 2013-03-15 13:26:23 följande:

Njae,jag menar nog..om man bara går efter ett utseende,kanske man missar vad som finns bakom. Och rynkiga blir vi väl alla? Men har man en dålig personlighet,är det ju svårare att ändra på kanske.

En toppen personlighet är nog olika för alla? Man kan ju bara se vad man själv söker..och jag söker väl någon med lite lika tänkt.  

Rynkor avskräcker inte mig, jag är i den åldern då man har normalt rynkor, man behöver inte vara en ruin i övrigt.
    När det gäller personlighet, behöver man någon med liknande mål och värderingar, huvudsakligen att få varandra må bra. Så generellt toppen personlighet som passar alla finns väl inte. Lika så att jobba med sig själv för att få "bättre" personlighet, det går väl inte? Eller? Man ska visst utvecklas med för sitt eget skull, inte för att andra ska dras mer till min personlighet. Det vore dumt, man kan inte passa för alla.

Om han är snygg men behandlar mig illa, det är "en dålig personlighet" i så fall. Man läser en massa trådar här på FL att han misshandlar henne men hon "älskar honom". Det kallar jag en dålig personlighet som BÅDA behöver jobba med.

• modesto
    ulfsas skrev 2013-03-16 08:23:51 följande:
    Personligen blir jag mindre och mindre benägen att tro att nätet är så bra förutom att man syns 24/7 och att det naturligtvis finns pärlor där ute någonstans.

Det jag tänker på efter ett antal nätdejtsfikor är att de jag sett av deras utseende på deras bilder har skiljt sig så mycket. Inte deras fel men det är så otroligt mycket som bara går fram IRL. Krogen har sina nackdelar som att det är så lätt att missa de fina tjejer som inte går ut så ofta eller inte hänger på samma ställen som man själv men, men där ser man ju direkt vem man vill prata/dansa mm med. Om det blir ens en dans vet man ju inte men man ser ju vilka som man gillar på ett mer direkt sätt.

Träffade en mycket läcker tjej på Caféet igår. Tyvärr så drack hon lite väl mycket så hon blev hemstyrd av kompisarna. Jag blev utan telefon nr. Det är en av nackdelarna med krogen fast alkohol kan vara en fördel så länge det gör alla gladare och att somliga pallar med det de dricker. :(
    Alkohol gör att någon ser bättre ut än de verkligen är. Jag skulle aldrig i livet känna attraktion för en människa som luktar sprit eller rök eller båda tillsammans. Om hon/ eller han kan vara så berusad att de ska vara hemstyrda av kompisarna. Det finns inte på kartan för mig, så motbjudande!
    På nätet kan du träffa helt andra människor, som du ser realisktiskt i nyktert tillstånd.
    När man träffar någon på nätet lär man känna personen först och sen går till det yttre. Om yttre är väldigt viktigt kan det vara en besvikelse. IRL lär man känna yttre först men man vet ingenting om personen, förutom i ditt fall att hon är kapabel att supa sig full. Så resan går lite åt motsatt håll, det skulle aldrig funka för mig med krogen.
  • modesto
    ander25k skrev 2013-03-16 10:35:53 följande:
    Det tar jag som en komplimang Glad
    Ja, du är mycket bättre än honom till utseendet.Glad Jag menade att man kan ha hög bmi om man har muskler som dina, hans höga bmi betyder bara fet.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!