Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

fatdaddy skrev 2013-05-14 11:49:25 följande:
    Det som kallas dödläge antar jag. Man skulle varit en snygg tjej, då hade dejterna stått på kö, utan att man behövt göra nåt själv.
    Man skulle också ha varit rik och en massa andra saker som man inte är. Man får utgå från läget man har här och nu på riktigt och anstränga sig lite mer, åtminstone visa intresse lite tydligare. Snygga tjejer har kanske förresten andra problem, de har det svårt att orientera sig bland alla intresserade och av ren desperation, brist av ork tar någon som ligger närmast eller mest intresserad. Eller fortsätter söka i det oändliga för att det alltid kan finnas någon som är bättre. De som är lite fulare koncentrerar sig på det de har och försöker få det att fungera.
  • modesto
    dilog skrev 2013-05-15 23:06:08 följande:
    var inte alls så länge sen jag var på dejting. hade busat med henne på skype och på sms ett tag. Allt kändes bra fram tills vi sågs. jag var ärlig direkt och sa att det inte kändes rätt för mig. Något som inte klickade helt enkelt. När jag kom hem efter nån timme så grät hon och kände sig lurad på nått vis. Ucsh vad jag kände mig som en dålig människa då. Nån mer än jag som har upplevt det samma?
    wow, grät hon!!? Hon måste vara en väldigt naiv och oerfaren dejtare, dags att tuffa till sig. Man låter väl inte sig fastna så pass innan man ens ses irl så att man gråter. Jag tycker att det är bra att du har lyssnat på din magkänsla och sa rakt ut hur du kände. Det skulle vara svårare ju längre ni träffades.
  • modesto
    ander25k skrev 2013-05-16 07:55:08 följande:
    Finns gott om oerfarna dejtare , har stött på ett flertal , och nämner någon att dom inte har träffat någon på 3 år , så går inte jag på dejt , har gjort det misstaget några gånger , och nej tack .
    Kastar de sig vilt över dig?
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-05-16 10:22:33 följande:
    Vad är det som går galet då? Vad är det som gör skillnad? 

• modesto
    Anonym (singelmorsa) skrev 2013-05-16 11:49:45 följande:
    Det  är onekligen intressant det här med dejting. 
    Har man dejtat mycket så är man kräsen och letar alltid efter något bättre. Har man dejtat lite eller inget alls så är det inte heller bra.
    Hur man än gör har man röven bak.

Jag har varit singel i många år, jag har dejtat mycket i perioder i andra inte alls.
    Från att ha gått från ett långt förhållande har jag gått till att bli den eviga singeln. Vad det beror på har säkert många orsaker men där den största är att det  inte än känts rätt från båda sidor samtidigt.

Undra vilket fack jag placeras i? de hopplösas fack? eller kanske i facket att när det händer då sker det blixtar och magiska underFlörtSkrattandeCool
    erfaren dejtare, som vet hur saker fungerar, lagom kräsen och realistisk
  • modesto

Det kan funka om båda ä naiva i samma grad och har liknande förväntningar. Jag har läst mycket internationella forum och bloggar. Det finns fall då folk blev kära via nätet utan att träffas, träffades kanske först ett halvår sen de började skriva men räknar sig som ett par och varandras livskärlek redan medan de skriver. Några har sedan träffats irl och gift sig, några är på gång, avstånd är t ex usa- europa, sydafrika –irland, holland- asien. Jag själv skrev med en kille från Argentina, utbildad, universitetslärare, författare av flera böcker, borde veta bättre. Vi skrev helt ytligt om livet i våra länder men ändå ville han sätta mig som familjmedlem på Facebook och blev väldigt sur när jag inte ville att han ska bo hos mig när han ville komma. Han var upprörd att höra att jag träffar andra, han räknade mig som sin flickvän, jag har aldrig lovat honom något, jag sa från början att jag ska aldrig gifta mig, bo ihop eller flytta till ett annat land.

• modesto

Det är också så scammers fungerar, de säger rätt saker, säger att de är kära osv och sen just innan de skulle träffas "händer det något" så de behöver pengar akut.

• modesto
    jessie01 skrev 2013-05-19 02:13:02 följande:
    vet vad du menar,,,
    dom har sånna krav,,, så det e inte sant!
    jag VET jag inte e ful!
    jag VET jag kan få vem som helst,,,'
    trots det,,,   så lockar do med guld o gröna skogar,,
    e arg idag!
    vart ute o sågat med motorsåg! avreagerat mig! fällt sjukt mkt träd,,, slitit häcken av mig! en man på det här???  nääää,.... 
    Det gör ont i mig att du fäller träd när du är arg. Kan du inte köpa boxningssäck och avreagera dig på det sättet istället. För mig träd är levande varelser med själ, skillnaden från dig och mig att de inte kan gå iväg och försvara sig. Det tar en kort stund att fälla ett träd, det tar många år att växa. Träd behövs för frisk luft och balans i naturen om du inte tror på min trams.
  • modesto
    Teadoro skrev 2013-05-23 05:51:48 följande:
    Finns så många hmm.. speciella människor där. Jag blev kallad för att en jävla fitta utan humor, för att jag inte svarade på ett mail där det stod "Skulle inte ens sätta på dig om du hade en påse över huvudet", jag läste men kände liksom inte att det var värt att svara.

Vad tror dessa puckon egentligen, att de kan slänga ur sig vad som helst och att vi inte har nått bättre för oss så vi ska svara ändå? Det finns folk till ALLT.  
    OMG vad hemskt! Tur att jag inte var  på HP eller någon annanstans så länge så jag klarade mig från alla konstiga saker. Jag tror att de flesta som kontaktade mig var ok, kanske någon enstaka var konstig. Det fanns en som argumenterade med mig att jag hade vissa krav på utseende men hade själv sina (söta) bilder och ingen presentation så han förlitade sig själv på sitt utseende, inte på något annat. Vi slutade med vänlig ton i alla fall.
  • modesto

Intressant undersökning
    www.aftonbladet.se/nyheter/sverigeligger/article16791667.ab

"Aldrig har svenskarna haft så många sexpartners. Antalet har fördubblats i alla åldersgrupper och fyrdubblats bland de äldsta." Mellan 51-70 ligger mest, har flest antal partners.

"Tidigare var sexualiteten knuten till reproduktion, sedan till kärlek och mognad, nu har den fått ett egenvärde. Man kan ha sex med en vän eller någon man tidigare varit ihop med, för stundens njutnings skull. Det är ett helt annat förhållningssätt och en tydlig trend."

"Öppnare normer är en förklaring, enligt professor Bo Lewin, huvudforskare bakom förra studien"
    Men "Det är fortfarande en enorm skillnad när det gäller mäns och kvinnors sexualitet: moralen är mycket strängare för kvinnor. Trots stora förbättringar på jämställdhetsområdet ligger moralkakorna ligger kvar".
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!