Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (mia) skrev 2013-02-08 18:47:52 följande:
    Jo, men de har ju kontrollerat med hjärnscanning, inte gått på vad personerna ifråga säger...

Javisst, men det är fortfarande 90% som tröttnar. Man kan råka tillhöra till de få som är fortfarande lika kära som är början, men att det är ömsesidigt är det ännu mindre chans. Så om man ska vara realistisk, ömsesidigt livslång kärlek är snarare undantag än något vanligt. Man är lite naiv om man förväntar sig det. Det är som att förvänta sig att vinna pengar på lotto. Det kan hända men man knappast förvänta sig det.

• modesto
    Anonym (mia) skrev 2013-02-08 19:18:45 följande:
    njae, det står faktiskt att 10 % av PAREN uppvisar signalerna. Men ja, det är nog snarare undantag än regel, men jag tycker att din inställning verkar vara att det nästan inte alls finns?
    JAG har inte sett dem så jag tror inte på dem. Det finns dem som tror på spöken och Gud. En del tror att de har sett dem, det är för mig vad de tror. När jag ser det själv ska jag tro på det själv. Men alla är fria att tro på vad de vill.
  • modesto
    Papito skrev 2013-02-10 23:53:18 följande:
    Fan Modesto!
    Ju mer jag tänker på din teori, desto mer tror jag att du har rätt. Jag vill inte att det ska vara så, man vill ju inte gå in i en relation redan med vetskapen om att det kommer att ta slut.

Du skulle ha behållit den för dig själv
    Passionen tar slut, resten kan vara kvar, man kan även då stanna kvar tillsammans om man vill ha en långvarig relation. Allt beror på hur man bestämmer sig, men man ska vara realistisk. Jag tror bara inte på kärleken/passionen till en person livet ut men det finns massor av äktenskap som fungerar livet ut. Vad håller folk tillsammans är lite annan sak, men stanna tillsammans livet ut är helt möjligt. Mina föräldrar bodde ihop över 40 år tills mamma dog. Ingenting jag önskar mig när det gäller att vara exlusiv eller bo ihop delen, men att vara vänner med eller utan förmåner, helt möjligt.
    Kul att Tusse är tillbaka, lite mer action i tråden.
  • modesto
    NooneBird skrev 2013-02-12 09:29:13 följande:

Det där med doften är viktigt! Som Filips säger vi är som djur... Funkar inte doften funkar inte förhållandet, inte för min del. Killen kan vara nyduschad och oparfymerad men han doft ska kunna få mig bli het ändå annars får det vara
    Precis, inga parfym varken för mig eller min kille, jag blir så irriterad på starka lukter. Hade en gång en dejt som jag glömde vana om det med parfym, jag kunde inte koncentrera mig på något annat under dejten än hans parfymlukt. Han var snygg men det hjälpte inte alls.
  • modesto
    Filipis skrev 2013-02-12 09:16:56 följande:
    Åh, lukt! Ja, vi är nog lite som djur :)
    Tror också man kan ha livslång kärlek.. När man verkligen matchar med någon. Jag har bara mött en i mitt liv, som bara varit bäst match och vet att det inte blir bättre än så. Vill inte nöja mig med mindre än så.
    Som sagt man har mött kanonpersoner och önskat man skulle gillat de mer :)
    Han var så bra men det slutade ändå? Jag menar först ställer man höga krav när man söker, sen efter 1,5 år tröttnar han eller hon eller båda ändå.
    Det vore idealiskt att först känna passion som ska övergå till den lugnare varma kärleken. Man ska inte vara rädd eller förvånad när passionen/förälskelsen tar slut och börja leta på nytt utan vara förberedd till det och utveckla relation på en ny nivå.
  • modesto
    Kreativt kaos skrev 2013-02-14 13:22:04 följande:
    Och kan absolut gå med i den ytliga gruppen här med Afrodite :/ försöker lite snyggt och diskret få pratet med en kille att rinna ut i sanden pga hans längd :s han är helt underbar annars, men när jag fick veta hans längd känns de bara nej nej och nej :/
    För kort eller för lång? jag har varit i kontakt med killar som är över 2 meter långa. Vissa ser det som ett problem, andra ser det som tillgång. Jag känner en kille som är 39 och oskuld, 204 cm, var retad för sin längd sen har var tonåring, också av sin familj. Det finns en kille här där jag bor, han måste vara länre än så, kanske 210, kvinnor är galna i honom, och han vet att han är snygg. Fast han har den speciella karisman förutom längden som lyser upp allt. Det var en tjej i någon av dr.phils program som hon ville ha någon som är mellan 180-188 cm, den perfekta längden. Jag gör sällan undantag för någon under 180, hellre uppåt än neråt.

• modesto
    Angelven skrev 2013-02-14 14:01:55 följande:
    Välkommen till YNK
    Skriv in mig också där, vad står N för? Ni har kanske skrivit det men jag orkar inte läsa allt. Läser bara då och då, men utseende spelar absolut roll för mig.
  • modesto
    Kreativt kaos skrev 2013-02-14 14:18:31 följande:
    Modesto: Han är bara 164 cm lång :/ och jag själv är bara 159 cm så absolut är han längre än mig men mitt minimum är 175 cm på killar :/ killen jag försöker få till en dejt med är 188 cm och det är på gränsen till för lång för lilla mig men som du säger, hellre för lång än för kort för jag gillar att ha högklackat ibland...
    I see, han kan vara ännu kortare i verkligheten. Har varit med om att folk ljuger om sin längd. Träffat en man en gång som sa att han var 168, vältränad och utan ölmage. Han var kortare än mig som är 162 och jag bär inte klackar. Och vilken kagge han hade! varför ens nämna det i sin profil när han har i själva verket en stor mage? Det står fortfarande i hans profil att han inte har någon ölmage. Vi hade jättebra kemi när vi skrev och träffades utomlands för några år sen. Hans charm, pratsamhet och värderingar (lika fria och accepterande som mina) övervann nog hans brister. Det lönar sig ibland att ljuga när man är kort.
  • modesto
    NooneBird skrev 2013-02-14 12:26:32 följande:
    Afro, ja det är verkligen bara tomma ord! Fattar inte det där, varför inte bara säga hejdå, ha det bra när man går istället för att fjompa med vi ses/hörs igen/snart bla bla...
    Ibland vet man inte det, jag blir ibland under dejtens charm påverkan under dejten så jag kan tro att jag vill träffa honom igen, sen går han hem och charmen försvinner, och efter några dagar vill jag inte träffa honom alls.
  • modesto
    Afrodita1979 skrev 2013-02-14 14:52:27 följande:
    Men hörrö, sluta komplicera saker. Varför inte bara skriva ett "hej"? Såna mejl som du skickar brukar jag inte fastna för.. jag går mest igång på bara ett "hej". Testa vetja! Å skulle hon inte svara på "hej" så skriv inte nåt mera mejl...
    Det värsta jag vet är inledande fraser som, hej sötnos vad vackra ögon du har. Eller mejl där killen verkligen ska poängera tydligt att han minsann läst min pres o försöker få till nåt finurligt kring det. Nej, går inte hem hos mig.

jag blir jätteirriterad på bara Hej eller korta fraser i chat stilen, jag chattar aldrig, jag tycker att det är stressande. Jag föredrar "romaner" med substans, kanske en gång om dagen eller även mer sällan.  Så det finns folk för allt.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!