Anonym (W.design) skrev 2012-03-01 14:58:12 följande:
Nätdejtning ger kvinnorna "paradox of choice" problem. Det får så många svar och alternativ att män faller pga av fel jobb eller fel klädstil.
En idé som jag och några skissar på är att skapa en sajt där det kommer uppfattas att kvinnor och män får lika många svar. Män som söker allt och alla kommer inte kunna göra detta och kvinnor som inte söker kommer heller inte få några kontakter. Ju mer kvalité/detaljer du har på din profil desto mer exponeras din profil. Hur du hanterar dina svar, text, längd, kvalité i texten mäts och rangordnas. Det kommer löna sig att vara sitt rätta jag. Det kommer inte löna sig att inte svara. Svaren från männen kommer behövas vara äkta och genomarbetade, svaren från kvinnorna kommer behövas vara av kvalité.
Det är märkligt att ingen tidigare har tagit tag i detta jätteproblem med att kvinnor bombarderas med svar (100+/dag) och männen högst 2-3st / månaden. Kvalitén måste ju vara extrem dålig och på sikt kommer nätdejtning att bli ökänd för desperation. Det vill vi ändra på
Vi tänker (vill) lansera sajten i år.
Låter faktiskt jätteintressant tycker jag som har levt med datorer och internet sedan barnsben. Det jag kan se som bromskloss (särskilt för kvinnorna) är om det är svårare än en vanlig sajt. Det får inte bli för mycket tröskel att vara med för då har de ingen anledning att finnas där. De får ju redan svar på andra sajter liksom. I övrigt jättebra idé.