Anonym (singel igen) skrev 2012-02-28 22:56:08 följande:
Jag brukar efter dejten skicka ett sms om att han var trevlig men att det inte "klickade" för mig...har inte guts att säga det direkt. Svårt att få bra napp dock, jag är på MP och har en bild i helfigur inne på min profil. Ser bra ut enligt andra, smal o blond dock 44år men av 1500 besök på 2 månader har jag bara fått ett 10 tal brev av killar jag inte gillar. Jag skickar brev till en del jag gillar men får bara några svar tillbaka....har dock en på gång nu..
Trodde jag skulle kunna välja o vraka men folk verkar ganska försiktiga. Får en hel del brev från 20-25 åringar men tycker det är kinky....
Ja det är kinky. From nu dissar jag ungdomar som vill ligga med en direkt. Det må vara deras våta dröm men
jag har lite större drömmar än så i mitt liv. Och lite mindre tid än de.
Anonym skrev 2012-02-29 13:40:31 följande:
Hej!! Haha, nej galningen är inte på HP! Jag trodde alla hade sina egna namn?! Herregud, jag har tydligen ingen aning! ;) Nu i alla fall så svarade han jag själv skrivit till!! Spännande..!!! Hoppas jag kan få till en dejt nu då..
Haha, nej man brukar inte ha sina egna namn.... Spännande, har du fått till den där dejten?
Jag har hängt på nätet i mer eller mindre 10 år, i olika perioder. Jag tror att det finns en mängd olika anledningar till att det inte har funkat, åtminstone inte för mig.
För mig personligen är "jakten", att mötas i det riktiga livet, slumpartat, alltså inte uppgjort via någon nätsida, hälften av spänningen som väcker min passion. Att han oväntat är där, på festen, och det uppstår en blixtsnabb attraktion. Hela den spänningen går man ju miste om när man kallpratar lite med någon på nätet och gör upp om att gå och fika kl 15.00. Det är ju så utstakat att bara det är helt avtändande. Egentligen borde jag, för att passa mitt sätt, snacka med någon på nätet och sen bestämma sig för att mötas på krogen mitt i natten. Då får man den spännande biten också, och dessutom har man fördelen att man åtminstone vet om personen i fråga verkar vettig och delar ens värderingar på ett ungefär. Sen behöver man absolut inte ligga med honom första kvällen men det blir mer spännande och mindre dramatiskt kan jag känna.
Jag tror också att man ibland som tjej tror att man är helt oemotståndig och på nätet kan man välja och vraka precis som man vill. Som att alla som hänger på nätet är ju loosers eftersom de nu gör det, och därför ska de vara väldigt glada att just jag är där för jag behöver ju egentligen inte hänga på nätet för jag kan minsann få killar på andra sätt, blabla. Så sätter man upp en mall och en 47-åring kanske inte passar in just där fast han mycket väl kan vara 700ggr mer attraktiv än kvinnan i sin genre liksom.
Eller så vill man gärna ha någon men är så bitter och desillusionerad att man inte ens orkar svara när någon skriver.