• Josun

Ärliga nätdejtingstråden!

Tips till tjejer på t.ex. Happy pancake. Nu kan det säkert redan vara så i vissa fall, men försök gärna att inled ett samtal med någon ni tycker ser bra ut också. Det är himla överraskande så det öppnar säkerligen helt andra diskussionsmöjligheter redan i början :) Man får sig en tankeställare i alla fall... Oj, hittade hon något hos MIG som var värt att kommentera? Man är inte bortskämd med sådant som man.

Kvinnor på dejtingsajter må vara på köparens marknad, men tänk på att det mycket väl kan vara så att de som låter mest kanske gör det för att de är vana att lyckas på det sättet.

Jag finns förövrigt lite överallt :P

• Josun
    Anonym (W.design) skrev 2012-03-01 14:58:12 följande:
    Nätdejtning ger kvinnorna "paradox of choice" problem. Det får så många svar och alternativ att män faller pga av fel jobb eller fel klädstil.

En idé som jag och några skissar på är att skapa en sajt där det kommer uppfattas att kvinnor och män får lika många svar. Män som söker allt och alla kommer inte kunna göra detta och kvinnor som inte söker kommer heller inte få några kontakter. Ju mer kvalité/detaljer du har på din profil desto mer exponeras din profil. Hur du hanterar dina svar, text, längd, kvalité i texten mäts och rangordnas. Det kommer löna sig att vara sitt rätta jag. Det kommer inte löna sig att inte svara. Svaren från männen kommer behövas vara äkta och genomarbetade, svaren från kvinnorna kommer behövas vara av kvalité.

Det är märkligt att ingen tidigare har tagit tag i detta jätteproblem med att kvinnor bombarderas med svar (100+/dag) och männen högst 2-3st / månaden.  Kvalitén måste ju vara extrem dålig och på sikt kommer nätdejtning att bli ökänd för desperation. Det vill vi ändra på

Vi tänker (vill) lansera sajten i år.
    Låter faktiskt jätteintressant tycker jag som har levt med datorer och internet sedan barnsben. Det jag kan se som bromskloss (särskilt för kvinnorna) är om det är svårare än en vanlig sajt. Det får inte bli för mycket tröskel att vara med för då har de ingen anledning att finnas där. De får ju redan svar på andra sajter liksom. I övrigt jättebra idé.
  • Josun

Var försiktig med Match. På hemsidan hade de typ tre steg för att säga upp en prenumeration (som i början är gratis). Men det var väldigt lätt att missa det sista steget som var någon form av bekräftelse. Så man kan gå runt och tro att man är fri ifrån dem men sedan kommer det en räkning på jättemycket för att man automatiskt fått en prenumeration på 6 eller 12 månader eller vad det är.

Det är såklart medvetet med.

• Josun

Sex är ju en bra ice breaker. Antingen leder det inte till något och då är det väl synd eftersom det oftast inte ens är bra första gången... Eller så leder det vidare till antingen mer mys eller någonting ännu större.

Oavsett tycker jag det är lättare att prata med en tjej har jag haft sex med än någon man är intresserad av men inte har haft det med. Känns som om man tassar kring het gröt på något sätt. Svårt att förklara :)

Har man legat så har man iaf kommit någonstans på vägen.

• Josun

Wohooo! Nätdejting, here we go again.

"Tjej" Skrev:
    --------------------------------

Hon fyller fem i april

"Jag" Skrev:
    --------------------------------
    Är dotter närmare 3 eller 5? Får du sova på kvällarna?

Vad har ni pysslat med hittils i helgen?

• Josun
    Tusse85 skrev 2013-01-20 00:27:45 följande:
    Men asså, hur hanterar ni andra att en kille börjar prata sex innan ni ens träffats?? För eftersom jag nu ska ha en seriös relation så vill jag inte att killar ska snacka sex med mig innan. Och då när killarna gör de så förklarar jag snällt att nej jag tänker inte snacka sex för jag är inte ute efter en kk utan något seriöst... och då verkar ju killarna istället se det som en utmaning att få mig att snacka vilket gör mig riktigt irriterad.

För med denna kille jag skulle träffat ikväll började iaf efter ett tag "locka" med att han kunde ge mig massage osv om jag kom över osv... och jag sa nej osv, men ändå så fortsätter han SAMTIDIGT som han oxå håller med om att han inte vill ha en kk. Suck suck suck.
    Och nej de är inte heller en halvsunkig 20-åring som är desperat efter sex utan här snackar vi om en kille som är 30+ och dessutom är regionschef över en butikskedja som finns i de flesta städer.... men förutom det faktum att han blev lite kvällskåt så verkar han väldigt lockande... han beskriver sig själv som pratglad, charmig och social... dvs perfekt för tusse ;)
    Som kille ska man inte snacka med tjejer på nätet då man redan är sugen då det inte direkt är ens personlighet man visar upp då. Suget tar liksom över den mesta tankekraft man har :/ Men samtidigt är det då man är mest driven att faktiskt träffa någon (helst igår t.om.). Men är man inte ute efter sex på första dejten så är det nog inte bra att träffa någon direkt efter en sådan konversation.

Nu inte sagt att förstadejtensex behöver vara något dåligt i sig men. Avråder starkt om man inte är inställd på att det kommer att antingen bli det eller en dålig stämning. :)
  • Josun
    Anonym skrev 2013-02-02 16:36:35 följande:
    jag hoppar in i tråden. skulle jag få dejt ikväll. men det ställdes in. suck,,   och nu verkr djtandet avta? jag har tappat lusten att träffa nån nu. 
    kännr mig bara så ensam... 
    Känner igen detta... Man vill ha någon men man tappar sugen på att söka?

Lätt att bara försöka nöja sig med vad man har trots att det inte räcker.
  • Josun
    Isnogood skrev 2013-02-02 18:41:26 följande:
    Kanske skall man försöka gå in med öppnare sinne, inte låsa sig fast för hårt i sina principer och krav, utan försöka leva livet lite mer "nu".

En tanke, en fundering.

Ha en go kväll alla trådinvånare   
    Öppnare sinne på vilket sätt då? :) Det är en sak att gnälla om vad som fungerar och inte men en annan vad man faktiskt försöker visa upp då man söker. Det är för mig givet åtminstone.

Att visa upp sig som bitter och uppgiven är knappast något man strävar efter utan snarare en symptom på alla motgångar. Den där enda gången man kanske har tur och någonting leder vidare kan ibland kännas oändligt långt borta.

Klart man  tar sig väl inte vidare utan att vara öppensinnad men det är väl inte så att man ger upp  mer än temporärt. Men det hindrar ju inte känslorna av misslyckande.
  • Josun
    Isnogood skrev 2013-02-02 19:12:13 följande:

Tro mig, jag vet hur det är att känna sig misslyckad...

Jag menade med öppet sinne, på det sättet att kanske lätta på sina krav, inte se andra lika nitiskt osv.
    -I bland så kanske vi har större krav, än vad som egentligen är realistiskt, menar absolut inte att man är mindre värd på något sätt, än vad man själv tror och hoppas. Menar mer att vi ibland bygger upp våra kravmuras så rustika och ogenträngliga att vi inte kan se vad som finns där, precis på andra sidan, hur vackert och perfekt det än skulle kunna vara.
    Vi målar upp en inre bild, om hur saker o ting skall se ut, vi har våra listor på önskemål och vad vi väljer bort.
    -Men, kanske kanske, borde vi lätta lite på dessa, ställa dörren på glänt och släppa iin vårljuset, leva lite "farligare" genom att inte ha lika många säkerhetslås.
    -Kanske är det även så, att samma ord, kan för andra tolkas på annat sätt, och vi då går miste om dem...

Man skall aldrig ge upp sina hopp och drömmar, men kanske lätta på sina krav, för att  uppnå dem.      
    Jag förstår vad du säger men just där kan jag personligen inte se att jag har några problem. Visst är jag selektiv i vilka jag kontaktar men jag skulle inte se mig som kräsen. Det räcker att jag hittar någonting som jag kan fundera vidare på (gäller dock ej bilder). Brukar titta runt några gånger och sedan maila om jag har kommit på någonting vettigt att skriva under tiden.

Det blir ju ändå ett 10-tal jag kan kontakta en dag då jag känner att jag orkar vilket iofs inte är så ofta numera, men max brukar jag få ungefär ett svar som sedan blir till ingenting efter nästa ordväxling.

Det jag fastnar för brukar vara söta, kreativa, nördiga tjejer. Och det finns ganska många såna... Men de uppenbarligen är svåra att nå fram till
  • Josun
    Isnogood skrev 2013-02-02 19:44:04 följande:
    Då kan jag bara råda dig till att fortsätta kampen o inte ge upp hoppet

De tjejer du beskriver, tror du har rätt där, de är nog inte lätta att nå fram till, för att de inte är den öppna flörtiga framåtstampande tjejen, så som många andra är.

Ställ frågor, be om svar, låt tiden gå o ge upp när du fått beskedet att de inte är intresserade.

Jag hoppas du finner vad du söker  Skål      
    Haha... Jag skulle bli glad om de kunde ge besked om ointresse till att börja med  så att man vet :)
  • Josun
    Afrodita1979 skrev 2013-02-02 22:34:12 följande:

Varför ska man behöva ge besked om ointresse? Att inte få svar är ett tydligt tecken på att man inte är intresserad. Enkelt.

Visst, jag förstår killarna i tråden som tycker att man ska skicka svar när dom bemödat sig med att skriva, att åtminstonde fåt ett svar tack men nej tack. Såklart att dom vill ha det. Men jag ser eg inte poängen med det. Att någon inte svarar är ju tecken nog, man kan liksom inte vara tydligare. Ok, kanske för artighetens skull men nää inte ens därför. Skulle jag svara alla killar som mejlar mig, med ett tack men nej tack så skulle jag ha häcken full och seriöst vem orkar? Vem vill ens engagera sig så? Säger inte så för att skryta att jag får många mejl, absolut inte det jag menar. Utan ser bara det helt som meningslöst.    
    Det är ett problem då man bara får ett svar av väldigt många man skrivit till eftersom det leder till att man bryr sig mindre och mindre i vad man skriver för att inleda en konversation. Vem orkar som sagt? :)

Men det är inte det jag menade dock utan snarare att vissa kan låtsas som att de är intresserade fast de egentligen inte är det. Man får falska förhoppningar, osv.

De kan vara så himla ensamma och har absolut inget att göra enligt dem men ändå kan man läsa i någon "dagbok" eller "gästbok" hur många aktiviteter de faktiskt har haft samma helg.

Blir inte så intressant att snacka då.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!