Inlägg från: Anonym (b) |Visa alla inlägg
  • Anonym (b)

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-01-06 15:27:42 följande:

Jag är hemskt ledsen (b), helt förkrossad!

Ja jag misstänkte att du skulle bli det ja
  • Anonym (b)

Ja jag funderade på det idag, med åldern... jag skriver aldrig till en kille om det står i hans profil att han söker någon yngre än vad jag är. För en sådan kille vill jag ändå inte ha men inte för att generalisera men killar/män verkar inte bry sig om att jag har en min och maxgräns! vet inte vad det beror på?

Likadant med det där man kan välja om sitt eget utseende, genomsnittlig, ser bra ut, snygg m.m, där fyller de flesta killar i att de är snygga! men det är de ju inte  ¨många är så självgoda... jag menar det är ju betraktarens öga som avgör det!

• Anonym (b)
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-07 20:24:47 följande:

Där kom jag faktiskt på mig själv med att inte svara en kille som hade fyllt i att han var "något rund" eller vad det nu står. Nog för att han är ärlig, men eftersom många då saknar självinsikt så kan det ju vara så att han är ORDENTLIGT rund...

Precis!
  • Anonym (b)
    Tusse85 skrev 2013-01-07 20:33:17 följande:
    Kvällarna blev ju skittråkiga utan hp ju.... :/

Börja träna!
  • Anonym (b)
    Angelven skrev 2013-01-07 20:53:05 följande:
    Ah! det är där jag gör fel

"Normalkropp och genomsnittslig"

Jag får nog bli lite mera självgod så jag inte blir bortsorterad. Det betyder då egentligen, fet som smörspäckad donut i lyxförpackning, skogstrollen springer skrikande när de ser mig

Hmm.... man kanske skulle lite i hemlighet be någon av damerna här om ett utlåtande

Men, 43 år, allt hår kvar, 80-85 kg och 183 cm och tränar - det är väl ganska normalt eller ? *nyfiken* 

Haha du är rolig du måste jag säga

Låter bättre än normalt faktiskt   
  • Anonym (b)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-07 20:58:12 följande:
    Själv har jag precis varit ute på årets första löp-runda, gött som fan!  

Javisst är det! ska köpa årskort på gymmet imorgon och ser verkligen fram emot det! man får annat att göra förutom att häcka vid datorn
  • Anonym (b)
    NooneBird skrev 2013-01-08 15:27:43 följande:
    Åh vad irriterande det är med män som inte kan besvära sig med att läsa profilen och sen börjar ställa en massa frågor som står tydligt i den... Känns som att man bara utgår från hur någon ser ut, man kanske kan läsa profilen innan så vet man direkt om personen är en potentiell partner över huvud taget?

Jag håller med!!! riktigt irriterande, vet inte hur många gånger jag tänkt: har de inte läst min profil??

Jag har en 5-årig utbildning men jag bryr mig faktiskt inte om min partner har det eller inte... tycker inte det definierar en som människa.  
  • Anonym (b)
    Anonym (men) skrev 2013-01-08 17:22:56 följande:

Men med löner etc..alltså,har man en 5årig utbildning behöver det faktiskt inte innebära att man tjänar 60´/månad?
    Så löneskillnaderna kan ju bli stora ändå? Tex i Sthlm tjänar en ingenjör "lätt" 50-60´/månad. Och så kanske man har en helt ok ekonomisk utbildning eller lärare eller något..men kommer kanske upp i 30´-35´?
    SÅ då är det ju skillnad fast båda kanske har ganska bra utbildning? 

Eller vilka skillnader menar ni?   

Nu kanske du citerade fel? för jag är nästan den enda som skriver att det inte spelar någon roll
     och nej, en 5årig utbildning behöver definitivt inte innebära sådan summor kan jag säga nu arbetar jag iof inte heller med det jag är utbildad till. 
  • Anonym (b)
    Papito skrev 2013-01-09 00:34:06 följande:
    Tar vi barnen som exempel ser jag många skilda människor. Ofta har den ena parten betydligt bättre ekonomi än den andra efter skilsmässan/separationen......påfallande ofta är det parten med mindre pengar som kommer/är barnen närmast.

Det kan man fundera på en stund eller tre....
    Jag håller som vanligt helt med dig om allt du skrivit om pengarsnacket, intelligens och ambitionerSolig
  • Anonym (b)
    Anonym (Tabula) skrev 2013-01-09 15:44:11 följande:

USCH, inte jag heller! Varför GÖR man så?! Eller det där med hej,,, vad gör du,,,

En kompis berättade förresten att om man skriver med 2 punkter, alltså t. ex. ; jag vet inte.. jag ska handla..
    så är man sexueltt frustrerad. Kan ju vara bra att veta så man inte skämmer ut sig .   

Oj jag skriver ofta med 3 punkter... snacka om sexuellt frustrerad busted
  • Anonym (b)
    Anonym (Lotten) skrev 2013-01-09 18:42:15 följande:
    Jisses, har pratat med en kille hela dagen - han skriver långa mejl om allt möjligt och nu har vi börjat mejla istället för att skriva på hp. Shit, han är väldigt öppen med saker och ting. Är inte riktigt van vid det.. att man skriver så öppet och ingående Obestämd

Som vad då? något exempel?
  • Anonym (b)

Jag har iaf sänkt min "krav" eller önskningar. Gillar långa killar, men nu ser jag att det är många fina som är 1.74 eller 1.75 så vad då... en riktigt snygg kille skrev till mig nu. Han är verkar vara lite mer djup om man utgår från profiltexten iaf. Men han väger 85kg till 1.74 det är väl rätt mycket?! men han är extremt vältränatd nästan för mycket. Jag gillar faktiskt inte det...nästan lite läskigt  är mer van vid relativt otränade kroppar och trivs med det 
    vi får väl se hur han skriver det märks ju ändå rätt snabbt om de är knäppa  

Anonym skrev 2013-01-10 18:57:09 följande:
    VARNING"! Blev våldtagen av en kille på HP i somras.. Finns riktiga nötter där. 

Fy vad hemskt! Bromölla är inte många mil från där jag bor..
  • Anonym (b)
    Angelven skrev 2013-01-10 20:13:07 följande:
    Well,

jag ligger på 85 kg och 183 cm - det finns nog ett par lovehandles och en liten kula om man tittar i ett obevakat ögonblick - och det är med träning 5 timmar i veckan, men efter jul Utan kula ligger jag på 80, det är trivselvikt under träningstid.

Har en träningspartner som är ungefär så där lång, kanske lite kortare, extremt vältränad och ligger på 10 kg under mig ... 

Hmm ja det var det jag misstänkte... men han ser jäkligt bra ut på bilderna
  • Anonym (b)

Känner verkligen att jag bara halvhjärtat är med på dejtingsidan... att leta efter kärlek känns konstigt och fel. Jag vill inte "lära" mig att tycka om någon, så roligt är det inte att ha ett förhållande om ni förstår vad jag menar. Ska det vara så får det vara att jag blir så förälskad att jag bara måste vara med personen, annars får det vara. Tror tyvärr inte det är så lätt att hitta någon där det blir äkta kärlek. Vet inte ens om jag tror på kärleken mellan ett par längre.. den tar oftast slut och det är en kärlek med villkor. Det finns så många krav på vad man ska ha, vilken utbildning man har, man ska inte ha barn man ska gilla det och det. Usch vad bitter jag låter men jag ser på kärlek på ett annat sätt nu.

• Anonym (b)
    Tusse85 skrev 2013-01-11 17:49:48 följande:
    Noonebird: Jag tycker faktiskt du ska skicka ett sms nu och fråga vad som skedde. Skriv att du inte är arg utan bara vill ha en liten förklaring så du slipper undra mer.
    Att min kk iaf svara gjorde mycket och fick även du ett svar nu skulle du kunna släppa det bättre. Livet är för kort för att gå och ha massa frågetecken. Och du har ändå inget att förlora nu för att gå omkring och vara stark skadar oftast bara än själv.... Och var beredd på att svaret gör ont, men sen blir det förhoppningsvis bättre och bättre bara.

Ja men så gjorde jag också, för mitt ex betedde sig som Noonebirds. Det var så skönt att skriva av sig. Han svarade inte med en gång men till slut... det förändrade ju inget så men det blev lite mer som ett avslut.
  • Anonym (b)
    Tusse85 skrev 2013-01-11 18:31:32 följande:
    Men Papito, nu får du bestämma dig... flirta inte med Lotten om du inte menar de för annars beter du dig lika illa som min KK och tror faktiskt bättre om dig :)

Det är Papito i ett nötskal... väldigt flirtigt..man får ta honom som han är på gott och ontHjärta
  • Anonym (b)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-11 18:37:16 följande:
    Har erbjudande på match.com om tre gratisdagar. Man måste ange ett abonnemang som man vill att det övergår i om man inte tackar nej i tid. Är det dags att ta chansen eller ska jag vänta och hoppas på bättre abonnemangspris än de erbjuder just nu?

Tror du kommer få fler om du härdar ut vad ligger ett tre månaders abonnemang på?
  • Anonym (b)
    Anonym (33-åring) skrev 2013-01-11 19:08:01 följande:

För mycket... 199kr/mån. Halvårs för 149kr/mån. Och av erfarenhet vet jag att 6 månader är mer än man orkar.

Ja men vänta då! du kommer få för 139kr i månaden om du inte tar detta...
  • Anonym (b)
    Angelven skrev 2013-01-11 19:53:16 följande:
    Välkommen ur garderoben

Haha tack så mycket
  • Anonym (b)
    Papito skrev 2013-01-21 20:37:57 följande:
    Säg att du har pojkvän i Göteborg Tungan ute

Haha ja du hur skulle det gått till, läste dina goda råd till Isnogood du sysslar ju inte med sådant.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!