Anonym (Tabula) skrev 2012-12-08 19:40:24 följande:
Haha, testa killarna här (hur gör man). Skriv vad du brukar skriva om sex och se om de blir som förbytta
.
Det sägs att man ska vara sig själv, är det verkligen så dom är i verkligheten också? Det bevisar ju lite om deras personlighet.
Jag gjorde ett test och skapade en profil för en kvinna på BC och HP bara för att se vad männen/killarna skrev. Jag tror att ni kvinnor vill ha någon som är unik, alltså ska man inte vara som alla andra. Tror jag läste närmare 200 mejl som min fejkkvinna fick och det var lite samma sak i precis alla. Allvarligt så tror jag att jag fick ett riktigt bra svar och det var på BC faktiskt.
De vanligast var att kommentera hennes utseende, skriva hur vacker hon var, fråga hur hon mår, vad hon gör just nu och på BC var det självklart hur jävla kåta de blev av att titta på bilderna och vad de ville göra med henne.
Alltså avstå allt det där och gå mot strömmen. Prata om något annat. Ställ en öppen fråga och en sluten fråga som hon gärna vill svara på. Svaret får inte stå i hennes profiltext. Då bevisar man att man inte läst den.
Jag brukar fråga om en personlig egenskap, t.ex. om hon är sympatisk som person. Vem vill inte vara sympatisk liksom?
Alla människor tycker om att prata om sig själva, vi är alla attention whores. Om du ser att personen har ett intresse som du också är lite nyfiken på så är det en bra sak att fråga/prata om.
Jag har precis börjat ta danslektioner och gått med i en dansgrupp. Det är verkligen en brudmagnet om något =)
En populär fråga som jag märkt att de allra flesta vill svara på är: -Vad är romantik för dig?
Den får man nästan alltid svar på
Sen är samtalet igång liksom, allt flyter på. Efter en stund är det dags att säga att det skulle vara trevligt att ses, en fika på stan kanske? En fika är det överlägset bästa första gången man träffas. En middag kan ta för lång tid, dricka alkohol första gången kan också få oanade konsekvenser, bio går bort (man kan ju inte prata).
En promenad med picknick är också okay, om det finns möjlighet till det.
Till sist, Tabula... du undrar vad jag skriver om sex? Om frågan kommer upp får man känna av stämningen lite, hon får leda diskussionen på det ämnet helst. Nu är jag väldigt vanilj när det gäller sex, så jag har inget chockerande att bjuda på. Här bjuder jag mest på klyschor tror jag.
Oj, långt inlägg mitt i natten!
Det var allt för denna gång med MrC's dejtingskola på internet.