• MrC

Ärliga nätdejtingstråden!

Tusse85 skrev 2012-12-06 18:02:59 följande:
    Misstänker att det håller på skita sig med min dejt... Börjar känna mig väldigt ignorerad.... :(
    Skit, gillade honom och tror det kunde växa faktiskt...
    Dammit! Hang in there... vad grundar du dina misstankar på?
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    Anonym (b) skrev 2012-12-06 19:16:45 följande:
    MrC: trevlig ja, men fanns där någon kemi och ska ni ses igen?
    Vi sågs igen på kvällen igen. Satt några timmar och pratade, och drack godricka. Körde henne hem och nu sitter jag här.
    Anonym (b) skrev 2012-12-06 19:53:30 följande:

Ah nej det är ingen risk... Papito kommer alltid vara number one Kyss
    Haha ja, jag behöver avlastning. Kan inte klara av allt själv juh.
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-06 19:45:15 följande:

Blir svårt imorgon, börjar vid 0700 för att kunna lägga av i tid...ska in till Bonpan imorgon och ska möta upp några tjejkompisar innan. Funkar lördag eller söndag? Eller måste det vara en vardag?
    Men det är klart vi ska fika :)

Om inte annat så är vi från Jämtland/Norrland trygga...har jag hört. Men å andra sidan är jag bara från Östersund och det är ju nästan Stockholm för Pitebor.
    Lördag eller söndag blir bra. Välj dag och tid du, så kör vi.
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-06 22:00:30 följande:
    Tack Sugen och B för pepp! Klart han dyker upp en vacker dag, hoppas i alla fall!

Vad kul att ni ska ses ni norrlänningar däruppe i Rotebro eller Sollentuna eller vart ni nu bor. Hoppas ni gillar varandra, även om det kanske bara blir som kompisar om du nu har träffat en sån supertrevlig tjej MrC.

Tusse, varför? Har han inte hört av sig alls på flera dagar?    
    Klart vi ska ses, fler borde ses. Kanske en trådfika i framtiden?
  • MrC
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-07 14:14:30 följande:

Ok jag inboxar dig :) Sitter i Farsta idag i alla fall och det är lite kaos här :) Men som tur är så är det otroligt vackert utanför fönstret :)
    Jora, jag såg nu. Har varit lite off, men jag lever.
    Anonym (b) skrev 2012-12-07 14:31:01 följande:
    MrC:hmm vet fortfarande inte om du svarade på frågan om kemi finns? eller det är självklart eftersom ni sågs igen på kvällen?
    Efter första och andra träffen fick jag uppfattningen av att hon var väldigt intresserad av att utveckla vår bekantskap. Sen fick jag lite tid att fundera och då kom jag fram till att jag också var mycket intresserad... så igår kväll skulle hon på julbord med jobbet och sen komma till mig. Tyvärr blev det tjaffs på jobbet och när hon kom hit var hon i dålig stämning, sur, grinig, ledsen, grät osv. Jag fick tyvärr dåliga vibbar och ingen bra känsla alls av henne. Men hon stannade hela kvällen (igår alltså), det blev godis, ostkrokar/bågar, pizza, öl, tv-tittande och kramkalas i soffan. Hon sov över och vi låg tätt i sängen, kramar. Inga pussar/kyssar och inget sex. Jag var inte intresserad av det heller. På morgonen blev det fan fart på henne, vad är det med kvinnor och morgonsex? Jag tackade faktiskt nej till sex, gjorde frukost och körde henne hem. Har bestämt mig, jag vill bara vara KK med henne. (KK som i KramKompis)
    Svaret på din fråga om kemin finns så blir det nej. Ingen kemi för att ligga eller bli ett par heller. Inte från min sida iaf.

Tror ni att jag dömer henne för hårt för att hon kanske hade en dålig dag pga jobbet?
  • MrC
    Xmag skrev 2012-12-08 11:59:31 följande:
    Det är väl bra om hon vågar öppna sig för dig och visa att hon har känslor? Att hon ville tröstas av dig? Tror ändå att ni behöver tid att lära känna varandra. Det har ju gått så fort.
    Jora, men till mitt försvar så var det hon som var mest på från början och började nästan "klänga" på mig ganska omgående på första dejten. Hon kommenterade redan då hur jag ryggade tillbaka. Så visst är det hon som rycker fram snabbt också. Jag har inget mot det.
    Anonym (men) skrev 2012-12-08 12:06:39 följande:
    Grina på 3:e dejten? Näää
    Jag skulle sprungit..om det bara var tjafs på jobbet..och ingen dött liksom. Hade hellre ställt in än kommit som ett vrak. 
    Obestämd{#emotions_dlg.flower}
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-08 12:33:47 följande:
    Intressant läsning må jag säga. Två saker man måste analysera på att svara på din fråga angående om du dömer för hårt eller inte. Vad var det som gjorde att du kände dig intresserad (ja du skriver ju t. om mycket intresserad) när du hade tid att reflektera, och vad är det som gör att du redan nu kan avgöra att det inte längre är intressant? Misstog du dig från början eller är det så att det faktum att hon visar sin dåliga sida så tidigt är det som skrämmer bort dig? 

Vad du än bestämmer dig för så hoppas jag att du verkligen analyserar DIG SJÄLV och dina egna känslor i det hela istället för personens beteende, det lär man sig mycket genom... Jag menar, om du kommer på dig själv med att avfärda henne redan för att hon hamnade i en sur stämning så kanske det betyder att du egentligen inte är så sugen på ett förhållande, förstår du vad jag menar? Ursäkta amatörpsykologin, men jag ska ju ändå bli beteendevetare!    
    Jag var mycket intresserad för hon hade sån personlighet som tilltalade mig. Hon kändes modig, framåt, självförtroende, självsäker, båda fötterna på jorden. Samtidigt var hon prestigelös, väldigt rolig/humoristisk och inte det minsta blyg. Hon visste vad hon ville liksom. (det där med prestigelös visade sig vara helt fel analys av mig, fortsättning följer)

Det som gör henne ointressant nu är flera saker. För det första tycker jag att hon är för liten, tunn, späd helt enkelt. Hennes kroppsbyggnad tänder mig inte riktigt. Hon snusar. Hon pratar mycket om sitt ex. T.ex. så har de köpt sommarstuga tillsammans och de planerar att göra en massa saker med deras gemensamma sommarstuga. Hon bor i andrahand (lägenhet) och måste (kanske) antingen flytta hem till honom när kontraktet går ut eller ut till deras gemensamma sommarstuga.
    Det här med problemen på jobbet beskrev hon som alla andras fel och när jag lyssnade på henne fick jag uppfattningen som att hon nästan sökte konflikten för att sätta den andra kvinnan på plats. När hon var här kom det samtal och sms hela tiden om bråket och hon frågade mig hela tiden om vad hon skulle svara och om råd. Jag tyckte att om hon nu hade valt att åka ifrån deras julmiddag/fest så var det väl ändå bäst att ignorera allt tills alla fått sova på saken och kanske se nyktert på det på måndag. Men hon ville inte ge sig. Jag tyckte att bråket nått kulmen och ingen ville ge sig, då kommer man inte längre med att bråka när man är hög på adrenalin. Bättre att ta det sansat sen. Allt ska fram på en gång?

Hon är som en terrier ibland. Lite hetsig kanske. Hon är f.d. elitidrottare och tillhört Sverige-/världseliten i sin gren. Så bra att hon t.o.m. bl.a. träffat presidenten i Frankrike (den gamla var mycket intresserad av den sporten) och hon har fått flera utmärkelser och vunnit priser internationellt. Prestigelös var kanske fel alltså.
  • MrC
    Anonym (men) skrev 2012-12-08 16:16:24 följande:
    Åh Mr C ..snacka om jag blev nyfiken nu..eftersom jag själv tävlat..hehe,kanske någon jag vet vem det är :P Fast det beror ju på vilken gren..
    Mäh. Jag vill inte skriva det här och inte kan jag inboxa dig heller. Obestämd
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-08 16:33:16 följande:
    Ja oj, det gav ju lite nyans åt det hela. Bråkstakar kan vara jobbiga ibland, och har du svårt för det så fattar jag att du backar. Du får hoppas på "Sugen" istället . Suck, önskar jag också bodde i Stockholm så kunde man springa på en massa spontanträffar MED från folk i tråden! Eller i Göteborg då förstås, får ju inte glömma bort vår kära Papito fast han verkar ha fullt upp numera .
    Haha, har slutat hoppas och har gått över till att önska/drömma istället. Jag går/åker gärna på spontanträffar, även om det skulle vara långt. Åkte ju över 40 mil enkel väg till en från FL, så jag är inte så svårövertalad. Glad
  • MrC
    Anonym (hur gör man?) skrev 2012-12-08 17:28:08 följande:
    hm....ni "veteraner" kanske kan svara på detta?
    Jag har varit med på en site nu i ca 3 veckor. Det är inte så lång tid men det jag hittills har upptäckt är att män som jag uppfattat som kul att prata med ändrar lite stil så fort man har börjat diskutera sex. Pratar man tillräckligt länge slår det aldrig fel; de frågar vad jag gillar på det området. Ok, jag är ganska öppen så jag svarar ärligt på frågan. En del blir så överväldigade (verkar det som) att de sen inte kan prata om annat längre. Det tycker jag blir himla tråkigt! Jag är rätt bra på att skriva så min teori är att jag beskriver det så målande att de börjar fantisera om det :) Inget fel i det men ska man sen inte kunna diskutera vardagliga saker bara för det? Ska jag lära känna en person vill jag kunna diskutera en massa olika ämnen.
    Borde jag sluta vara så rättfram när frågan kommer upp? Ser de mig bara som en de vill snacka sex med?
    Beror väl på vad du vill? Vill du rensa ut sexgalningarna så svarar du inte, de kommer att tröttna.
    Jag tröttnar fort på de som bara vill mejla i all evighet, så jag frågar ganska snabbt om de vill träffas istället. Vill de inte så vet jag att de bara är ute efter att vara mejlkompis.
    Prata sex innan man träffats? Jo, det kan man väl. Lite iaf. Oftast löser det sig sen OM man har sex. Måste finnas massvis med andra trevliga saker man kan diskutera.
  • MrC
    Anonym (hur gör man?) skrev 2012-12-08 18:09:27 följande:
    rena "sexgalningar" brukar gå bort på en gång, ja:)
    Det jag menar är folk som verkar vettiga först, som jag skulle kunna tänka mig prata vidare med för att ev ses. Då har man kanske mailat några ggr, inte mer än så. Men...så fort ämnet sex dyker upp så blir många som förbytta och kan sen inte återgå till att prata om annat:) Börjar fundera på om det är mitt "fel" så att säga. Eller var de egentligen ute efter att snacka sex fast verkade annorlunda i början?

hm....
    Vi vet ju inte exakt vad du svarar, så vi kan inte svara på din fråga. Obestämd
  • MrC
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-08 19:40:24 följande:
    Haha, testa killarna här (hur gör man). Skriv vad du brukar skriva om sex och se om de blir som förbytta .
    Det sägs att man ska vara sig själv, är det verkligen så dom är i verkligheten också? Det bevisar ju lite om deras personlighet.
    Jag gjorde ett test och skapade en profil för en kvinna på BC och HP bara för att se vad männen/killarna skrev. Jag tror att ni kvinnor vill ha någon som är unik, alltså ska man inte vara som alla andra. Tror jag läste närmare 200 mejl som min fejkkvinna fick och det var lite samma sak i precis alla. Allvarligt så tror jag att jag fick ett riktigt bra svar och det var på BC faktiskt.

De vanligast var att kommentera hennes utseende, skriva hur vacker hon var, fråga hur hon mår, vad hon gör just nu och på BC var det självklart hur jävla kåta de blev av att titta på bilderna och vad de ville göra med henne.

Alltså avstå allt det där och gå mot strömmen. Prata om något annat. Ställ en öppen fråga och en sluten fråga som hon gärna vill svara på. Svaret får inte stå i hennes profiltext. Då bevisar man att man inte läst den.

Jag brukar fråga om en personlig egenskap, t.ex. om hon är sympatisk som person. Vem vill inte vara sympatisk liksom?
    Alla människor tycker om att prata om sig själva, vi är alla attention whores. Om du ser att personen har ett intresse som du också är lite nyfiken på så är det en bra sak att fråga/prata om.
    Jag har precis börjat ta danslektioner och gått med i en dansgrupp. Det är verkligen en brudmagnet om något =)

En populär fråga som jag märkt att de allra flesta vill svara på är: -Vad är romantik för dig?
    Den får man nästan alltid svar på

Sen är samtalet igång liksom, allt flyter på. Efter en stund är det dags att säga att det skulle vara trevligt att ses, en fika på stan kanske? En fika är det överlägset bästa första gången man träffas. En middag kan ta för lång tid, dricka alkohol första gången kan också få oanade konsekvenser, bio går bort (man kan ju inte prata).
    En promenad med picknick är också okay, om det finns möjlighet till det.

Till sist, Tabula... du undrar vad jag skriver om sex? Om frågan kommer upp får man känna av stämningen lite, hon får leda diskussionen på det ämnet helst. Nu är jag väldigt vanilj när det gäller sex, så jag har inget chockerande att bjuda på. Här bjuder jag mest på klyschor tror jag.

Oj, långt inlägg mitt i natten!
    Det var allt för denna gång med MrC's dejtingskola på internet. Glad
  • MrC
    NooneBird skrev 2012-12-09 03:19:58 följande:
    -vad är romantik för dig? Har jag nog aldrig fått som fråga och jag skulle nog tycka att det var en jobbig fråga!
    Ja, den är det. Den är knepig för att du har aldrig funderat så värst på den. När jag fick den själv så var jag tvungen att googla för att se om det fanns någon som svarat på liknande fråga. Sen tänka efter och ge ett eget svar.
    Vem har sagt att man inte kan frågar/prata om jobbiga saker?
  • MrC
    Grätchen skrev 2012-12-09 04:08:14 följande:
    Jag tänker analysera dig nu MrC

Jag upplever det som att du försöker FÖR mycket.
    Varför är det så viktigt att jaga efter kärleken, tror du inte att den kommer till dig? När den vill?

Jag upplever det som att du har svårt att vara singel(näää, jag stalkar inte dig på FL men jag har läst en del)

Slappna av?

Ja, du har rätt.
    Men det finns inget som säger att något annat alternativ är bättre?
    Så här är det...när det tog slut i mitt näst-senaste förhållande (det varade 1,5 år) så träffade jag tre kvinnor på mycket kort tid (en vecka). De bara slumpade sig så. Alla tre ville dejta seriöst med mig, men jag var tvungen att välja bort två, man kan inte dejta tre samtidigt?!. En var jag inte det minsta intresserad av och en hade jag svårt att kommunicera med (hon var ryska men bodde i Vasastan). Valet var ganska givet, men så blev jag rejält lurad av henne sen också. Men jag ångrar inget, valet var mitt.
    Att jag kanske försöker FÖR mycket kan bero på att jag känner att jag har mer att ge, det blev så himla fel. Jag blev verkligen jättekär i henne.
    Jag tror att jag i den här tråden tidigare skrev att jag ger upp att träffa någon, nu skulle jag bara gå ut för att ligga. Vill de inte vara med mig och bara ligga så kan de väl få de då? (sa han med ironisk blick)
    Nu vill jag inte ens ligga, nu vill jag bara gå på fikadejter, känns det som. Som hon jag umgicks med tors-lörd t.ex. Ligga? Nej tack. Men vi hade himla skoj och jag är gärna hennes kompis. Kanske har jag funnit det jag egentligen söker, en fikakompis?
    Jag är nog mest bitter på mig själv ändå.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!