• MrC

Ärliga nätdejtingstråden!

musiclover skrev 2012-12-04 16:49:40 följande:
    Du hade nästan rätt, hon hörde av sig sig igår :)
    Jag har varit i branschen så länge att jag lärt mig lite om hur det fungerar. Flört
    Grattis! Var det som du hade hoppats då?
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC

En kompis ringde mig och frågade om jag vill ha en äkta blinddate. Han har dejtat en kvinna en tag och träffat några av hennes vänner. En av hennes kvinnliga vänner frågade min kompis om han inte hade någon singelkompis som vill gå på blinddate med henne. Av någon konstig anledning kom han att tänka på mig! Förvånad Så nu har jag en blinddate bokad imorgon kl 16:00 på en pub/krog i city. Jag ska vara där kl 16:00, flugan ska vara igenkänningstecknet och jag ska köpa en cider till mig själv och en Hof till henne. Sen ska jag bara sitta där och vänta på att hon ska komma fram till mig.

Vad tror ni? Varit på blinddate någon gång?

Min kompis beskriver henne som "petite" och från Norrland. Egentligen föredrar jag lite kurvigare kvinnor, men en blinddate kan väl vara kul?

• MrC
    Xmag skrev 2012-12-04 18:04:31 följande:
    Låter kul MrC om man tar det för vad det är.
    Precis. Jag är open minded och är inte rädd att träffa okända människor.
    Anonym (rainbow) skrev 2012-12-04 18:13:45 följande:
    Tycker också att det låter kul! 
    Känner bara en person som jag vet varit på en regelrätt blinddate och de blev visserligen inte ett par men vänner för livet. 
    Jag får lita på min kompis, han har ju träffat henne några ggr iaf.
    NooneBird skrev 2012-12-04 18:23:49 följande:
    MrC låter spännande men jag skulle aldrig våga gå på en blinddate
    Äsch, offentlig plats. Vad kan gå fel liksom?
    Haesito skrev 2012-12-04 18:29:20 följande:
    Näe fy fan, blinddejt låter otäckare än ryskroulette. 
    Om man inte vågar vinner man inget heller.
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-12-04 18:31:36 följande:
    Hade någon av mina närmsta vänner hittat en blinddate åt mig hade jag gått utan tvekan då de har bra koll på vilken typ av kille som jag brukar gilla. Glad
    Synd bara att de inte känner några singelkillar alls.. 
    Herregud, vilken öde stad bor du i?
    Anonym (33-åring) skrev 2012-12-04 18:38:13 följande:

Jag vet också bara om en genomförd blinddate, de är idag gifta!
    Se där! Om jag och min blinddate gifter oss så är ni alla välkomna! haha
  • MrC
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-04 19:48:59 följande:

Hehe, du kan nog slappna av... En kille som frivilligt föjer med till Ikea är nog rätt så nere i en .
    Aaaatjooo....Skrattande
  • MrC
    Haesito skrev 2012-12-04 19:11:40 följande:
    Nej, jag skojade. 

Det enda man egentligen kan göra på en dejt är att "vinna", men visst kan självbilden ta stryk.
    Men man får försöka se det som att han/hon inte var begåvad nog att inse vad han/hon gick miste om  

Det finns hur många idioter som helst i världen, så det är knappast svårt att hitta någon annan :-P

Nej skämt åsido... jag hade nog faktiskt tagit det ganska negativt om det blivit sådan scenario som ovan, så därför kommer jag nog aldrig "utsätta" mig för det. Jag är inte tillräckligt trygg i mig själv på det sättet. Jag försöker inte fastna för mycket för någon men det är svårt, senaste tiden har jag känt mig så gott som kär. Men jag vet inte om det är bra för mig egentligen, det är knepigt. Jag vet jag vill egentligen, men samtidigt så bränner det som satan ibland. Ambivalens men jag försöker bygga mig samma inställning som du har. Att man inte kan vinna utan att våga, men jag vet att jag är "tom" i bland. Att jag inte alltid känner mig "levande". Det är ironiskt det som gör att man känner att man börjar trippa på tå eller så försöker man ta steg framåt och tycker att man överdriver... och så blir det bara typ ett halvt steg iallafall... 

Förbannat ironiskt egentligen eftersom jag egentligen bara försökt en gång, jag har backat varje djävla gång innan det. Det är mycket märkligt att man kan vara så osäker på sitt eget värde, sedan överskattar man alla andra.

Men det är som det är. Rom byggdes inte på en dag, det är bara att försöka testa gränser och se var man slår i väggarna. Det viktigaste är i allafall för mig att jag inte ger mig in på något jag inte vill.  
    För mig finns inga nederlag i dejtingdjungeln, bara erfarenheter.
  • MrC
    Anonym (rakoärlig) skrev 2012-12-04 20:52:29 följande:
    Inte riktigt. Trodde hon skulle fråga om en ny träff. Jag är värdelös på sånt här. Spelar hon svårflörtad tro?

Intresserad måste hon ju vara, varför annars höra av sig?
    musiclover = rakoärlig? *nu är jag förvirrad*
    Vad sa hon då?
  • MrC
    Anonym (rakoärlig) skrev 2012-12-04 22:00:26 följande:
    Haha ja förlåt. Jag som glömmer bort att välja anonym ibland.

Men iaf. Rätt allmänt. Hur är läget och hur har helgen varit.....

Fuck it. Jag frågar om när nästa träff kan tänkas bli av.
    Hon hörde av sig, bara det är plusspoäng. Helt rätt att fråga nästa gång om hon vill träffas igen.
  • MrC
    MrC skrev 2012-12-04 17:01:28 följande:
    En kompis ringde mig och frågade om jag vill ha en äkta blinddate. Han har dejtat en kvinna en tag och träffat några av hennes vänner. En av hennes kvinnliga vänner frågade min kompis om han inte hade någon singelkompis som vill gå på blinddate med henne. Av någon konstig anledning kom han att tänka på mig! Förvånad Så nu har jag en blinddate bokad imorgon kl 16:00 på en pub/krog i city. Jag ska vara där kl 16:00, flugan ska vara igenkänningstecknet och jag ska köpa en cider till mig själv och en Hof till henne. Sen ska jag bara sitta där och vänta på att hon ska komma fram till mig.

Vad tror ni? Varit på blinddate någon gång?

Min kompis beskriver henne som "petite" och från Norrland. Egentligen föredrar jag lite kurvigare kvinnor, men en blinddate kan väl vara kul?
    Vädergudarna ville inte att vi skulle ses idag. Så vi får se om det blir senare.
  • MrC

Jag åkte ju 42 mil förra helgen. :) Men jag fick sova över i två nätter iaf. Mer valuta för pengarna, haha.

• MrC
    Anonym (Sugen) skrev 2012-12-05 18:52:27 följande:

Verkar inte vara någon ide att leta efter någon i Stockholm...samma ansikten hela tiden på dejtingsiterna. ONS i all ära men det skulle vara mysigt med något långvarigare än 6-12 timmar.
    Jag älskar ju att mysa och prata :) Men det hinner man ju inte med vid ONS.

Men å andra sidan kanske jag ställer för höga krav, jag söker ju bara min match made in heaven, den perfekta prinsen, den rika snygga...

Försöker låta bli att logga in på MC och Firstdate...men jag är ju så galet nyfiken. Men festen fortsätter i/på Stockholm nattens otaliga krogar ett tag till verkar det som.

Jag har gett upp sajterna också, blir mer uteliv för mig från nu.
    NooneBird skrev 2012-12-05 18:54:46 följande:
    Ni som bor i sthlm har ni inte provat speeddating? Vet att de arrangerar något den 14-15:e! Kanske vore något?
    Jora, men det var väl 2 år sedan. Såååå värdelöst.
    Men jag vill prova igen.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!