• MrC

Ärliga nätdejtingstråden!

Flinxy skrev 2012-11-16 08:52:34 följande:
    Hur gör ni andra här? Har ni många dejter samtidigt? Själv klarar jag inte av det, finns alltid någon som jag är mer intresserad av och då tycker jag bara det är jobbigt med de övriga. Men det är ju jobbigt att "fästa" sig vid en under en tid och sen blir det inget och man börjar om från scratch :P
    NooneBird skrev 2012-11-16 09:13:15 följande:
    Jag dejtar bara en i taget, iaf när jag fattat extra mycket intresse för någon som jag gjort nu. Men är det bar ytligt och jag försöker få grepp om någon kan vara intressant att dejta så pratar jag med flera samtidigt. Men visst är det jobbigt o det skiter sig med en och man måste börja om igen.
    Killen jag ska träffa ikväll har jag pratat med i 1,5 månad nästan varje dag och vi har fått jättestarka känslor för varandra. Skiter det sig ikväll så blir det JOBBIGT minst sagt…. 

Visst kan man hålla flera seriösa/djupa "samtal" igång samtidigt, max 5. Men träffar man en som man fattar tycke för så får man dumpa de andra. Funkar det inte får man börja om från början. Tror de flesta gör så.
    De flesta samtal tycks ändå dö ut innan man hinner träffas, så är det för mig iaf.
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    Flinxy skrev 2012-11-16 09:23:53 följande:

Jag kan nog bara hålla 2 igång samtidigt jag, varav en är backup. Brukar du vänta länge med att träffas om de hinner dö ut?
    Det var länge sedan jag dejtade. Jag har haft flickvän sedan januari 2011 till för exakt 2 månader sedan. Jag har ännu inte kunnat börja dejta seriöst ännu, då jag inte befinner mig där jag bor (lite på flykt kan man säga). Nej, jag vill nog träffas ganska snabbt, jag tappar intresset på två veckor om hon ska tveka om träff. Vem orkar mejla i evigheter.
  • MrC
    NooneBird skrev 2012-11-16 09:34:12 följande:
    Det där händer mig också. Ett tag pratade jag med 6-7 st samtidigt på msn som alla dött ut… Alla pratar så mycket men inget händer. tråkigt känner jag, varför hänga på en dejtingsida om de inte har några intentioner?  
    Jag tror att många inte är singlar och/eller bara söker någon form av bekräftelse. Eller så är det så att de kommer fram till att den rätta känslan inte finns för att ens träffas. Deras förlust.
    Hon jag ska (kanske ska tilläggas) träffa 7 dec hittade jag ju inte på en dejtingsida, utan här... vi hade nog träffats väldigt snabbt om jag varit hemma.

Chattar ni bara eller kör ni webcam också? Vi kör med Skype och det fungerar skitbra! Glad
  • MrC
    NooneBird skrev 2012-11-16 09:31:53 följande:
    Mitt ex som jag har barn med släppte dessutom en bomb i helgen om att han vill försöka igen efter 1,5 år som separerade. Fattar inte vart hans känslostorm kom ifrån då han för några månader sen sa att han var nöjd med att vara singel. 
    Är det värt det? Hur känner du för det?
  • MrC
    Flinxy skrev 2012-11-16 10:13:20 följande:
    Spännande med din dejt! :)
    Ja, faktiskt! Känns som att vi är ganska lika. Lika barn leka bäst.
    Nästan skrämmande ibland hur lika vi är när vi pratar/diskuterar.
  • MrC

Det ska tilläggas, ifall hon nu läser detta, att även om vi inte träffats så känns det inte rätt att planera in fler dejter före jag träffat henne. Allt annat ligger på is, fan jag är ju inte ens hemma.

Nåväl... hjälp mig nu. Vad gör man på en första dejt?
    Tanken är att jag ska åka hem till henne och vi ska bara vara.

• MrC
    Flinxy skrev 2012-11-16 10:42:33 följande:

Haha, ja lika bra att klargöra det :)
    Bor ni lång ifrån varandra eller när? Är det en helhelg som planeras eller bara ett par timmar?
    Nja, det är bara jag som råkar befinna mig långt bort just nu.

En helhelg, jag åker till henne och sover över två-tre nätter. Fredag kväll till söndag kväll eller måndag morgon.
    Tar bilen dit, kan vara bra om man behöver fly snabbt liksom. Hehe.
  • MrC
    Flinxy skrev 2012-11-16 11:33:17 följande:

haha, så brukar mina dejter också vara eftersom jag bor så jäkla ocentralt.
    Ni får börja med att laga en middag tillsammans och dricka ett glas vin. Brukar kunna vara en trevlig början :)
    Jag tar nog alltid bilen första gången oavsett vem som bor centralt. Man ska alltid ha en back-up-plan ifall det skiter sig, om jag ska hem till henne dvs. Är det på en neutral plats är det en annan femma.

Middag, vin och samtal låter som en bra början på fredagen. Jag är gäst, hon bestämmer.
    Jag är inte den som är blyg och tyst, samtalet kommer snabbt igång. Det blir nog bra.
  • MrC
    Flinxy skrev 2012-11-16 13:15:59 följande:
    Ja, jag hade en fantastisk dejt i helgen, ja eller det var iaf min uppfattning ;) Han var precis så som jag knappt vågat hoppas. Vi bestämde att vi skullle träffas igen ( på hans initiativ) . Jag sa inget alls jag men då han sa så sa jag att jag givetvis ville träffas igen om han ville det vilket han naturligtvis ville. Så allt kändes kanon... Men nu var det 3 dagar sen jag hörde nåt ifrån honom och av mina tidigare erfarenheter betyder det att jag är tillbaka där jag började ;)
    Mäh. Tre dagar?! Har du bråttom eller? Och varför är det bara hans ansvar att höra av sig då?
  • MrC
    Papito skrev 2012-11-16 17:21:36 följande:
    Men dricker du vin försvinner back-up-planen direkt...

Crap. Du har en poäng där. Får avstå vinet första kvällen då eller bita ihop och stanna första natten om situationen skulle bli pinsam.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!