• MrC

Ärliga nätdejtingstråden!

Förbannat. Min FL-dejt jag hade bokad om 3 veckor meddelade just att hon kanske måste ställa in. Hennes extrajobb behövde troligen hjälp då. Jaha, vad ska jag hitta på då?

-Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    singel pappa83 skrev 2012-11-18 14:09:09 följande:
    Shit va segt.spec när det är 3 veckor framåt, känns som d kan rinna ut i sanden rätt fort då:( 
    Om jag bestämmer en dejt så är det max en vecka framåt. annars känns d som man fastnar  där och inte kommer vidare.tyvärr :(  
    Vi hade iofs inget 100% bestämt, men vi siktade på det och båda ville. Jag är bortrest i 2 veckor till och kan inte, därför siktade vi på om 3 veckor. Efter den helgen (7-9 dec) är jag upptagen varenda helg till februari. Kanske t.o.m längre. Känns som att vi inte ha oddsen på vår sida.
  • MrC
    Xmag skrev 2012-11-18 17:03:37 följande:
    Kom precis hem från singelspring singelspring.blogspot.se/
    Kul! Räkna med mig där om några veckor.
    Hur många var ni? Könsfördelning och ålder på de som är med?
  • MrC
    Xmag skrev 2012-11-18 18:14:03 följande:
    Klart du skall komma!
    Denna gång räknade jag inte men vi var nog lite fler än 20. Upplevde inte att det var ojämn könsfördelning (förutom i tätklungan) och det var varierande åldrar också. 
    Tyvärr försvann det jag skrev i inlägget efter länken i min post pga av nån bugg i appen. Inlägget var inte menat att vara så kort. Jag skrev att jag själv inte hade spanat in någon speciell även om det finns potential. Jag hörde några av tjejerna fnittra lite om att de hade bytt kontaktuppgifter med någon så det är tydligen inte bara löpning som diskuteras. 
    Det som är bra med en sån här aktivitet är att man börjar känna igen lite folk och man kanske börjar uppskatta dem mer när man träffats några gånger eftersom ganska många kommer regelbundet. Det går heller inte så fort som på nätet när jan ser en bild och skall ta ställning till om personen är intressant eller ej. Man risker heller inte att inte få svar när man pratar men någon! Man kan inte bli spammad heller =) Tycker detta är ett superbra komplement till nätdejting.
    Perfekt, jag kommer. Problemet är att jag är bortrest till 3e december.
    Papito skrev 2012-11-18 20:59:01 följande:
    Vad surt, kan du inte omboka någon innan februari? Vad hade du gjort om ni klickat, väntat i tre månader till nästa dejt?
    Omprioritera och omboka!
    Ja, ska fundera ut något. Kommer nog på något, ska gå igenom min almanacka och se. Problemet är att vi inte bor så nära varandra och hon har barn boendes halvtid. Dom är iofs ganska stora (15 och 17 om jag minns rätt) så dom klarar sig själva lite + dom kan vara någon dag extra hos pappan som bor nära.
    Min dotter är bara 7 år och ska vara hos mig hela julen, kanske inte optimalt att träffa någon då.
    Annars har jag jobb inbokat på helgerna och det var dom före jag började diskutera med henne om att träffas, men hon bokade in sitt extrajobb först nu. Eller egentligen har hon inte bokat in nu. Det var så att hon sagt till någon att hon gärna jobbar extra och visst fan råkar det bli så att arbetsgivaren råkar behöva folk just den helgen. Tufft läge.
    Anonym (rainbow) skrev 2012-11-18 22:06:46 följande:
    Apropå diskussioner om sex på första dejten så föredrar jag att inte ha det. Börjar man i den änden så är det lätt att allt fokus hamnar på sex istället för på att lära känna varandra och de killar som är genuint intresserade av mig har inte haft något emot att vänta ett par dejter. Dessutom kan det bygga upp spänning när man väntar lite

Har även träffat någon som hade lite prestationsångest just första gången, bortsett från det fanns inga som  helst potensproblem hos killen utan vi hade råbra sex och blev tillsammans. Tycker att det är lite hårt att antyda att det finns "problem" bara för att någon råkar vara nervös inför någon de gärna vill få till det med.  
    Precis, det ska aldrig vara någon diskussion om när man ska ha sex. Om någon har bestämt att han/hon inte har sex på första dejterna så gör han/hon bäst i att hålla det för sig själv.
    NooneBird skrev 2012-11-18 21:21:56 följande:
    Fan vad jag känner mig osäker efter händelsen i helgen!! Även om han sagt att han fortfarande är intresserad och att han åkte hem inte hade med mig att göra så kan jag inte hjälpa det. Sitter och väntar på att han ska ringa som han sagt att han ska så känns det som att han inte kommer att göra det. Iofs brukar han ringa runt den här tiden men men..
    Släpp det där, händer det så händer det. Sluta nojja dig. Stressa honom inte. Hjärta
    Anonym (rainbow) skrev 2012-11-18 22:12:19 följande:
    Oj...ja, spontana tankar.
    Vad gör du varje helg tom februari? Bor du och dejten långt ifrån varandra eller skulle ni inte kunna träffas förrän feb även om ni bodde granne med varandra? & vad är du ute efter? En kul weekend utan fortsättning eller något långsiktigt? För även om ni skulle träffas i början av december och allt kändes rätt, så är 2 månader bra länge att hålla glöden uppe efter bara en dejt...
    Ojämna veckor har hon sina barn.
    Helgen v 49 har jag inget alls. Flyttar hem veckan före och blir väl att fixa i lägenheten om jag inte träffar henne. Hon har eg barnen + ska kanske jobba extra.
    Helgen v 50 ska jag jobba lördagen 10 timmar. Det är bokat för 3 månader sedan.
    Helgen v 51 hämtar jag min dotter i Finland.
    Helgen v 52 har jag min dotter.
    Helgen v 1 åker jag med dottern på fredagen till Finland och lördag jobbar jag. Bokat för 3 mån sedan.
    Helgen v 2 ser bra ut.
    Veckorna 3 och 4 är jag troligen på affärsresa/utbildning.
    V 5 har hon barnen.
    V 6 och 8 är okay. Nu är vi inne i slutet på februari.
    Svårt va!?
  • MrC
    Anonym (rainbow) skrev 2012-11-19 10:07:47 följande:
    Frågan återstår, bor ni långt ifrån varandra? 
    Om ni inte gör det, så kan ni väl ses en söndag även om du eller hon jobbar på lördagen? Eller måste det vara vin och övernattning på agendan? :P

Ja, tyvärr är det 40 mil.
    Därför är det övernattning på agendan och vi är båda överens om att det är två eller tre övernattningar t.o.m.
    Planen var att jag skulle åka så jag var där kl 18 på fredag kväll och åka hem söndag kväll eller måndag morgon.
    Klart vi ska dricka vin.
    Anonym (insikt) skrev 2012-11-19 11:12:22 följande:
    efter en tids som separerad har jag upptäckt att det finns många viktiga frågor att ställa sig själv när man ger sig ut på marknaden igen. har testat några sidor och känner oftast att det är jättekul i början.. mailboxen fylls och man känner sig attraktiv och efterfrågad.
    sen inser man att de allra flesta trålar ganska urskiljningslöst, jag är lika speciell som de andra 50 som han har kontaktat. det blir en speciell kommunikation, lite cyniskt. jag upptäcker att jag blir mer och mer kräsen eftersom det ju alltid finns nån som är lite snyggare, verkar lite roligare, skriver lite bättre.

min slutsats för mig själv är att jag egentligen inte söker efter någon, jag försöker hitta mig själv.
    det har blivit några dejter, många mail och nån liten romans också men jag kommer att fokusera mer på mig själv nu ett tag. det är bara jag som kan göra mig själv lycklig, ingen annan.

följer tråden med spänning och känner igen mycket av de upplevelser ni beskriver.
    Det där är så synd och tråkigt. De seriösa försvinner i bruset. Ser man inte ut som en filmstjärna så sorteras man bort. Jag har haft en profil på HP sedan 2009 (avregistrerad från januari 2011 till september 2012 iaf) och det är samma kvinnor där nu som för 4 år sedan. Samma män också, eftersom jag är kvar.
    För att få svar måste man sticka ut, vad ska man skriva då?
  • MrC
    Zeus skrev 2012-11-19 11:55:57 följande:
    I teorin är nog nätdejtning (eller egentligen är det väl inte så annorlunda från de gamla hederliga kontaktannonserna) en god idé. Jag trodde nog personligen mer på det innan, men som sagt många sitter och tror de kommer stöta på sin livskärlek; Och jag hoppas faktiskt de gör det. Men personligen har jag inte tålamod eller lust att hänga på en sajt med för mig okända personer år ut och år in. Kanske vore en annan sak om det blev någon form av gemenskap eller så, men det kan det ju inte bli, alla är livrädda att svara om någon de inte är intresserade av skriver. Personligen har jag väldigt svårt att ens känna intresse för någon som jag inte kommunicerat med, personlighet är något som betyder mycket för mig. Sen vet jag det finns andra som mer ser det som en köttmarknad, det är nog faktiskt inte min grej. Jag vill veta vad det är för person jag umgås med. Sen alla de här "matchningsfunktionerna" jag skulle ärligt talat vilja veta vad det är för statistik på de som hittat kärlek på dejtsajter. Min gissning är 2-3% på sin höjd.
    Läste någonstans att ca 20% träffar sin partner via internet. Tiderna förändras verkligen.
  • MrC
    Anonym (rainbow) skrev 2012-11-19 20:05:33 följande:
    Det kanske bara är jag, men jag skulle inte se någon direkt mening med att träffa någon på de premisserna. Eller skulle du kunna flytta till henne om det slog blixtar? Jag personligen skulle inte ens vilja utsätta mig för risken att det känns helt rätt när det är nära nog omöjligt med en åtminstone halvseriös fortsättning. Vill man inte kunna träffa den man dejtar mer än en-två gånger per kvartal?
    Hon har hintat om att hon vill flytta där ifrån. Jag är också flyttar och kan väl tänka mig att bo där 1-2 år. Äsch, blir det inget kan det iaf bli ett spännande möte, jag är inte så kinkig. Vi är vuxna människor, båda är 40.
  • MrC

Snart ger jag upp med min FL-flört. Har erbjudit mig att besöka henne alla helger 2 månader framåt och t.o.m betala en resa till mig i Stockholm och åka på kryssning, men icke. Jag gick så långt att jag erbjöd en snabb lunchdejt på lördag, men icke. Åka 130 mil Obestämd

Någon annan som vill ha en dejt?

• MrC
    Zeus skrev 2012-11-20 13:23:26 följande:
    Låter tråkigt MrC och tyvärr aningen desperat också. Men jag gissar att du är ganska såld på henne iallafall.
    Haha jo jag tänkte så också, desperat alltså.
    Jag lägger ner, tänker inte föreslå något mer. Bollen är hos henne och ska vi träffas får hon ta initiativ till det.
  • MrC
    Anonym (men) skrev 2012-11-20 13:27:29 följande:

Snart?
    Ge upp nu!{#emotions_dlg.flower} 
    Anonym (Tabula) skrev 2012-11-20 13:30:50 följande:

Haha. Förlåt MrC men det är givet. Släng henne!
    Zeus skrev 2012-11-20 13:47:12 följande:
    Ja det är ju inga tvivel om att det är så det ligger till, du har ju som studsat bollen ett antal gånger mot henne. 
    Det finns nog mer responsiva tjejer där ute om det inte händer något, men det vet du troligen redan. 

Haha tack för ert stöd. Det betyder mycket. Flört

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!